A bombának hitt ananász

Publikálás dátuma
2018.06.04 07:11
Tóth Ákos alapítványa nyolc éve segít.
Fotó: /
A mélyszegénységben élő több száz gyerek semmit nem eszik péntek délutántól hétfő reggelig. Őket segíti az Age of Hope Alapítvány, adományokkal és élménytáborokkal.

Sopronban kezdett ápolóként Tóth Ákos, az Age of Hope Alapítvány kuratóriumi elnöke és szakmai vezetője, de egy súlyos gerincsérülés miatt szakmát kellett váltania. Így lett egy gyerekotthonban betegszobai ápoló, később sport- és gyógymasszőr. Több gyermekvédelmi szervezetben is dolgozott, 22 évesen pedig már táborokat szervezett. Saját alapítványa, az Age of Hope lassan nyolc éve működik. Első akciójuk a vörösiszap-katasztrófához kötődött. Mint mondja, „ekkor sikerült egy helyre koncentrálni a segítő energiákat és egységes szervezetté kovácsolódniuk”.

Az Age of Hope fő profilja a hátrányos helyzetű – bántalmazott vagy mélyszegénységben élő – gyermekek támogatása, adományokkal és élménytáborokkal. Fő szezonjuk a tavasz és a nyár, ilyenkor szervezik a legtöbb kirándulást és tábort. A következő fontos feladatuk az augusztus végi-szeptember elejei tanszergyűjtés, amit szintén a mélyszegénységben élő gyerekeknek juttatnak el.

– Nem sokkal ezután már kezdődik a téli időszak. Ilyenkor sok gyerek csak azt eszi, amit az iskolában kap, vagyis péntek délutántól hétfő reggelig éhezik. Ezért ezekre a helyekre mindig viszünk magas kalóriatartalmú kekszeket, lekvárt vagy csokikrémet. Nem szabad elfelejtenünk a minőségi éhezést és az alultápláltságot sem. Ezért a karácsonyi cipősdobozokba például mindig csempészünk vitamint is - mondja Tóth Ákos.

Az alapítvány télen jótékonysági főzéseket is szervez partnerszervezeteikkel. Ilyenkor akár 12-14 bográcsban rotyog az étel, amit aztán Budapest Bike Maffia szállít a hajléktalanoknak és a családok átmeneti otthonába. Tavaly például 800 éhes szájat etettek így.

Az Age of Hope-osok több száz gyermeket segítenek, az idén százan táborozhatnak majd velük. Állami segítséget és pályázati pénzeket nem kapnak, költségvetésük magán- és céges adományokból jön össze, sokszor pedig Ákos „összemasszírozza” a pénzt, hetente háromszor ugyanis még mindig a szakmájában dolgozik. Emellett két napot van szolgálatban egy állami gyermekotthonban. Az Age of Hope-os ügyeket szabadidejében, maga végzi, fizetett alkalmazottja nincs. Az önkéntesek többsége diák, először az ötvenórás kötelező közösségi szolgálatára jöttek, de sokan már négy-öt éve besegítenek. Fontos tudniuk az önkénteseknek, hogy minden évben kicsit többet tehetnek hozzá a gondozott gyerekek életéhez, de például nem fegyelmezhetik őket. Mivel pedig kötődészavaros gyerekekről van szó, nem ölelgethetik, puszilgathatják őket.

– Ha csak evésről beszélünk, akkor is egyértelmű, nagyon beszűkül a hátrányos helyzetű gyerekek ízlésvilága – folytatta az Age of Hope szakmai vezetője. – A zsíros vagy cukros kenyéren kívül nem sok ételt ismernek, a párizsi nekik kuriózum. Éppen ezért nem adhatunk nekik bármilyen ételt. Nem vagyok gyorsétterempárti, de néha oda is elviszem őket. Látni kéne azt az undort, ahogy az olvadt sajtot leveszik a szendvicsről, mert nem ismerik. Előfordult, hogy az egész ananászról azt hitték, bomba, és elszaladtak.

(A teljes cikk a júniusi BBC Goodfoodban olvasható.)

