A hivatal megállapítása szerint a Telenor percenként 9 forintos csomagjának népszerűsítésekor a tárgyilagosságot mellőzve hasonlította össze rádióreklámjában és dinamikus bannerén (reklámcsík) saját, előfizetéshez kötött opciójának és a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) önállóan elérhető, 19 forintos percdíjat tartalmazó Tuti elnevezésű tarifacsomagjának árát 2016 októberétől 2017 februárjáig.
A GVH kiemelte, hogy a két ajánlat - a csomagok jellemzőinek különbségeire figyelemmel - kizárólag a percdíjat kiemelve nem vethető össze objektíven a reklámokban látható vagy hallható módon. Az egyik (perc)díj ugyanis önmagában, korlátozás és feltételek nélkül érhető el (mivel tarifacsomagról van szó), a másik (perc)díj viszont korlátozott és előfeltételektől függ (mivel perccsomagról van szó). Az ilyen, eltérő felhasználói helyzetekre vetített és szubjektív összehasonlítás miatt a GVH úgy ítélte meg, hogy a fogyasztó nem kap reális képet a két ajánlat közti különbségről és egy esetleges árelőnyről.
Kitértek arra is, hogy a GVH a bírság alapösszegét mintegy 50 százalékkal növelte, mivel a Telenor ellen az elmúlt 10 évben több elmarasztaló döntés is született kismértékben hasonló magatartások miatt.
A Telenor Magyarország Zrt. MTI-hez eljuttatott álláspontja szerint a reklámkampányban az ügyfelek figyelmét a fontos, valós előnyökre, a kedvező ár-érték arányra hívták fel. Szerintük a kampányban különös figyelmet fordítottak a vásárlók részletes és jogszerű tájékoztatására.