Előfizetés

Szél Bernadett: Európának nem érdeke a paksi beruházás

Nem érdeke az európai közösségnek a paksi atomerőmű-bővítési beruházás megvalósulása; természeti, társadalmi és gazdasági kataklizmát okoz, ha a magyar kormány újabb és újabb nukleáris reaktorokat épít - jelentette ki az LMP miniszterelnök-jelöltje csütörtökön Brüsszelben.

Noha az Európai Bizottság már jóváhagyta a beruházást, fontos napirenden tartani a kérdést, ugyanis "alapvető nemzeti érdek, hogy Magyarország a megújuló útra tudjon lépni a politika és az energia tekintetében is" - mondta Szél az Európai Parlament székháza előtt tartott sajtóértekezletén.

Az LMP társelnöke beszámolt brüsszeli útjának céljairól és eredményeiről, kiemelve, annak fontos tapasztalatát, hogy a nemzeti érdeket csak az európai közösség működését megértve lehet hatékonyan képviselni, nem pedig "üzengetéssel".
Aláhúzta, Magyarország csak idén körülbelül 2700 milliárd forint támogatásban részesül, de ennek ellenére is csak 3 százalék körüli a bruttó hazai termék (GDP) növekedése. A megoldást szerinte azonban nem a támogatások megvonása jelenti, hanem a kormányváltás, amely korszakváltással is együtt jár.

Olyan politikusokat kell kormányra juttatni, akik "elég hitelesek és tisztakezűek" ahhoz, hogy megfelelő módon használják fel ezeket a pénzeket - fogalmazott Szél, miután Karmenu Vella környezetpolitikáért felelős uniós biztossal, valamint Vera Jourová igazságügyi és Navracsics Tibor oktatási biztossal is találkozott.

Az LMP miniszterelnök-jelöltje az EU szociális dimenziójának erősítéséről is egyeztetett Brüsszelben, és ennek kapcsán azon véleményének adott hangot, hogy az Orbán-kormány, a magyar emberek érdekeit figyelmen kívül hagyva, "tulajdonképpen kivégezte" a szociális hálót Magyarországon.

Rámutatott: a kormány annyit tehet a demográfiai válság megoldása érdekében, hogy a lehető legtöbb segítséget nyújtja a családoknak, a magyar emberek ugyanis "nem jókedvükben nem vállalnak több gyereket, hanem mert nem látják biztosítottnak, hogy tisztességben fel is tudják őket nevelni", ez pedig "nagyon nagy probléma".

Hozzátette: a Fidesz-kormány, amely "családok széles tömegeit megadóztatta", amely "családok széles rétegeit lehetetlenítette el", ezután nem kérheti számon a magyar állampolgárokon, hogy miért nem vállalnak több gyereket.
Szél Bernadett emellett leszögezte, hogy pártja rendkívül fontosnak tartja az oktatási rendszer reformját, mert ez az egész országnak érdeke.

"Nem fogunk tudni erős európai országgá válni, ha az oktatással kapcsolatos dúlást, amit hosszú ideje nézünk Magyarországon, nem tudjuk meghaladni" - közölte. Forrásbővítésre és hozzáállásbeli változásra is szükség van, erősíteni kell a tanári autonómiát és át kell venni bizonyos korszerű gyakorlatokat - vélekedett.

Az LMP miniszterelnök-jelöltje szerdán Ungár Péterrel, a párt országos elnökségi tagjával és Vágó Gáborral, a Korrupcióellenes Szövetség titkárával fórumot tartott Brüsszelben, amelyen a külhoni magyarok problémáiról, az állandó magyarországi lakcímmel rendelkező állampolgárok választójogának korlátozásáról és a tömeges kivándorlás okairól beszélgettek, illetve ismertették a "Szél-terv" legfontosabb pontjait.

Korrupcióinfó a Debreceni Egyetem kamuprojektjeiről

Publikálás dátuma
2017.11.09. 15:21
Forrás: Google Street View
Hadházy Ákos, az LMP társelnöke 91. Korrupcióinfóján kiemelte, hogy a Debreceni Egyetem Putyin díszpolgárságát megszavazó döntése mögött az EU-s forrásokból megvalósuló, de nem létező kamuprojektjei, illetve megalapozatlan költségeket tartalmazó programjai állhatnak.

Az LMP álláspontja szerint ugyanis azok az egyetemi oktatók, akik ezekben a projektekben részt vettek, kompromittálódtak, zsarolhatóak. Még abban az esetben is, ha csak a valódi kutatásaik fennmaradása érdekében hoztak számukra is kellemetlen döntéseket.

