Elpusztult Hubert, a Budakeszi Vadaspark hiúzmatuzsáleme

Publikálás dátuma
2017.11.03. 20:02
FOTÓK: Surányi Linda/Budakeszi Vadaspark
Elpusztult Hubert, a Budakeszi Vadaspark hiúzmatuzsáleme. A nagyragadozó idén már a 23. életévét ünnepelte - emlékeztetett az állatpark közleményében. 

A fokozottan védett, Európa vadonjaiból már szinte teljesen eltűnt eurázsiai hiúzt a Budakeszi Vadaspark szakemberei még a széltől is óvták, Hubert távozása mindenkit megrendített - írják.  Hubert 2011-ben érkezett a Budakeszi Vadasparkba, és már akkoriban is kifejezetten aggastyánnak számított – hiszen a vadonban egy hiúz átlagosan és legjobb esetben is csupán csak 13 évig él.

„Az előzetesen diagnosztizált mozgásszervi problémái miatt már több éve folyamatos állatorvosi kezelés alatt állt. Sajnos a fogazata és a csontozata sem volt a régi, így kizárólag puhára főtt csirkehúst ehetett, míg öregecske ízületei „karbantartására” porcerősítőt kapott. A korához képest az elmúlt időszakban jó egészségi állapotban volt, azonban csütörtök kora délután hirtelen rosszullét lépett fel nála. A roham után, a gyors orvosi segítség ellenére, úgynevezett sokszervi elégtelenség tüneteit mutatta, ami után sajnos már teljesen nem tért magához – mondta Szabó Péter, a Budakeszi Vadaspark igazgatója.

Szerző

Döntött a bíróság az Operaház elmaradt sztrájkjáról

Publikálás dátuma
2017.11.03. 17:20
FOTÓ: Népszava
A 2017. október 28-ra közösen kiadott sztrájkfelhívás alapján tartott sztrájk jogszerű lett volna - jelentette be a Magyar Állami Operaháznál sztrájkot hirdető három szakszervezet a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság végzése alapján.

A közleményben azt írják: a sztrájk végül is a Magyar Állami Operaház főigazgatója a közalkalmazottak felé irányuló fenyegetései miatt nem került megtartásra, hiszen többek közt csoportos létszámleépítéssel, az Operaház gazdasági társasággá történő átalakításával, illetőleg az általa jogellenesnek minősített sztrájkban részt vevőkkel szembeni súlyos szankciók kilátásba helyezésével félemlítette meg a társulat tagjait.

A három szakszervezet a sztrájkkövetelésében megfogalmazottakat fenntartja, amennyiben a Kollektív Szerződés nem kerül megkötésre - immár a bíróság által jogszerűnek minősített - , sztrájkokkal kell a munkáltatónak számolnia - jelezték előre a szakszervezetek.

Szerző

Szombattól nem jár a 3-as metró - Így pótolná a BKV

Publikálás dátuma
2017.11.03. 17:13
Illusztráció: Szalmás Péter
A 3-as metró északi szakaszának felújítása miatt pótlóbuszok járnak szombattól a metró vonalán, a munkálatok várhatóan 2018 végéig tartanak.

A szerelvények helyett a következő egy évben munkanapokon 20.30-ig a Lehel tér és Újpest-központ között, esténként és szombat-vasárnap pedig a teljes vonalon pótlóbuszok közlekednek. A térségben a fennakadások elkerülésére pótlóvillamosokat indítanak, megerősítették a térség kötöttpályás közlekedését és közlekedési lámpákat hangoltak át.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint ennek ellenére előfordulhatnak majd fennakadások a közösségi és az egyéni közlekedésben is, az utazási idő lényegesen hosszabb lehet a megszokottnál.

A BKK a járműveken már megkezdte a hangos utastájékoztatást, és az érintett állomások körzetében az utastájékoztató eszközök kihelyezését. Az Árpád hídnál, a Nyugati pályaudvarnál és a Népligetnél végrehajtották a szükséges forgalmi változtatásokat. A Váci úton felfestették a buszsávokat; mivel a háromból irányonként egy-egy sávot buszsávnak jelöltek ki tíz kilométer hosszan, a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban torlódásokra lehet számítani.

A járműforgalom segítése érdekében a III. kerületben a Batthyány utca-Szentendrei út útvonalon a közlekedési lámpákat áthangolják. A XV. kerületben a Szerencs utca és az M3-as autópálya fővárosi bevezető szakaszának kereszteződésében a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban szintén ritkábban váltanak a közlekedési lámpák.

A BKV a metrópótlásra 59 csuklós autóbuszt állít forgalomba, de az esti és a hétvégi teljes vonalas pótlás idején a pótlóbuszok száma megközelíti a 80-at. A buszok átlagosan 45 másodpercenként indulnak.

Emellett megerősítették a térség kötöttpályás közlekedését. A 12-es helyett hétköznap 12M jelzéssel a Lehel térig meghosszabbítva, háromkocsis szerelvényekkel közlekednek a villamosok, a 14-es járat pedig 14M jelzéssel sűrűbben és hétvégén is nagyobb befogadóképességű szerelvényekkel jár. A két járat csúcsidőben 3-4 percenként közlekedik majd.

Gyakrabban indítják a Keleti pályaudvarig közlekedő - az 1-es, a 2-es és a 4-es metróra is közvetlen átszállási lehetőséget nyújtó - 20E és a 30-as járatcsalád tagjait is.

Azt ajánlják, hogy a belvárost az utasok a III. kerületi Vörösvári út és Bécsi út környékéről a 19-es és a 41-es villamossal a budai fonódó villamoshálózaton közelítsék meg, míg a kerület északi feléből, illetve a Szentlélek tér vonzáskörzetéből a H5-ös (szentendrei) HÉV-vel, majd a 2-es metróval. 

Az Óbuda felől a belvárosba utazók számára a 34-es és a 106-os busz vonalát a Lehel térig meghosszabbították. Rákospalota és Újpalota felől sűrűbben jár az 5-ös és a 7E busz, illetve ajánlott a 1-es metró Mexikói úti végállomásáig közlekedő 25-ös és a 225-ös járat használata is.

A naponta félmillió utast szállító 3-as metróvonal felújítása több ütemben zajlik és várhatóan három évig tart. Az első, Lehel tér és Újpest-központ közötti szakasz felújítása várhatóan egy évet vesz igénybe. A középső (Lehel tér -Nagyvárad tér), illetve a déli (Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest) szakasz felújításának indulásáról még nem született döntés.

Szerző
Témák
BKV 3-as metró