Még tovább emelkedik az üzemanyagok ára

Publikálás dátuma
2018.05.07. 21:15
Népszava fotó
Emeli bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin és bruttó 2 forinttal a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült az MTI piaci forrásokból hétfőn.

Az emeléssel a benzin literenkénti átlagára 381 forintra nő, a gázolajé pedig 389 forintra emelkedik.

Az üzemanyagok ára legutóbb május 4-én változott, akkor a 95-ös benzin bruttó 3 forinttal, a gázolaj bruttó 4 forinttal drágult, a benzin literenkénti átlagára 378 forintra, a gázolajé pedig 387 forintra nőtt.

Az autósok 50 forintos különbséget is tapasztalhatnak a töltőállomások árai között.

A benzin ára 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.

Szerző

Örülhet Orbán barátja: másfél milliárdért újíthatja fel a Dagályt

Publikálás dátuma
2018.05.07. 17:52
A Duna Aréna ideiglenes lelátóinak bontása. A Dagály fürdő épülete. Fotó: Molnár Ádám
Idén tavasszal sem nyit ki a strandfürdő, Orbán Viktor kötélbarátja viszont jól jár a komplexum körüli munkákkal.

A strand zárva tart, de így is fürdeni lehetne abban a pénztömegben, amit az Orbán-kormány eddig a Dagály strandra költött: most egy 1,46 milliárd forintos közbeszerzéssel újítják fel az vizes világbajnokság fő helyszínének számító komplexumot.

Az újabb tendert az Orbán Viktor kötélbarátjaként emlegetett Garancsi István cége, a Market Építő Zrt. vitte el - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből, a hírt a 444.hu szúrta ki először.

A projekt célja a Fina Market után felszabaduló terület átépítése, a munkálatok pedig a tereprendezéstől, növénytelepítéstől a pillangómedencék burkolatjavításáig terjednek ki a közel 94 ezer négyzetméteres területen.

A kormány még 2017 végén döntött a strandfürdő felújításáról, amire akkor még 1,1 milliárd forintot szántak – a munkára kiírt közbeszerzést pedig idén, január 3-án hirdették meg.

Ha a vizes vb forrásigényét, a Duna Aréna felhúzását is hozzá számoljuk, a Dagály-komplexumra közel 45 milliárd forintot fordítottak az utóbbi időszakban, a költségek pedig hónapokkal a világbajnokság lezárása után is növekedtek: tavaly november 23-án derült ki például, hogy egy átalakítás miatt 10 millió forinttal nőtt a Duna Aréna melletti ideiglenes parkoló ára, amely így 98 millió forintba került.

Szerző

Összeomlás szélén a betegszállítás, mentősökkel végeztetik a feladatot

Publikálás dátuma
2018.05.07. 17:43
Mentő és a Haemobil egy betegszállítója, 2008. Illusztráció: Népszava
Április végével felmondta a szerződését az egyik Budapesti magán betegszállító cég, ezért május 1-jén egy ügyeletes mentőautót vettek ki a szolgálatból az OMSZ Mohács utcai Bázis Mentőállomásán, hogy életmentő feladatai helyett a betegszállításban vegyen részt – tudta meg a 24.hu. A fővárosi betegszállítás az összeomlás szélén - a rendszer hiányosságai miatt további négy vállalkozás is lehetetlen helyzetben van.

A betegszállítás 2007 óta nem az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) feladata, ekkor vonták be az alternatív cégeket az ellátásba. Az OMSZ csak a mentéssel összefüggő esetekhez vonulhat ki, azonban május 1-je óta, a központi utasítás szerint be kellene szállniuk a betegszállításba is, mivel az egyik legnagyobb magáncég kiesett a rendszerből. Április 30-ával felmondta ugyanis a betegszállításra vonatkozó szerződését a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (NEAK) a Haemobil Kft. —  tudta meg a portál Dr. Vámos Zoltán cégvezetőtől.

A fővárosi betegszállító cégek alig-alig tudják kitermelni működési költségeiket, ezért már további négy vállalkozás is lehetetlen helyzetbe került. A betegszállítók kilométerenként 110 forintos térítést és betegmozgatási díjat kapnak a biztosított járműért és személyzetért. "Vidéken jobb a helyzet, de a fővárosban csak lassan lehet haladni. Van, hogy a dugóban egy óra alatt 10 kilométert halad a kocsi, ami egy sofőrt és egy ápolót visz. Ezért a tíz kilométerért 1100 forintot kaptunk" - nyilatkozta Vámos Zoltán. A főorvos szerint azért kellett felmondaniuk a szerződést, mert a cég gépkocsivezetői elmentek: volt, aki Németországba ment, hogy feleannyi munka mellett, ötszörös fizetésért szállítson csomagokat.

Bár a vállalkozás időben közölte az egészségbiztosítási alapkezelővel, hogy nem tudja a továbbiakban vállalni a feladatokat, és a portál szerint az OMSZ vezetése már április közepén tudott a problémáról, a fővárosi mentőállomásokat csak április 29-én, vasárnap értesítették arról, hogy keddtől négy betegszállítást végző egységet kell szervezni. A kapkodásban nem sikerült pluszmunkára jelentkező életmentőket találni: a beosztások már elkészültek, ráadásul sokan másod- és harmadállással egészítik ki fizetésüket. Volt olyan állomás, ahol senki sem jelentkezett a megterhelő pluszmunkára, máshol mindössze ketten jelezték, hogy részt vennének a betegszállításban.

Az üggyel kapcsolatban megszólalt az Országos Mentőszolgálat is: az OMSZ szerint a betegszállítási tevékenység a mentési kapacitást nem érinti, a mentőellátás országszerte zavartalanul biztosított.

A teljes cikk itt olvasható.

Szerző