2018.06.04 07:11

Új csatornát indítana az ATV

Publikálás dátuma
2018.08.17 11:43

Fotó: Népszava/
Szórakoztató műsorokat és sorozatokat sugárzó csatorna indítását tervezi a csatorna vezérigazgatója, Németh S. Szilárd.
Az ATV terveiről a csatorna vezérigazgatója, Németh S. Szilárd. a Heteknek adott interjúban nyilatkozott. Itt jelentette be:
„Egy év múlva szeretnék kettő ATV-t látni”.
Mint mondta, az egyiken továbbra is alapvetően hírműsorok mennének, a másikon pedig szórakoztató műsorok és sorozatok, melyekkel a fiatalokat célozzák meg. „Eközben azt szeretném, hogy az ATV a G-nap előtti nézettségét tartsa” - tette hozzá Németh.
Arra a kérdésre, vajon Kálmán Olgát visszaveszi-e az ATV, a vezérigazgató azt mondta: „elkezdtünk új szakembereket felépíteni, amire nemcsak nekünk, de a szakmának is égető szüksége volt. Ezt a munkát nem fogjuk félbehagyni, ez egy hosszú távú folyamat”.
Témák
ATV
2018.08.17 11:43

Romokban a fővárosi tömegközlekedés, a reptéri buszokról már rég lemondtak

Publikálás dátuma
2018.08.17 11:08
A 100E buszjárat ismét súlyosan leszerepelt.
Fotó: Közlekedő Tömeg Egyesület/
A főváros lemondott a reptéri buszról: órákat kell sorban állni,majd embertelen zsúfoltságban 50 percet utazhatnak az országtól búcsúzó turisták. És nem ez az egyetlen probléma.
A BKK repülőtéri buszjárata súlyosan leszerepelt, írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. Egész héten egymás után úgy indultak a buszok, hogy már a végállomáson nem lehetett rájuk felférni, több száz ember hosszú sorokban hiába várt a tűző napon, hogy felszállhasson, vagy embertelen zsúfoltságban kellett utaznia.

Budapestet meglepte a várva várt idegenforgalom

Miközben az idegenforgalom számai évről évre rekordokat döntenek, és nagyszabású nemzetközi reklámkampány csábít még több utazót Budapestre, a régóta elégtelen férőhellyel üzemelő repülőtéri buszjárat mára a város turizmusának egyik szégyenfoltjává vált.
A menetrenddel csak esetlegesen egyező időpontokban induló buszokra már a végállomáson sem lehet felférni.
Ráadásul, mint az egyesület írja, a következő megállóban is százas nagyságrendű utas próbált feljutni a járatokra, hiába. Aki felfért, az is rettenetes zsúfoltságban búcsúztathatta a várost és az országot, amíg végigbuszozott a kora esti forgalomban a repülőtérig tartó 50 perces úton. Láthatóan az augusztusi turistaszezon is felkészületlenül érte a fővárosi közlekedési céget - írják.
A Közlekedő Tömeg Egyesület már májusban is azt sürgette: a 30 perces indulási idő helyett 10 percenként járjanak a reptéri buszok. Ennek apropóját az adta, hogy már sokadszor is utasok lettek rosszul a zsúfoltság miatt. Akkor a főváros végül 20 percesre emelte a 100E járatsűrűségét. De, mint látszik, ez kevés.

Szétverték a budapesti közlekedést

A nyár során nem először merül fel: a budapesti tömegközlekedés alig-alig használható csupán. A fővárosi közlekedést eleve lehetetlen helyzetbe hozza a rengeteg "régóta esedékes", de gyakorlatilag évente megismételt sínfelújítás és útkarbantartás, és a BKV járatain mért 30 fok feletti nyári hőmérséklet mellett sem lehet szó nélkül elmenni. A helyzetet még az Ikarus Egyedi Kft. csődje is tovább rontja.
Az idei nyár számos botrányos közlekedésszervezési intézkedését tekintve markáns álláspontot fogalmazott meg a Közlekedő Tömeg is: álláspontjuk szerint
a Tarlós István főpolgármester által az elmúlt években szétvert budapesti közlekedési intézményrendszer teljes mértékben alkalmatlanná vált a város közlekedésének megszervezésére.
2018.08.17 11:08