Ha nem pitizik az ellenzék, "csak a budi falán" lesznek plakátjaik

Publikálás dátuma
2018.02.09. 14:58
Fotó: Tóth Gergő

Több ellenzéki párt is megkapta azt a hirdetési felületek bérléséről szóló ajánlatot, amelyet ha nem fogadnak el, akkor könnyen lehet, hogy nagyon kevés plakáttal kell kampányolniuk – értesült a HVG. A pártok az elmúlt hónapokban azzal szembesültek, hogy a kampányidőszakra már nem tudnak plakáthelyeket bérelni, mert szinte az összes felületet lefoglalták. Ezzel szemben a kormányközeli Odex Outdoor Expert Kft. levelében számtalan plakáthelyet ajánlott fel, a felületekért 40 ezer forint plusz áfát kell fizetni, a pártok pedig megjelölhetik, hogy hol és mennyi plakátot akarnak. Az ügy pikantériája az a kitétel, amely szerint ha nincs hely az előre megjelölt helyen, akkor a választókerületben máshol is kitehetik a hirdetéseket. Ezt a több párt is úgy értelmezte, hogy látatlanban kellene rábólintaniuk, hogy a ”plakát az M1/M7 bevezetőjénél vagy egy budi falára lesz-e kihelyezve”.

Az ajánlatot a Demokratikus Koalíció (DK) elutasította, mert mint ahogyan azt Gréczy Zsolt, a párt sajtófőnöke elmondta, a „DK nem egyezkedik a Fidesszel”, és inkább Facebookon, interneten és egyéb felületeken hirdetnek majd. Az MSZP, az LMP és az Együtt megvárja a konkrét ajánlatot, ám lapunknak mindegyik párt jelezte, hogy nem mennek bele a megállapodásba, ha nem lehet rögzíteni, pontosan melyik plakáthelyet veszik meg.

Az Odex egy úgynevezett sales house cég, amelynek az a feladata, hogy közvetítsen a kormányzati kampány és a plakátcégek között. A cég akkor került képbe, amikor a Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2016-ban kiírt egy keretszerződést a kormányzati kommunikációs feladatok ellátására 25 milliárd forint értékben, ekkor ugyanis nem közvetlenül kötöttek szerződést, hanem közbeiktattak egy sales house céget is. Az Onix tulajdonosa az IKO-csoport egyik cége, az IKO Production Kft. Ez a vállalatcsoport részben luxemburgi bejegyzésű tulajdonosok kezében van, részben korábban Rákosi Tamásé volt, újabban pedig egyes vállalataiban már Vajna András és Mészáros Lőrinc is tulajdonos.

Szerző

Budapest top tízes úti cél lett

Publikálás dátuma
2018.02.09. 12:02
Illusztráció: Shutterstock
Budapest - Lisszabont, Párizst, Amszterdamot, Prágát, Bécset, Barcelonát és Londont is megelőzve - 17 745 szavazattal a 8. helyen végzett a European Best Destinations (legjobb európai úti célok) január 18. és február 8. között tartott szavazásán - közölte a szavazás végeredményét a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) az MTI-vel pénteken.

A legjobb európai úti cél címet a lengyelországi Wroclaw nyerte el 41 148 szavazattal, a 2. helyen a spanyolországi Bilbao végzett, a 3. a franciaországi Colmar lett.

A versenyt az European Best Destinations szervezet hirdeti meg közel 10 éve, szorosan együttműködve a kontinens legnagyobb desztinációs és turisztikai hivatalaival. A legjobb úti célok egész évre szóló promócióban részesülnek a European Best Destinations weboldalon, a nemzetközi sajtóban, számos közösségi médiafelületen és utazási portálon. A TOP 10 úti célokra érkező turisták száma várhatóan emelkedni fog a versenyt szervező cég egész éves kampányának köszönhetően. A legjobbak egy éven keresztül használhatják a TOP 10 európai úti cél címet és logót.

Szerző

Taxisáremelés - Heteken belül megállapodhatnak

Publikálás dátuma
2018.02.09. 11:10
Fotó: Shutterstock
Akár egy-két héten belül megszülethet a megegyezés az áremelésről az Országos Taxisszövetség és a főváros között. A taxisok a megnőtt kiadásaik miatt 10-15 százalékkal magasabb díjakat alkalmaznának - értesült a Magyar Nemzet. 

– A főváros sem tud, és ahogy látom a tárgyalásokon, nem is akar vitatkozni velünk, hogy a megnövekedett költségek, a biztosítási díjak 30-40 százalékos emelkedése, az autók fiatalabbra cserélése, illetve a tavaly bevezetett online pénztárgép beszerzése miatt emelnünk kell az árakon – mondta Mondta Metál Zoltán, a taxisszövetség elnöke. 

– A tervezett 10-15 százalékos emelés nem olyan mértékű, amit ne lehetne elfogadni a politika vagy az utasok részéről. Számszerűsítve egy átlagos fuvar esetében 3-400 forinttal jelentene többet. Ez nem az az összeg, ami miatt az emberek a jövőben meggondolják, hogy beüljenek-e a taxiba - tette hozzá. 

Javaslatukat a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán keresztül nyújtották be a fővárosi önkormányzatnak. A tervezet, úgy látják, nagy mozgásteret enged minden irányban, magyarán kompromisszumra alkalmas. Metál Zoltán szerint egy-két hét alatt létrejöhet a megállapodás az emelésről. Az új árak leghamarabb csak tavasszal, április 1-jétől léphetnek életbe.

A teljes cikket itt  olvashatja. 

Szerző
Témák
taxisáremelés