iskola;Szarvas;szabadulószoba;

2018-01-26 10:07:00

Új számonkérési módszer egy szarvasi iskolában

A tananyaghoz kapcsolódó, év közben többször átalakítható szabadulószobát alakítanak ki a szarvasi Szlovák Általános Iskolában.

A két szabadulószobát a kollégium nem használt tetőterében lévő négy szobából alakítják ki. A tervek már készülnek, a diákok - az elképzelések szerint egy-egy osztály évente legalább öt alkalommal - a következő tanévtől használhatják a szobákat - mondta Nyemcsok Mátyásné, az iskola igazgatója az MTI-nek.

Számonkérés és csapatépítés

A feladatsorokat a tananyag alapján állítják össze. Az alsóbb évfolyamon még főként olvasási ismeretekkel lehet "kiszabadulni", felsőben már kifejezetten a tantárgyi számonkérés eszközei lesznek - húzta alá. A tervek szerint a 4-6 fős csoportoknak nem mondják meg előre, hogy mely tantárgyból kell készülniük, ezzel szeretnék ösztönözni a diákokat, hogy valamennyi tantárgy tanulására figyeljenek oda. A tudás mellett a gyerekek szociális kompetenciái is fejleszthetőek így, hiszen a csapatnak együtt kell működnie a minél gyorsabb kiszabadulás érdekében - jegyezte meg az igazgató.

Illusztráció: Shutterstock

Illusztráció: Shutterstock

Nyemcsok Mátyásné elmondta, a Szarvason lévő másik három általános iskolával is együttműködnek, tervezik, hogy évfolyamonként 20-20 diákot meghívnak majd egy "kiszabadulós játékra". A szobák később tantárgyi vetélkedők alapjai is lehetnek - tette hozzá.

A programot két év múlva hatékonyságméréssel kell zárni, de a szabadulószobák ezután is megmaradnak - közölte. Elmondta, nem tud arról, hogy magyar oktatási intézményben alakítottak volna már ki szabadulószobát.

Az intézmény fejlesztési elképzeléseit az Emberi Erőforrások Minisztériuma 72 millió forinttal támogatta. Az igazgató kifejtette, ebből pénzből az úgynevezett projektoktatási módszert is szeretnék bevezetni az iskolában. Ennek az a lényege, hogy kiválasztanak egy-egy témát - például ilyen lehet a víz, a nap -, amelyhez kapcsolódóan valamennyi tantárgy ismeretanyagát, a költeményektől kezdve a zenei műveken át a földrajzig és a fizikáig, megtanítanák a szaktanárok. Eleinte egy-egy projekthetet hirdetnének meg, de ha a módszer beválik, elképzelhető, hogy az egész iskolában így alakítanák ki a tanrendet - mondta Nyemcsok Mátyásné.