Az LMP társelnöke közérdekű adatigénylés keretében kérte ki a Debreceni Egyetem szerződéseit, miután nem tettek eleget törvényi kötelezettségüknek, és nem hozták alapból nyilvánosságra az 5 millió forintot meghaladó megbízások adatait. A kapott lista nem volt teljes, az Egyetem számára igazán kínos szerződések kimaradtak: olyan projektek, ahol egyértelműek a visszásságok és visszaélések az EU-s források vonatkozásában.

Ezek közül kiemelendő a Kisvárda Közösségi Felsőoktatási Képzési Központnak juttatott több tízmilliós összeg, amelyeket nem létező vagy áltudományos publikációkra fordítottak, illetve egy újszerű elemet egyáltalán nem tartalmazó tudományos applikáció több mint húszmillió forintos teljesen megalapozatlan költsége. A közérdekű adatigénylést követően sem tudtuk meg, hogy mire készülnek a hagyományos magyar élelmiszer terápiás kezelések validálásai a kisvárdai térség kutatásában.  Több olyan tananyagra is felhívta a figyelmet, ahol megkérdőjelezhető a valódi teljesítmény - írja közleményében az LMP.

lásd még: Raporton a Putyin-ellenesek

 

Meghosszabbítják az 1-es villamos vonalát

A budapesti villamoshálózat fejlesztése keretében az Etele térig meghosszabbítják az 1-es villamos vonalát - tájékoztatta a fővárosi önkormányzat kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-t.

A fejlesztés eredményeként 2019 elejétől Budapest leghosszabb, számos fontos csomópontot átszelő villamosvonala újabb átszállásmentes kapcsolatot biztosít majd Kelenföld és Pest között - tartalmazza a közlemény.

Az Etele téri útvonal-hosszabbítástól azt várják, hogy csökken a környék autóforgalma, zajterhelése, javul a levegőminőség. Az új villamosvonal-szakasz részeként az Etele úton végig füvesített lesz a pálya. A vonal meghosszabbításához szükséges építkezés első ütemében november 12-étől (vasárnaptól) a Fehérvári út irányába egyirányúsítják az Etele utat a Bártfai utca és a Fehérvári út között. A tényleges munkálatok 13-án, hétfőn kezdődnek, és a tervek szerint 2019 elején az Etele téri végállomáson szállhatnak át az 1-es villamosra a Kelenföldi pályaudvarra érkező vonatokkal, a Volánbusz helyközi buszjárataival, az M4-es metróval, valamint a budai fonódó villamoshálózat 19-es és 49-es járatával érkezők.

A villamos új, Etele út/Fehérvári út és Kelenföld vasútállomás közötti szakaszán hosszan fedett, korszerű utastájékoztatási felületekkel ellátott megállók épülnek. A Tétényi úttól a Bártfai utcáig a vágányok között fákat, cserjéket ültetnek. Az Etele tér felől a peronok és a megállók is akadálymentesen megközelíthetők lesznek.  A közlemény szerint a mintegy 1,7 kilométeres hosszon épülő új vonalszakasz az Etele úton középen vezet, balra kanyarodik a Somogyi útra, és az Etele téren épülő négyvágányos végállomásra fut majd be. Az építkezés során nem lehet elkerülni egy fasor eltávolítását, ám azokat a fákat, amelyeket lehet, átültetik  - ígérik. Emellett csaknem ötszáz új fát és mintegy tizenegyezer cserjét ültetnek.

A fejlesztés részeként a Etele parkban megújul a növényzet, az összes járófelület, a dísztér, új szökőkút és a térrel párhuzamosan kétsávos kerékpárút épül. A beruházásához kapcsolódóan a XI. kerületi önkormányzat felújítja a Tétényi út és a Fejér Lipót utca közötti parkot és játszóteret, az Etele út északi oldalán a Somogy út és a Bártfai út közötti szakaszon található parkot, valamint a Tétényi út két útpályája közötti elválasztó sávot.

A 8,63 milliárd forint értékű fejlesztést Brüsszel 8,5 milliárd forinttal támogatja a közlekedésfejlesztési operatív program keretében. A projekthez kapcsolódóan 2018 nyarán megújul majd az 1-es villamos vonala a pesti oldalon a Győrffy István utca és a Mester utca közötti, 1,6 kilométeres szakaszon - közölte a fővárosi önkormányzat.