A NAV majdnem lezúzta az étel- és italautómatákat

Publikálás dátuma
2018.07.11 09:52
Forrás: Shutterstock
Totális káoszba látszik fulladni az online bekötés: a gépek leállnak, a Magyar Posta hibabejelentőjénél nem veszik fel a telefont.
Totális káoszba látszik fulladni az étel-é s italautomaták július elejei kötelező online bekötése a NAV-hoz – írja a Hvg.hu. A portál szerint az előírás már előre megtizedelte a gépeket, sok pedig akkor ment tönkre, amikor bekötötték a NAV-hoz. Több üzemeltetőt is megkerestek, ők kivétel nélkül arról számoltak be, hogy rengeteg a műszaki hiba, mióta betették az egységeket a gépekbe. Egyikük szerint a rendszer gyakorlatilag csak a legegyszerűbb, érmés vásárlás esetén működik. Csak ez a kft. naponta 10-15 hibát regisztrál, és mára az anyagi kára is jelentős lett – a cég vezetője a portálnak azt mondta, jelen állapotban a hibák miatt havi 1-1,2 millió forintos bevételkieséssel számolnak. „Ezt még tetézi, hogy a folyamatos meghibásodások miatt olyan partnerekkel is feszültté vált a kapcsolatunk, már-már a szerződésbontás határára kerültünk, akikkel 8-10 éve szerződtünk, és eddig teljesen problémamentesen dolgoztunk együtt” – fűzte hozzá.
A kormány a Magyar Postát jelölte ki felügyeleti szolgáltatónak. Ez azt jelenti, hogy az üzemeltető cégeknek a Postával kell szerződniük az online egységek beszerelésére, üzemeltetésére és szervizelésére. Egy vállalkozó azt mondta, náluk a megmaradt gépek 10 százaléka 2-3 napon belül leállt, elromlott, és a Magyar Posta telefonos hibabejelentőjén egyszer sem vette fel senki a telefont, de e-mailjeikre is ritkán érkezik válasz. A Magyar Posta erre úgy reagált, hogy a bejelentéseket az Általános Szerződési Feltételeknek megfelelően kezelik, a problémákat a posta weboldalán, egy űrlapon lehet jelezni. Elismerték, hogy vannak problémák az egységekkel és az automatákkal, ezt azzal magyarázták, hogy gyártótól, szoftvertől és fizetési megoldásoktól függően sokfélék az automaták, amelyekbe a felügyeleti egységeket be kellett szerelni, nem volt könnyű munka. Emiatt a Magyar Posta a tömeges telepítés befejezése után erőforrásait a hibák elhárítására összpontosítja – ígérték. A Hvg.hu azt írja, beszéltek olyan vállalkozóval is, akinek havonta durván 2,5 millió forintot kell csak az adattovábbításért fizetnie. „Nem az a bajunk, hogy lát bennünket a NAV, hanem az, hogy milyen áron” – fogalmazott egy üzemeltető.

