Pápa és környéke brit válságövezet lesz

Publikálás dátuma
2018.04.21 12:12
A kép illusztráció. FOTÓ: Shutterstock
Fotó: /
A pápai katonai bázis az Egyesült Királyságon kívül Európában egyedüliként kínál lehetőséget a C–17-es teherszállító repülőgépek pilótáinak többek között arra, hogy éjjellátó felszereléssel (Night Vision Goggles – NVG) gyakorolják az éjszakai taktikai leszállás képességét. A RAF harmadszor tér vissza Pápára egy C–17-essel, hogy ilyen kiképzést hajtsanak végre itt – közölte a veol.hu-val Gyeginszky Andor hadnagy, az MH Pápa Bázisrepülőtér kommunikációs tisztje.

Tájékoztatásából kiderült: a C−17-esek legfontosabb képessége, hogy felszerelést, utánpótlást, csapatokat tudnak szállítani válságövezetekbe, olyan repülőtereken leszállva, amik csak korlátozottan alkalmasak nagyobb szállító repülőgépek fogadására. Nem ritka, hogy a pilótáknak éjszaka, rövid, nem jól kivilágított leszállópályákon kell landolniuk. Ahhoz, hogy ezeket a műveleteket biztonságosan tudják végrehajtani, megfelelő feltételek melletti alapos felkészítésekre van szükség. A pápai légikikötő betonján az ilyen kiképzésekhez kialakítottak egy szűk zónát, ami eredeti hosszúságú pályán jelöl ki egy kisebb területet, lehetővé téve a taktikai leszállás biztonságos gyakorlását.

A szigetországon kívül a pápai katonai bázis Európában egyedüliként tudja biztosítani a szükséges feltételeket, így nem véletlen, hogy a brit pilóták itt hajtják végre az éjjellátós kiképzésüket. Hozzátette: az esetlegesen megnövekedő zajhatás miatt az MH Pápa Bázisrepülőtér a lakosság türelmét és megértését kéri.

Szerző
2018.04.21 12:12

Meghalt Csík Ágnes

Publikálás dátuma
2018.11.20 16:31

Fotó: Shutterstock/
Hatvanhárom éves korában hosszan tartó, súlyos betegség után elhunyt Csík Ágnes kollégánk, az egykori Népszabadság gazdasági rovatának munkatársa, oldalszerkesztő, a Napi Gazdaság szerkesztője, a belőle alakult Magyar Idők olvasó szerkesztője. A gazdasági élet érzékeny hírvadásza, a pénzügyi folyamatok természetének értője és gondos közvetítője volt. Cikkeit és hírmagyarázatait hozzáértése és kapcsolatrendszere tette vállalkozók, vállalatvezetők, bankszakemberek számára nélkülözhetetlenné. Kiemelkedő általános műveltsége, a magyar nyelv és a klasszikus újságírás iránti szeretetteljes alázata képessé tette arra, hogy a lehető legvilágosabban fogalmazza meg az olvasók számára a gazdasági élet sokszor nagyon bonyolult összefüggéseit. Sosem törekedett egyszerűsítésre, mindig gondja volt rá, hogy pontos kérdésekre kapott egyenes válaszok jelenjenek meg az általa szerkesztett újságok lapjain.
Szerző
Témák
gyász
2018.11.20 16:31

Beléptető kapuk lesznek a 4-es metró több állomásán

Publikálás dátuma
2018.11.20 16:15

Fotó: / Kállai Márton
A használat elsődleges feltétele viszont az elektronikus jegyrendszer bevezetése.
Engedélyt kapott a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) beléptető kapuk telepítésére a 4-es metró több állomásán – írja a napi.hu. A kormány honlapján nyilvánosságra hozott dokumentumok szerint az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz (ITM) tartozó vasúti közlekedési hatóság
november 8-án kiadta a beléptető kapuk létesítési engedélyét a 4-es metró Kálvin téri és II. János Pál pápa téri állomására a BKK meghatalmazása alapján eljáró pro Montel Zrt-nek. Az elérhető dokumentumok szerint már az Újbuda-központ állomás esetében szeptember óta tart az engedélyezési eljárás, az ügyintézés pedig 4 hónapig tarthat.
Az ITM a napi.hu-val közölte: az M2 metróvonal Kossuth téri állomása esetében hasonló kérelem alapján indult eljárásban a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szakhatóságként nem járult hozzá a létesítéshez. Itt az utasforgalom áramlási irányában nem telepíthetők a kapuk addig, amíg nem igazolják az állomás kiüríthetőségének megfelelőségét. A kapuk használatbavételének elsődleges feltétele az elektronikus jegyrendszer bevezetése. Használatbavételi engedély iránti kérelmet még egyik kapu esetében sem nyújtottak be. A BKK szeptemberben azt közölte a portállal, hogy céldátuma sincs a budapesti elektronikus jegyrendszer bevezetésének, jelenleg a rendszer működtetéséhez szükséges infrastruktúra telepítése, szoftverfejlesztések, oktatások, illetve tesztelési feladatok elvégzése zajlik. A tervezett 11 ezer jegyérvényesítő készülékből csak néhányat szereltek fel 29 buszra és trolibuszra (például a 76-os trolin), valamint a Deák téri metróállomáson és a közvágóhídi (H6-os HÉV) állomáson is lehet találkozni az érvényesítő készülékekkel és a beléptetőkapukkal.
2018.11.20 16:15