Sugárzó anyag miatt zárták le a ferihegyi 2B terminált

Publikálás dátuma
2018.08.16. 06:59

Fotó: GEORG HOCHMUTH / AFP
A korlátozást már feloldották, így visszatérhet az üzemszerű működés. Nyolc járatpárt érintett a fennakadás.
Feloldották a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B termináljának lezárását szerda éjjel – közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője az MTI-vel. Hajdu Márton azt mondta, hogy egy túlmelegedett, izotópot tartalmazó csomaghoz riasztották őket. A helyszíni vizsgálatok biztonságos és gyors lebonyolítása érdekében a szükséges mértékig korlátozták az érintett terminál forgalmát. A vizsgálatok megállapították, hogy egészségre ártalmas izotóp nem került ki a környezetbe. Ezért a repülőtér forgalmának korlátozása a továbbiakban nem indokolt a katasztrófavédelem szerint, tehát visszatérhet az üzemszerű működés – tette hozzá. Korábban arról szóltak a hírek, hogy megsérült egy sugárzó anyagot konténer, és ez okozhatta a fennakadást. Szerda este a Budapest Airport a várható jelentős torlódásokra és késésekre hívta fel az utasok figyelmét, akiktől azt kérik, hogy ellenőrizzék járataik indulását az interneten vagy a helyszínen a rendőrség, valamint a repülőtér munkatársaitól kérjenek információt.

Irídium izotópot tartalmazott a konténer

Kurucz László, a Budapest Airport helyettes szóvivője korábban közölte, hogy a 2B-ről induló járatok késhetnek, reggelre azonban helyreáll a menetrend. A fennakadás nyolc járatpárt érintett. Kurucz László megerősítette az MTI információját, miszerint egy irídium izotópot tartalmazó konténer okozott fennakadást, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az utasok végig biztonságban voltak. Bálint Gabriella, az Országos Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese az MTI érdeklődésére kiemelte: a rendőrség „a protokollnak megfelelően végrehajtott biztonsági intézkedést követően” plusz létszámot vezényelt a helyszínre annak érdekében, hogy zavartalanul folytatódjon a korábban kiürített terminálra visszatérő utasok biztonsági ellenőrzése. Az Országos Mentőszolgálat az MTI-vel azt közölte, hogy személyi sérülés nem történt, senkit sem kellett kórházba szállítani a repülőtérről.

A cég szerint nem volt gond

Az MTI úgy értesült, hogy egy magyarországi kft. rendelt sugárzó anyagot, amelyet az oroszországi Dimitrovgradból hoztak a törökországi Isztambulon keresztül Budapestre egy szerda esti járattal. Az irídium izotópot tartalmazó konténert egy utasszállító repülőgép csomagterében helyezték el. Az Izotóp Intézet Kft. munkatársa, Kaszás Gábor azt közölte az MTI-vel, hogy hozzájuk tartozik a szállítmány. A repülőtéri személyzet azért riasztotta a katasztrófavédelmet, mert észlelte, hogy forró a konténer. A cég ugyanakkor hangsúlyozta, hogy hasadó anyag szállítása esetén természetes az ilyen jellegű hőmérséklet-emelkedés, vagyis álláspontjuk szerint semmi rendellenes nem történt.
Szerző
Frissítve: 2018.08.16. 07:02

