Drágábban tankolhatunk szerdán

Publikálás dátuma
2018.03.26. 21:56
Népszava fotó
Emeli bruttó 6 forinttal a benzin, és bruttó 5 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásból hétfőn az MTI.

Az emeléssel a benzin literenkénti átlagára 365 forintra, a gázolajé pedig 368 forintra nő.

A benzin ára legutóbb múlt pénteken emelkedett 4 forinttal, 359 forintra. A gázolaj ára március 9-e óta nem változott.

Az autósok 50 forintos különbséget is tapasztalhatnak az egyes töltőállomások árai között.

A benzin ára 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.

Szerző

Veszélyes szakállvágót hívott vissza a Lidl!

Publikálás dátuma
2018.03.26. 20:12

Visszahívta egyik haj- és szakállvágó készülékét a TARGA GmbH, mert az esetlegesen hibásan gyártott termék töltés, illetve használat során kigyulladhat és szétrobbanhat - közölte honlapján a Lidl Magyarország.

A tájékoztatás szerint a készülék a Lidl Magyarország üzleteiben tavaly november 13-tól volt forgalomban.

A TARGA a Silvercrest Haj- és szakállvágó SHBV 800 A1 termékét hívta vissza a fogyasztók biztonsága érdekében, az érintett termék hátoldalán a 290952-es cikkszám található.

A Lidl Magyarország kéri a vásárlókat, hogy ezt a típusú készüléket a továbbiakban ne használják, illetve vigyék vissza bármelyik Lidl üzletbe. A vételárat a vásárlást igazoló nyugta nélkül is visszatérítik.

A termékvisszahívás kizárólag a 290952-es cikkszámú, Silvercrest Haj- és szakállvágó terméket érinti, a Lidl által forgalmazott más termékekre a visszahívás nem vonatkozik - közölték.

Szerző

Jogsértő reklámért 78 millióra bírságolták a Telenort

Publikálás dátuma
2018.03.26. 17:01
Gazdasági Versenyhivatal. Illusztráció: Tóth Gergő
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Telenor Magyarország Zrt. (Telenor) összehasonlító reklámját, ezért 78 millió forintos bírságot szabott ki a vállalatra - közölte a GVH hétfőn az MTI-vel. A Telenor közölte, hogy vizsgálja a hivatal döntését és a felülvizsgálat jogi lehetőségeit.

A hivatal megállapítása szerint a Telenor percenként 9 forintos csomagjának népszerűsítésekor a tárgyilagosságot mellőzve hasonlította össze rádióreklámjában és dinamikus bannerén (reklámcsík) saját, előfizetéshez kötött opciójának és a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) önállóan elérhető, 19 forintos percdíjat tartalmazó Tuti elnevezésű tarifacsomagjának árát 2016 októberétől 2017 februárjáig.

A GVH kiemelte, hogy a két ajánlat - a csomagok jellemzőinek különbségeire figyelemmel - kizárólag a percdíjat kiemelve nem vethető össze objektíven a reklámokban látható vagy hallható módon. Az egyik (perc)díj ugyanis önmagában, korlátozás és feltételek nélkül érhető el (mivel tarifacsomagról van szó), a másik (perc)díj viszont korlátozott és előfeltételektől függ (mivel perccsomagról van szó). Az ilyen, eltérő felhasználói helyzetekre vetített és szubjektív összehasonlítás miatt a GVH úgy ítélte meg, hogy a fogyasztó nem kap reális képet a két ajánlat közti különbségről és egy esetleges árelőnyről.

Kitértek arra is, hogy a GVH a bírság alapösszegét mintegy 50 százalékkal növelte, mivel a Telenor ellen az elmúlt 10 évben több elmarasztaló döntés is született kismértékben hasonló magatartások miatt.

A Telenor Magyarország Zrt. MTI-hez eljuttatott álláspontja szerint a reklámkampányban az ügyfelek figyelmét a fontos, valós előnyökre, a kedvező ár-érték arányra hívták fel. Szerintük a kampányban különös figyelmet fordítottak a vásárlók részletes és jogszerű tájékoztatására.

Szerző