A számítástechnika világából érkező házaspár veszi meg a Time magazint

Publikálás dátuma
2018.09.17 07:49
Marc és Lynne Benioff
Fotó: AFP/ ALBERTO E. RODRIGUEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA
Az adásvétel 30 napon belül lebonyolódik, Marc és Lynne Benioff az új tulajdonos.
Marc és Lynne Benioffnak, a Salesforce felhőalapú számítástechnikával foglalkozó vállalat társalapítóinak tulajdonába kerül az amerikai Time magazin – közölte a Wall Street Journal című lap vasárnap. A Meredith Corp. nevű iowai médiavállalat alig nyolc hónappal azután, hogy megvásárolta a Time magazint, most 190 millió dollárért adja el a Benioff házaspárnak. A megállapodás tényét vasárnap este hozták nyilvánosságra az érintettek, és közölték, hogy az adásvétel 30 napon belül lebonyolódik.
„Olyan cégbe fektetünk be, amelynek fantasztikus hatása van a világra és amely egyúttal hihetetlenül erős üzleti vállalkozás is”
–idézte Marc Benioffot a Wall Street Journal.
A leendő tulajdonos optimista a Time példányszámát és bővülő videószolgáltatását illetően is. A Benioff házaspár közölte: nem kíván további médiumokat vásárolni, és a Time magazin napi szerkesztőségi munkájában sem vesz majd részt. Elemzők megjegyzik, hogy Benioffék nem az elsők, akik a számítástechnika világából a hagyományos sajtó világában keresnek beruházási lehetőséget. 2013-ban Jeff Bezos, az Amazon internetes áruház tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója vásárolta meg a Washington Post című napilapot, tavaly pedig Laurene Powell Jobs, a 2011-ben elhunyt Apple-társalapító, Steve Jobs özvegye vásárolt többségi részesedést az Atlantic magazinban.
„Az a közös mindannyiukban, hogy hisznek az újságírásban”
– fogalmazott a The Wall Street Journalnak Robin Steinberg médiaelemző, a Time eladásának hírére reagálva.
Szerző
Frissítve: 2018.09.17 07:53

Mészáros informatikai cége is beszáll a dohányiparba

Publikálás dátuma
2019.03.25 10:27

Fotó: Népszava/ Lakos Gábor
Konzorciumban fejleszti a 4iG a dohánylogisztikai ellenőrző rendszert.
A 4iG Nyrt. és a Sauviter Zrt. közösen fejleszti, és működteti a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit (ND) Zrt. dohánytermék azonosító kibocsátó informatikai rendszerét (DAKIR)., miután megnyerte a nyílt közbeszerzési eljárást – közölte a 4iG hétfőn a tőzsde honlapján. A 4iG tulajdonosai között van a Mészáros Lőrinc vállalkozóhoz köthető Konzum PE Magántőkealap, a Konzum Nyrt.-hez tartozó KZF Vagyonkezelő Kft. és az Opus Global Nyrt. is.        A friss közleményben az áll, hogy a szerződés becsült értéke nettó 4 milliárd forint. Az MTI összefoglalója szerint a nyertes konzorcium a cigaretta és vágott dohány termékek valós idejű nyomon követésére alkalmas rendszer fejlesztését, adatközpontjának megvalósítását, illetve az adatok biztonságos tárolását végzi, emellett az informatikai-, ügyfélszolgálati- és szervizhátteret biztosítja majd az elkövetkező 5 évben az ND Zrt. számára. A DAKIR-t a szerződéskötést követő 31. napon kell üzembe állítania a fejlesztőknek. Közölték, hogy a 4iG Nyrt. és partnere felkészült a DAKIR a jogszabályi határidőnek megfelelő éles indítására, mivel uniós előírásnak megfelelően Magyarországon és az uniós tagállamokban 2019. május 20. után már minden egyes csomag cigarettának és vágott dohány terméknek azonosíthatónak kell lennie. Az informatikai rendszer bevezetésének célja az illegális dohánykereskedelem visszaszorítása az Európai Unió tagországaiban. A cigaretta és vágott dohány nyomkövetése azt jelenti, hogy május végétől minden doboz és tasak, illetve gyűjtőcsomagolás egyedi elektronikus azonosítót kap, aminek alapján a DAKIR rendszerben valós időben lehet majd a termékek útját követni a gyártástól, a raktározáson keresztül a trafikba érkezésig. Emellett a rendszer feladata a gazdasági szereplők – gyártók, importőrök, nagy- és kiskereskedők – továbbá az összes létesítmény azonosítása, ahol dohánytermék gyártása, tárolása, értékesítése zajlik, és a DAKIR nyilvántartja és monitorozza a dohánytermék gyártására szolgáló gépeket is. Az azonosítóért díjat, kiszerelési egységenként várhatóan 2-5 forintot fizetnek a gyártók, és az importőrök az ND Zrt.-nek, a cég a befolyó összegből finanszírozza a rendszer fenntartását és teljes körű üzemeltetését. A dohánykereskedelmi társaság adatai szerint Magyarországon havonta 31 millió doboz cigarettát és szivarkát, valamint nagyjából ezzel a mennyiséggel megegyező, különböző kiszerelésű vágott dohányterméket értékesítenek – közölték.

60 millió forint bírságot szabott ki a jegybank a Magyar Posta biztosítóira

Publikálás dátuma
2019.03.25 10:25

Fotó: Népszava
Bajok vannak a nyilvántartási, adatszolgáltatási, informatikai, ügyféltájékoztatási, panaszkezelési és a biztosítási szerződési feltételekkel.
Összesen 60 millió forint bírságot szabott ki a jegybank a Magyar Posta biztosítóira: a Magyar Nemzeti Bank (MNB) egyebek közt nyilvántartási, adatszolgáltatási, informatikai, ügyféltájékoztatási, panaszkezelési és a biztosítási szerződési feltételeket érintő jogsértések miatt hozott intézkedéseket és rótt ki bírságot a Magyar Posta Biztosító Zrt.-re és a Magyar Posta Életbiztosító Zrt.-re.
Az MNB hétfői közleménye szerint az eljárások a 2015 májusától a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintették át. Bár az MNB több hiányosságot feltárt, ezek alapvetően nem érintik a biztosítók megbízható működését.
A jogsértések miatt az MNB a Magyar Posta Biztosítóra 25 millió, a Magyar Posta Életbiztosítóra 35 millió forint bírságot szabott ki, és kötelezte azokat a jogszabályszerű működésre.