Indulhat a Lánchíd felújítása

Publikálás dátuma
2018.04.21 11:50
FOTÓ: Shutterstock
Fotó: /
A Lánchíd felújításáról, valamint a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről is tárgyalhatnak a képviselők a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.

A Fővárosi Közgyűlés szerdán jóváhagyhatja és megkötheti a Lánchíd és a 2-es villamos alagútjának rekonstrukciójára vonatkozó megvalósítási megállapodás módosítását, amely szerint szeptemberben kezdődhetnek meg a felújítási munkálatok, és várhatóan 2021 június végére fejeződhetnek be.

A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs által jegyzett - a budapest.hu oldalon közzétett - előterjesztés szerint a Lánchíd felújítása tartalmazza a közúti pályalemez és a járdakonzolok teljes elbontását és újjáépítését, valamint a megmaradó acélszerkezetek javítását és korrózió elleni védelmét. Továbbá a gyalogoskorlátok műemléki felújítását, a kőfelületek javítását és felülettisztítását, a köz- és díszvilágítás korszerűsítését, a Duna-meder szükség szerinti rendezését, a hídfőkben lévő gyalogos-aluljárók szélesített átépítését, a hídfő lépcsőinek átépítését, a hídfők helyiségeinek felújítását és lehetőség szerinti hasznosítását.

A hídtest felújítása mellett szükséges elvégezni a pesti hídfő alatti aluljáró újjáépítését is. Ez csak a Lánchíd forgalmának teljes kizárása mellett lehetséges, ezért célszerű összehangolni a híd felújításával - írták. A rekonstrukció költsége több mint bruttó 16 milliárd forint.

A Lánchíd felújításához kapcsolódik a várhegyi alagút és a Clark Adám tér felújítása is, de ez - második ütemként - csak a későbbi években, a szükséges forrás rendelkezésre állása esetén történik majd meg - olvasható a javaslatban.

A testület tárgyalhat a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós beszerzési eljárás eredményéről szóló előterjesztésről is, amely szerint a legjobb ár-érték arányt tartalmazó érvényes ajánlatot a Program Centrum Utazásszervező Kft. és a Mr. Nilsz Idegenforgalmi és Szolgáltató Kft. közösen tette, így ez a konzorcium a közbeszerzési eljárás nyertese havi 25 millió forint ajánlati árral. A koncessziós szerződés megkötéséről a közgyűlés dönthet szerdán.

A Fővárosi Közgyűlés tavaly október 25-i rendeletében egységes szabályokat tartalmazó koncessziós szerződéshez kötötte az autóbuszos városnéző (hop-on, hop-off) szolgáltatást. A városvezetés szerint azért volt szükség a változtatásokra, mert a mostani városnéző buszok ártanak a főváros turisztikai megítélésének.

Az új szabályok ezért kimondják, hogy az üzemeltetőknek a fővárosi önkormányzat által meghatározott arculati irányelveknek megfelelően kell kialakítaniuk a városnéző buszok kinézetét. Az üzemeltetőknek például a járműveiken meg kell jeleníteniük Budapest logóját, továbbá gondoskodniuk kell a tisztaságról is.

A 2018. június 30-án hatályba lépő rendelet előírja, hogy a városnéző buszoknak Euro 4 vagy annál magasabb környezetvédelmi kategóriába kell tartozniuk.

Szerző
2018.04.21 11:50

Új csatornát indítana az ATV

Publikálás dátuma
2018.08.17 11:43

Fotó: Népszava/
Szórakoztató műsorokat és sorozatokat sugárzó csatorna indítását tervezi a csatorna vezérigazgatója, Németh S. Szilárd.
Az ATV terveiről a csatorna vezérigazgatója, Németh S. Szilárd. a Heteknek adott interjúban nyilatkozott. Itt jelentette be:
„Egy év múlva szeretnék kettő ATV-t látni”.
Mint mondta, az egyiken továbbra is alapvetően hírműsorok mennének, a másikon pedig szórakoztató műsorok és sorozatok, melyekkel a fiatalokat célozzák meg. „Eközben azt szeretném, hogy az ATV a G-nap előtti nézettségét tartsa” - tette hozzá Németh.
Arra a kérdésre, vajon Kálmán Olgát visszaveszi-e az ATV, a vezérigazgató azt mondta: „elkezdtünk új szakembereket felépíteni, amire nemcsak nekünk, de a szakmának is égető szüksége volt. Ezt a munkát nem fogjuk félbehagyni, ez egy hosszú távú folyamat”.
Témák
ATV
2018.08.17 11:43

Romokban a fővárosi tömegközlekedés, a reptéri buszokról már rég lemondtak

Publikálás dátuma
2018.08.17 11:08
A 100E buszjárat ismét súlyosan leszerepelt.
Fotó: Közlekedő Tömeg Egyesület/
A főváros lemondott a reptéri buszról: órákat kell sorban állni,majd embertelen zsúfoltságban 50 percet utazhatnak az országtól búcsúzó turisták. És nem ez az egyetlen probléma.
A BKK repülőtéri buszjárata súlyosan leszerepelt, írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. Egész héten egymás után úgy indultak a buszok, hogy már a végállomáson nem lehetett rájuk felférni, több száz ember hosszú sorokban hiába várt a tűző napon, hogy felszállhasson, vagy embertelen zsúfoltságban kellett utaznia.

Budapestet meglepte a várva várt idegenforgalom

Miközben az idegenforgalom számai évről évre rekordokat döntenek, és nagyszabású nemzetközi reklámkampány csábít még több utazót Budapestre, a régóta elégtelen férőhellyel üzemelő repülőtéri buszjárat mára a város turizmusának egyik szégyenfoltjává vált.
A menetrenddel csak esetlegesen egyező időpontokban induló buszokra már a végállomáson sem lehet felférni.
Ráadásul, mint az egyesület írja, a következő megállóban is százas nagyságrendű utas próbált feljutni a járatokra, hiába. Aki felfért, az is rettenetes zsúfoltságban búcsúztathatta a várost és az országot, amíg végigbuszozott a kora esti forgalomban a repülőtérig tartó 50 perces úton. Láthatóan az augusztusi turistaszezon is felkészületlenül érte a fővárosi közlekedési céget - írják.
A Közlekedő Tömeg Egyesület már májusban is azt sürgette: a 30 perces indulási idő helyett 10 percenként járjanak a reptéri buszok. Ennek apropóját az adta, hogy már sokadszor is utasok lettek rosszul a zsúfoltság miatt. Akkor a főváros végül 20 percesre emelte a 100E járatsűrűségét. De, mint látszik, ez kevés.

Szétverték a budapesti közlekedést

A nyár során nem először merül fel: a budapesti tömegközlekedés alig-alig használható csupán. A fővárosi közlekedést eleve lehetetlen helyzetbe hozza a rengeteg "régóta esedékes", de gyakorlatilag évente megismételt sínfelújítás és útkarbantartás, és a BKV járatain mért 30 fok feletti nyári hőmérséklet mellett sem lehet szó nélkül elmenni. A helyzetet még az Ikarus Egyedi Kft. csődje is tovább rontja.
Az idei nyár számos botrányos közlekedésszervezési intézkedését tekintve markáns álláspontot fogalmazott meg a Közlekedő Tömeg is: álláspontjuk szerint
a Tarlós István főpolgármester által az elmúlt években szétvert budapesti közlekedési intézményrendszer teljes mértékben alkalmatlanná vált a város közlekedésének megszervezésére.
2018.08.17 11:08