közlekedés;hőség;

Illusztráció

- Járatcsökkentéssel védené a hőségtől a buszsofőröket a szakszervezet

Hamarosan írásban fordulnak az önkormányzatokhoz és a szolgáltatást megrendelő cégekhez.

A Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége (KSZOSZ) szerint a hőségriadó idején ritkítani kellene a közösségi közlekedési járatokat délelőtt 11 és délután 3 óra között, hogy hosszabb fizetett pihenőidőkkel csökkentsék a járművezetők leterheltségét és a baleseti kockázatot.

A szakszervezet által szerdán az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a KSZOSZ hamarosan írásban kéri az üzemeltető önkormányzatokat és a szolgáltatást megrendelő cégeket – a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) –, hogy mielőbb dolgozzanak ki kánikulai menetrendet, amely a szokásosnál jóval kevesebb járat indítását tartalmazza.

A szakszervezet a közleményben kiemelte, hogy a kánikula a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőkre legalább olyan hatással van, mint az utasokra, de a vezetők nem szállhatnak le néhány megálló után.

Nemes Gábor, a KSZOSZ elnöke úgy látja, hogy a hosszan tartó hőségben nincs olyan munkavédelmi intézkedés, amellyel meg lehet óvni a járművezetőket a forróság hatásaitól. A szakszervezet által javasolt „közlekedési sziesztát” elsősorban azokon a járatokon vezetnék be, amelyeken nem légkondicionált járművek közlekednek. A tartós kánikulában a légkondicionáló sem sokat segít, hiszen az ajtókat 1-2 percenként ki kell nyitni, nincs is idő lehűteni a belső teret – tette hozzá Nemes Gábor. 

A világon évente több mint 820 ezer öt év alatti gyermek és 20 ezer kismama halálában játszik szerepet a szoptatás hiánya.