Tüntettek a tejtermelők a Penny Market központjánál

Publikálás dátuma
2019.03.26 11:41

Fotó: Népszava/ Molnár Ádám
Magyar tejet tartalmazó dobozokat vittek ajándékba, és egy petíciót is átadtak az üzletlánc vezetésének.
Az olcsón árusított szlovák tej miatt tejtermelők tüntettek a Penny Market Kft. alsónémedi logisztikai központjánál kedden, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) által támogatott demonstráción. Győrffy Balázs, a NAK elnöke az MTI összefoglalója szerint a tüntetésen kijelentette: reméli, ez a figyelmeztető demonstráció elég lesz, hogy a Penny Market Kft. vezetése megértse, hogy olcsótej akciókkal nem veszélyeztethetik a tejágazatot. Kilátásba helyezte, hogy emennyiben szükséges, folytatják a tiltakozást és akár egy médiakampányt is indítanak, hogy a vásárlókat eltanácsolják az áruházlánctól. A tejtermelők által kezdeményezett demonstrációt amiatt tartották, hogy a Penny Market Kft. a múlt héten 14 forintos, azonnali árcsökkentéssel 135 forintos áron dobott piacra egy szlovákiai import UHT tejet. A NAK elnöke azt a kérdést intézte az áruházlánc vezetéséhez: hogyan történhet meg, hogy a szlovák gazdáktól drágábban vásárolt és az ottani kereskedelmi láncokban szintén drágábban értékesített tejet Magyarországon – a szállítási költséget is beleszámolva – olcsóbban értékesítik. Hozzátette, hogy ezzel tönkreteszik a tejágazatot és marketing eszközként kezelik a tejtermelőket. A NAK elnöke beszélt arról is, hogy reméli, a magyar fogyasztók bölcsek és észreveszik, hogy az import tej hosszú távon károsítja a magyar tejtermelést. Hozzátette: az elmúlt időszakban jó kapcsolat alakult ki a termelők, a feldolgozók és a kereskedők között, amelyben a termékre vonatkozó áfacsökkentéssel mindenki megtalálhatta a számítását. Figyelmeztetett, hogy ezt a kapcsolatot nem szabad most ilyen akciókkal elrontani.
Jakab István, a Magosz elnöke arról beszélt: az Európai Unió más tagállamaiból azért hozzák be az ott felhalmozódó felesleget, hogy szétverjék a magyar piacot. Amennyiben a Penny Market továbbra is ezt a magatartást fogja folytatni, arra fogják kérni a vásárlókat, hogy be se tegyék a lábukat ezekbe az üzletekbe. László Róbert tejtermelő, a demonstrációs bizottság vezetője az áruházlánc bejáratánál, a közel ötven demonstrálóval együtt egy petíciót adott át az üzletlánc vezetésének és letették a földre az ajándékba hozott magyar tejet tartalmazó dobozokat. A demonstrációs bizottság vezetője megerősítette, hogy UHT tejet a magyar termelők 139 és 148 forint literenkénti áron tudnak gyártani és a nyers tej ára 100 forint kilogrammonként, ami az Európai Unióban a legalacsonyabb. Szlovákiában magasabb a tej felvásárlási ára, ezért bizonyos, hogy csak veszteséggel és etikátlan üzleti magatartással tudja árusítani az áruházlánc a behozott tejet. Kérte, hogy a hatóságok vizsgálják meg a Penny Market árképzési rendszerét, különös tekintettel a diszkriminatív árképzés tilalmára. Mint megírtuk, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (TTT) nemrég hatósági ellenőrzést kezdeményezett a Penny Market Kft. ellen a Nemzeti Élelmiszer-biztonsági Hivatalnál és a Pénzügyminisztérium Nemzeti Adó- és Vámhivatalt vezető államtitkárságánál.

BKV: Nem kevesebb a dolgozó, a teljes állásúak száma csökkent

Publikálás dátuma
2019.03.26 07:38
Illusztráció
Fotó: Népszava
A társaság közölte, hogy az előző évben 677 fő távozott a cégtől, miközben 590 újonnan érkező vállalt munkát.
Jócskán meghaladta a belépő dolgozók száma a kilépőket tavaly a Budapesti Közlekedési Zrt.-nél (BKV) – közölte a társaság a Világgazdasággal. Eszerint a főállásúak létszáma több mint 400 fővel emelkedett 2018 egészét vizsgálva, beleértve a teljes és a nem teljes munkaidős, valamint a nyugdíjas munkavállalókat is. A BKV azt követően juttatta el a laphoz az adatokat, hogy korábban egy másik statisztika alapján arról számoltak be: az előző évben 677 fő távozott a cégtől, miközben 590 újonnan érkező vállalt munkát. A társaság most kiemelte: az idézett számok csupán a főállású, teljes munkaidős munkaerőre igazak, de nem szerepeltetik a részmunkaidős munkatársakat. Utóbbiakkal tavaly 956-an hagyták ott a BKV-t, és 1369-en léptek be. A cégnél mintegy tízezren dolgoznak. A lap azt írja, a kilépők közül a legtöbben (340-en) közös megegyezéssel bontottak szerződést. Azoknak is magas a száma (253 fő), akik saját maguk kezdeményezték a felmondásukat, nyugdíjazás miatt pedig 210-en számoltak le a társaságnál. A lap kiemeli, hogy az idei első két hónap adatai ellentétes képest mutatnak, ugyanis januárban a kilépők többen voltak a belépőknél (124-81) – ez azonban a BKV szerint egyszeri hatás, amit a szokásosnál több tanfolyam és az ezzel járó lemorzsolódás, valamint a nyugdíjazások számának emelkedése magyaráz. Februárban 92 kilépés mellett 108 belépést regisztráltak.
Frissítve: 2019.03.26 07:42