Tudomány;NASA;felfedezés;Curiosity;Mars-járó robot;szerves vegyület;

2018-06-07 23:58:00

Szerves anyagot talált a NASA a Marson

Nagy bejelentést tettek a csütörtökön a NASA kutatói: ha életet nem is, de szerves molekulákat találtak a Mars kőzetrétegeiben.

Új lendületet kaphatnak a NASA Mars-kutatásai, miután a Curosity kutatórobot szenet, hidrogént, és talán oxigént tartalmazó szerves vegyületeket talált a Mars felszíni, három milliárd éves kőzetrétegeiben. Mindez nem jelenti, hogy az űrkutatási ügynökség életre utaló nyomokat fedezett fel, de a vegyületek visszamaradhattak akár korábbi életformák után is.

A felfedezést Thomas Zurbuchen, az ügynökség Tudományos Misszió Igazgatósának tagja jelentette be, magyar idő szerint csütörtök este nyolckor. Mint mondta, a feltárt vegyületeket akár élettelen anyagok reakciója is létrehozhatta, de mindenképp arra biztatnak folytassák a Mars korábbi lehetséges élő világa utáni vizsgálatokat.

A bolygóra 2012-ben érkezett meg a Curosity, az az 3 marsi évnek megfelelő időt töltött az idegen terepen, ezalatt el is romlott, de alternatív módszerekkel újra működésbe tudták hozni a NASA kutatói.