Választás 2018;plakátkampány;Miniszterelnöki Kabinetiroda;sorosozás;"Stop Soros";

2018-03-22 12:30:00

Súlyos közpénzmilliárdokért "sorosozott" a kormány

4 milliárdért rendelt reklámkampányokat a Miniszterelnöki Kabinetiroda decemberben és januárban, írja az Átlátszó. Csak a "Stop Soros" plakátokra 2,46 milliárd közpénz ment el.

A legdrágább a "sorosozás" volt, amire 2,46 milliárdért rendeltek hirdetéseket. Emellett elment 252 millió a nyugdíjasok karácsonyi utalványának reklámozására, bő 355 millió egy parlamenti határozat hirdetésére, és 676 millió kampányolásra a kormány eredményeivel, tudta meg a portál. A közérdekű adatokért 17.600 forintot kért a Kabinetiroda.

Összesítést is közzétett az Átlátszó arról, hogy pontosan merre vándoroltak a pénzek. Ebből - a Kabinetiroda rossz minőségű adatszolgáltatása miatt - sajnos hiányzik a Stop Soros kampány online része, ami 404,7 millió forintba került az adófizetőknek.

Tavaly összesen 12 milliárd forintot költött a kormány a különböző "sorosozó" hirdetésekre, vagyis az első és második nemzeti konzultáció reklámozására és “eredménykommunikációjára”. A 2017-es összegből 4 milliárd forint került Mészáros Lőrinc médiacégeihez.