Felháborodott a Fidesz: jogsértés történt a szavazatok összesítésekor!

Publikálás dátuma
2018.05.03. 19:39
Számolás - Fotó: Vajda József

MTI hír: 

Fidesz az a párt, amelyet a legnagyobb sérelem ért a szavazatok összesítése alapján - mondta Hidvéghi Balázs, a nagyobbik kormánypárt kommunikációs igazgatója csütörtökön a közmédiának. Kifejtette: a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) döntése szerint több mint négyezer levélszavazatot nem vettek figyelembe és érvénytelennek nyilvánítottak a voksok összesítésekor arra hivatkozva, hogy azokat hagyományos borítékban küldték vissza, nem pedig az NVI által küldött borítékban. A Fidesz szerint nyilvánvaló jogsértés történt - közölte Hidvéghi Balázs.

No comment.

Szerző

München - Fucsovicsék párosa kiesett

Fucsovics Márton és a bosnyák Mirza Basic párosa a negyeddöntőben búcsúzott az 501 ezer euró (157 millió forint) összdíjazású salakpályás müncheni férfi tenisztornán.

Az ATP honlapja szerint ellenfelüknek, az első helyen kiemelt Lukasz Kubot, Marcelo Melo lengyel, brazil kettősnek mindössze 41 percre volt szüksége a rendkívül fölényes sikerhez. Fucsovicsék mindössze két játékot nyertek a csütörtök délutáni meccsen.

Eredmények:
páros, negyeddöntő:
Lukasz Kubot, Marcelo Melo (lengyel, brazil, 1.)-Fucsovics Márton, Mirza Basic (magyar, bosnyák) 6:1, 6:1

korábban:
egyes, nyolcaddöntő:
Fucsovics Márton-Marco Cecchinato (olasz) 7:6 (7-5), 6:1
Kohlschreiber (német, 6.)-M. Zverev (német) 6:2, 6:2
Marterer (német)-Schwartzman (argentin, 3.) 6:4, 6:2

Szerző

Kalóriapara - Tudnunk kell-e, mennyit ettünk meg és égettünk el?

Publikálás dátuma
2018.05.03. 16:14
Illusztráció: pexels.com
Teljesen természetes, ha tudni akarjuk, egy-egy edzéssel hány kalóriát vesztettünk el, ahogy azt sem árt követni, mennyit viszünk be. Az állandó számolgatás és mérlegre ugrálás helyett azonban célszerűbb körültekintően megválasztani az „utat”, amelyen elindulunk.

Matekozás

A Népszavának nyilatkozó edző tapasztalatai szerint az elégetett kalóriákkal még azok is szeretnek tisztában lenni, akik alapvetően nem állnak barátságban a számokkal. Az állandó számolgatás és mérlegre ugrálás helyett azonban célszerűbb az utat megfelelően kiválasztani. Persze nem árt kontrollálni az edzések és az evések hatásait, ugyanis a fogyás titka az, hogy több kalóriát kell felhasználni, mint amennyit bejuttatunk – mondta Bicskei Izabella.

Az azonban, hogy ki mennyi kalóriát használ fel, egyéni, számos tényezőtől, de leginkább az anyagcserétől függ, ezért nincs általános recept, személyre kell szabni a célokat, a megvalósítást és az eredményt is csak magunkhoz képest érdemes értékelni – hangsúlyozta az edző.

Az edzések funkcionális és magas intenzitású, úgynevezett HIIT típusai „pörgetik” a pulzust, nagyon sok kalóriát lehet velük elégetni. Nem az edzés alatt, hanem utána, a regeneráció idején. Edzés közben ugyanis a szervezet szénhidrátokból nyeri az energiát, de a pihenőfázisban, ha megfelelően táplálkozunk, már a zsírraktárakhoz nyúl.

Edzésfajták és a kalóriák

A súlyzós edzés nem éget sok kalóriát, hiszen a terhelés nem intenzív, mert a tömegnövelést szolgálja, „hizlalja” az izmot. A „gyúrás” hívei a szálkásítást, a felesleges zsír eltávolítását általában szigorú diétával szokták elérni, de jobb megoldás a kardiózás, ami ráadásul a szív- és érrendszert is edzi. Ilyen a tempós gyaloglás, a szteppados aerobikozás, a lépcsőzés, de a futás is, ami valósággal „zabálja” a kalóriákat. Futás mellett viszont fontos, hogy izmot is építsünk, minél több van ugyanis, annál jobban ég a zsír. A különböző gépes, például infralámpás edzések egyik jótékony hatása, hogy fokozzák a hatást, de Bicskei Izabella szerint fontosabb, hogy ezek, a „rászoktatós” mozgásformák képesek arra, hogy megszerettessék a terhelés jóleső érzését, és előbb-utóbb meghozzák a kedvet a „rendes” edzésekhez is.

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

 

Számok még

Az edző elmondta, a szakértők már nem feltétlenül ajánlják a mindennapi sportolást, mert a vizsgálatok szerin nem szolgálja a fejlődést, ugyanis a szervezet megszokja, és „természetesnek veszi”, ami t egy idő után már nem lehet tovább fokozni. Ezért a hetente kétszer-háromszor végzett, rövid, intenzív mozgást tartják célravezetőnek. A tudományos ajánlások már a zsírégető tartományban való edzés jelentőségét sem hangsúlyozzák. A fokozatosan elkezdett sportolás elején persze még ez, a maximális pulzus 75 százalékán végzett mozgás is megterhelő, de később már a magasabb intenzitáshoz is hozzászokunk. „A lényeg, hogy induljunk meg” - mondta Bicskei Izabella.

Szerző