Az LMP Balog Zoltánhoz fordul a Hospice Ház ügyében

A Magyar Hospice Alapítvány tájékoztatása szerint heteken belül bezárhatják az ország egyetlen felnőtt hospice házát, mivel nem áll rendelkezésre a működéshez szükséges pénzügyi fedezet, a kormánytól pedig hiába kérnek támogatást. Az LMP szerint ez elfogadhatatlan, és felszólítja az emberi erőforrások miniszterét, hogy haladéktalanul biztosítsa az Alapítvány működéséhez szükséges feltételeket - írja közlemény Ábrahám Júlia az LMP Országos Elnökségi tagja.

Az alapítvány főleg daganatos betegek életvégi ellátását végzi, eddig több mint tízezer betegnek és családjának segítettek a legnehezebb időszakban. Olyan tevékenységet végeznek, amellyel az emberi méltóság az utolsó percig megőrizhető. Az LMP álláspontja szerint munkájuk az egészségügyi ellátások szerves része, amelyet az állam szinte semennyire nem tud megoldani, ezért a Szél-kormány a közegészségügy részévé fogja tenni a hospice ellátást. Az LMP törvényjavaslatot nyújt be annak érdekében, hogy a Magyar Nemzeti Bank alapítványainak közpénz-vagyona a megszűnésüket követően visszaszálljon az államra. Az LMP álláspontja szerint ugyanis a jegybanki alapítványok pazarló és korrupt kiadásai helyett, a kormánynak haladéktalanul biztosítania kell valóban kiemelkedő munkát végző alapítványok, így a Magyar Hospice Alapítvány működését, ugyanis az emberi méltóság nem lehet pénz kérdése - zárul a dokumentum. 



Szerző

A Hospice Házra nem jut pénz, de egy kereszt hazaszállítására Franciaországból igen

Publikálás dátuma
2017.11.02. 12:58
Forrás: RTL Klub videó
Hogy demagógia lenne a kettőt összehozni? Lehet. Pedig igazán visszafogottnak mondható a dolog, hiszen nem jövünk elő sem kisvasutakkal, sem stadionokkal, sem Mészáros Lőrinc nyilván egészen megérdemelt módon megugró vagyonával, legfeljebb a szelíd megemlítés szintjén.   

A két hír:

1.hír:  Heteken belül bezárhat a gyógyíthatatlan, főként daganatos betegeket gondozó Budapest Hospice Ház, mert elfogyott a pénzük - adta hírül az RTL KLub. A házban 2005-ben nyílt meg a 10 ágyas fekvőbeteg ellátás, további száz haldoklót otthon látnak el. A társadalombiztosítástól kapnak pénzt a működésükhöz, de ez a költségeiket felét sem fedezi. A hiányzó 50 millió forintot eddig magánadományokból és egyszázalékos felajanlásokból gyűjtötték, de idén ezekből a forrásokból kevesebb pénzt folyt be. Kértek segítséget a minisztériumtól, eddig azonban nemhogy segítséget, választ sem kaptak. (444.hu)

2. hír: A kormány állja a felmerülő költségeket és vállalja az adminisztrációs terheket annak érdekében, hogy II. János Pál pápa szobráról az eltávolításra ítélt keresztet Ploermel városából Magyarországra lehessen szállítani, amennyiben a franciaországi település vezetése hozzájárul ehhez - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.  A tárcavezető jelezte, hogy a párizsi nagykövetségen keresztül megkeresték a bretagne-i kisváros önkormányzatát, választ azonban egyelőre nem kaptak tőlük. Hozzátette: a keresztet a budaörsi Szent Benedek Általános Iskola és Középiskola fogadná be.  Szijjártó Péter nem kívánta kommentálni a kereszt eltávolítását elrendelő államtanácsi döntést, de úgy fogalmazott, hogy Európa jövője szempontjából "elképesztően káros" minden olyan döntés, amely képmutató módon, a toleranciára hivatkozva a kereszténység visszaszorítására irányul, és keresztény szimbólumok eltávolítását rendeli el. (MTI)

Az Emmi mégis ad pénzt?
Vizsgálja a minisztérium a Magyar Hospice Alapítvány újabb támogatási kérelmét - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) egészségügyi államtitkársága csütörtök este az MTI-vel.
Az államtitkárság csütörtök esti közleményében azt írta: az Emmi "elismeri a Magyar Hospice Alapítvány szakmai munkáját és társadalmi jelentőségét, éppen ezért az elmúlt három évben már 25 millió forint támogatást kapott az alapítvány".

