Az úgynevezett intermodális – azaz a helyi és távolsági autóbuszok, valamint a vonat között átszállási lehetőséget biztosító – csomópont fejlesztését öt évvel ezelőtt jelentette be Kaposvár és a MÁV. Akkor még 35 milliárd forintos kiadás szerepelt a tervekben, mert eredendően monstre átalakításra készültek. A város szélére telepítették volna a rendező-pályaudvart, szó esett Kaposvár központja és egy külső városrész közúti összekötéséről, Szita Károly fideszes polgármester pedig még arról is beszélt, hogy a föld alá vinnék a vasúti síneket. A tervek ugyan elkészültek, a megvalósítás azonban váratott magára. 2016-ra már csak az eredeti összeg nagyjából harmada szerepelt a nyilatkozatokban, a projektből kikerült több, az érintett városrészek számára fontos elem.
Idén nyáron – bő három évvel azután, hogy el kellett volna kezdődnie a különféle indokokkal halasztgatott fejlesztésnek – végül bejelentették: 17,7 milliárd forint jut a csomópontra és az ahhoz kapcsolódó fejlesztésekre, melyek kialakítását jövőre kezdik meg, s a munka 2019 végére fejeződhet be. A projekt során többek között gyalogos-kerékpáros felüljáró épül, közelebb kerül a pályaudvarhoz a buszállomás, ahol egy közös peronon lehet majd átszállni a távolsági és helyi járatokra, P+R parkolót alakítanak ki, és a környék közútjait is megújítják. A beruházás első ütemét végül 8,6 milliárd forintra becsülték – ez duzzadt fel 11,9 milliárdra.
A nyílt közbeszerzési eljárásra hatan jelentkeztek, s az EuroAszfalt, a Magyar Bau, az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra - Raab Kft., Pannon - Doprastav Kft.), a Duna Aszfalt a Hódúttal és a ZÁÉV-vel közösen, a Colas Út és a Colas Közlekedésépítő, valamint a Swietelsky és cseh cége közül utóbbiak nyerték el a munkát.