Lezárta a ferihegyi 2B terminált és környékét a katasztrófavédelem

Publikálás dátuma
2018.08.15. 22:06
A kép illusztráció, a felvétel korábban készült!
Fotó: Népszava
Hatósági vizsgálat miatt rendelték el az intézkedést, melynek pontos okát szerda éjjelig még nem árulták el. Állítólag egy sugárzó anyagot tartalmazó tartály sérült meg.
Lezárta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálját és annak környékét hatósági vizsgálat miatt a katasztrófavédelem - közölte az MTI-vel a Budapest Airport szerda este. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság az MTI megkeresésére egyelőre nem adott felvilágosítást a lezárás okáról.
A Budapest Airport a várható jelentős torlódásokra és késésekre hívta fel az utasok figyelmét, akiktől azt kérik, hogy ellenőrizzék járataik indulását az interneten vagy a helyszínen a rendőrség, valamint a repülőtér munkatársaitól kaphatnak információt.
A ferihegyi repülőtér az érkező járatokat fogadja, a Budapest Airport honlapja szerint éjfélig öt járatot érinthet a késés. Az Országos Mentőszolgálat ügyeletét az MTI-nek egyelőre nem sikerült elérnie.
A Blikk információja szerint egy sugárzó anyagot tartalmazó tartály megsérült. Pontosan még nem lehet tudni, érintkezett-e valaki a veszélyes szállítmánnyal. Hétszáz méter sugarú körben húzták fel a kordont. Három ember érintkezhetett a veszélyes anyagot tartalmazo tartállyal. Úgy tudjuk, irídium izotópról van szó. A katasztrófavédelem mobillaborja van kinn a helyszínen, ahol méréseket végeznek. A Zoom.hu értesülése szerint a Turkish Airlines egyik gépe legálisan szállított sugárzó anyagot, a szállításhoz használt ólomkonténer azonban megrepedt. 
Szerző
Frissítve: 2018.08.16. 07:04

Veszélyben dolgoznak a magyar munkavállalók

Publikálás dátuma
2018.08.15. 19:47
Az összes csok-támogatás feltétele, hogy tíz évig az adott ingatlanban kell élni FOTÓ: NÉPSZAVA
Négyből három cégnél találtak a dolgozók egészségét veszélyeztető hibát, ás folyamatosan nő a munkahelyi balesetek száma is.
Továbbra is rengeteg magyar dolgozik veszélyes körülmények között - derült ki a a Pénzügyminisztérium Munkavédelmi Főosztályának jelentéséből, amelyet a napi.hu szemlézett először. A 7098 vizsgált cégből 5305-nél találtak valamilyen szabálytalanságot, azaz négyből három cégnél találtak a dolgozók egészségét veszélyeztető hibát.
– Hat-hét éve folyamatosan növekszik a munkabalesetek száma – reagált a friss jelentésre lapunknak Mandrik István, az Országos Munkavédelmi Bizottság munkáltatói oldalának ügyvivője. A szakértő szerint ennek két oka van: egyrészt a munkaerő hiány miatt olyan személyeket alkalmaznak, akik szakképzetlenek, vagy nem rendelkeznek gyakorlattal, így pedig balesetbe sodorják magukat, vagy másokat. Másrészt pedig a munkáltatók nem fordítanak kellő figyelmet arra, hogy a munkavédelmi oktatásokat tartalommal tartassák meg.
Mandrik István szerint tíz évvel ezelőtt nem 7098 céget vizsgáltak, hanem ennek a többszörösét. A már megszűnt Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség ugyanis 1300-as állománnyal működött és minden megyében stabilan jelen voltak. Mandrik szerint érdemes figyelni az intézkedések minőségét is. A döntő többség ugyanis figyelmeztetéssel, vagy figyelemfelhívással zárul, így „gazdaságbarát” ellenőrzéseket tartottak.  Öt éve egyébként 17222 munkabaleset történt összesen, ez a szám viszont 2017-ben már 23378 nőtt. 2012-ben 62 halálos kimenetelű munkabaleset történt, míg 2017-ben már 79. Mandrik szerint nagyobb ellenőrzéssel és a munkaadók ösztönzésével lehetne megfékezni a folyamatos növekedést. – Ezeken kívül szükség lenne egy független biztosítóra, amely által a munkáltatók bónuszt kapnának, ha minden szabályt betartanak, míg maluszt (a casco biztosítás analógiájára), ha ezeket elmulasztják. Magyarország egyébként látszólag kimondottan jól áll a foglalkoztatási megbetegedések számában. Mandrik azonban úgy vélte, ez csak papíron igaz. Évek óta ugyanis alig, vagy egyáltalán nincs ilyen jelentés.
Szerző
Témák
munkavédelem