 

Szerző
Frissítve: 2017.11.02. 21:15

Tarlós bejelentette: hétfőn zárják le a 3-as metró északi szakaszát

A főpolgármester elmondta, hogy november 6-án zárják le a 3-as metróvonal északi - az Újpest-városközpont és a Lehel tér közötti - szakaszát, az érintett hat állomás felújítása várhatóan egy évig tart- informált az MTI.

A projektindító rendezvényen Tarlós István elmondta: az északi szakasz felújítása mellett elkezdődik a teljes alagút korszerűsítése, amely várhatóan 2020 végéig tarthat.  A felújítás ideje alatt a metró hétköznap este fél kilencig csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik, esténként és hétvégenként a teljes vonalon pótlóbuszok szállítják majd az utasokat.

 Az északi szakaszon megújul az Újpest-központ, az Újpest-városkapu, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, az Árpád híd és a Dózsa György út metróállomás.  Mint mondta, a 3-as metróvonal felújítása a főváros legjelentősebb közlekedési projektje, de országos szinten is kiemelkedő beruházás. A 3-as metró Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere: munkanapokon körülbelül 520-540 ezer utast szállít, többet, mint a teljes országos vasúti hálózat. A 17,3 kilométer hosszú metróvonalon húsz állomás van.

 Tarlós István kijelentette, a metró felújítását nem lehet "észrevétlenül" lebonyolítani: az adott szakaszon és hatásterében közlekedési fennakadásokra lehet számítani. 

Ha semmilyen nehézséggel nem kellene megküzdeni, és nem okozna semmi kényelmetlenséget ez az építési munka az utazóközönség számára, az nem kevesebbet bizonyítana, mint hogy a 3-as metró teljesen felesleges - fogalmazott a főpolgármester. Kiemelte: a projekt átfogó célja a metró infrastruktúrájának a mai kor színvonalának megfelelő korszerűsítése, valamint az üzem- és forgalombiztonság növelése.

 Az északi szakaszon a felújítás ideje alatt kizárólag csak a legkorszerűbb alacsonypadlós csuklós buszok közlekednek majd. A metrópótlás ideje alatt a megszokottnál 90-nel több busz közlekedik majd a fővárosban, ezek közül mintegy 60 a metrópótló vonalon jár majd. A pótlóbuszok a rendelkezésre álló kapacitás maximális kihasználásával csúcsidőben átlagosan 45 másodpercenként indulnak majd. "Csacsiságnak" nevezte több buszt követelni, azt mondta: hiába lenne több pótlóbusz, 45 másodpercnél kevesebb idő alatt fizikailag nem működne a lebonyolítás.

Közölte, a metró maximális kapacitással óránként akár negyvenezer utast is tud szállítani, busszal - "a fizikai határok feszegetése mellett" - ennek a körülbelül hatvan-hetven százalékát lehet kiváltani. További húsz százalékot a BKV különböző villamosvonalakkal válthat ki, a maradék 10-20 százalék alternatív elkerülő útvonalak segítéségével bonyolítható le.

 Emlékeztetett arra, hogy szeptember 4-én írták alá a metróvonal északi szakaszának megállóira és az alagút felújítására vonatkozó vállalkozói szerződéseket. Az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint.  Tarlós István közölte azt is, hogy az utazóközönségnek készült a korszerűsítésről egy részletes tájékoztató füzet, amely tartalmazza az átmeneti közlekedési lehetőségeket is.

A 3-as metró felújítandó szerelvényeiről szólva a főpolgármester elmondta: mostanáig 17 felújított szerelvény érkezett vissza, ezek közül 15 napi rendszerességgel részt vesz az utasforgalom lebonyolításában. A 18. felújított szerelvény várhatóan csütörtökön, a 19. november 9-én érkezhet meg Magyarországra.

 Azokra a felvetésekre reagálva, hogy miért nem a veszélyesebb középső szakasszal kezdik a felújítást, Tarlós István közölte: nem azért lenne még ésszerűbb itt kezdeni a felújítást, mert ez a legrosszabb állapotú szakasz, hanem, mert "havária helyzet" esetén ezen a szakaszon a legbonyolultabb a mentés, mert ez van a legmélyebben.   Mint kifejtette, azért kezdik a felújítást az északi szakasszal és az alagúttal, mert ezekre érkeztek "alátámasztható árajánlatok", és így az egész vonalra vonatkozó beruházás előbb fejeződik be, mintha nem csinálnának semmit.  A metróvonal további szakaszainak a felújítására új közbeszerzés indul - közölte Tarlós István.

  A fővárosi MSZP azt követeli, hogy a jelenlegi ár harmadával csökkentsék a budapesti tömegközlekedési bérletek árát, ha a 3-as metrót pótló buszok csak az utasok kétharmadát tudják elvinni.

Szerző
Frissítve: 2017.11.02. 15:17