A számítástechnika világából érkező házaspár veszi meg a Time magazint

Publikálás dátuma
2018.09.17. 07:49
Marc és Lynne Benioff
Fotó: ALBERTO E. RODRIGUEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP
Az adásvétel 30 napon belül lebonyolódik, Marc és Lynne Benioff az új tulajdonos.
Marc és Lynne Benioffnak, a Salesforce felhőalapú számítástechnikával foglalkozó vállalat társalapítóinak tulajdonába kerül az amerikai Time magazin – közölte a Wall Street Journal című lap vasárnap. A Meredith Corp. nevű iowai médiavállalat alig nyolc hónappal azután, hogy megvásárolta a Time magazint, most 190 millió dollárért adja el a Benioff házaspárnak. A megállapodás tényét vasárnap este hozták nyilvánosságra az érintettek, és közölték, hogy az adásvétel 30 napon belül lebonyolódik.
„Olyan cégbe fektetünk be, amelynek fantasztikus hatása van a világra és amely egyúttal hihetetlenül erős üzleti vállalkozás is”

–idézte Marc Benioffot a Wall Street Journal.

A leendő tulajdonos optimista a Time példányszámát és bővülő videószolgáltatását illetően is. A Benioff házaspár közölte: nem kíván további médiumokat vásárolni, és a Time magazin napi szerkesztőségi munkájában sem vesz majd részt. Elemzők megjegyzik, hogy Benioffék nem az elsők, akik a számítástechnika világából a hagyományos sajtó világában keresnek beruházási lehetőséget. 2013-ban Jeff Bezos, az Amazon internetes áruház tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója vásárolta meg a Washington Post című napilapot, tavaly pedig Laurene Powell Jobs, a 2011-ben elhunyt Apple-társalapító, Steve Jobs özvegye vásárolt többségi részesedést az Atlantic magazinban.
„Az a közös mindannyiukban, hogy hisznek az újságírásban”

– fogalmazott a The Wall Street Journalnak Robin Steinberg médiaelemző, a Time eladásának hírére reagálva.

Szerző
Témák
TIME magazin
Frissítve: 2018.09.17. 07:53

139 ezer autót hív vissza a BMW

Publikálás dátuma
2018.09.16. 13:05
Illusztráció - a visszahívásban érintett autók a 3-as széria korábbi modelljei.
Fotó: AFP
Az autók nagy része Kínában készült, és a visszahívás is csak ott van érvényben. A légkondicionálással van baj.
A légkondicionáló rendszer egy hibája miatt visszahívja 139 ezer autóját Kínában a BMW - írja a Reuters. A tájékoztatás szerint a visszahívott autókat átnézik, és kicserélik bennük a megfelelő alkatrészt.
A járművek nagy részét, 89 309 darabot Kínában gyártották, 50 143-at pedig importáltak az országba. Mind 2005 májusa és 2011 júliusa között készült 3-as szériás modell.
Szerző
Témák
BMW visszahívás

A bonyolult pótlékrendszer helyett béremelés kellene a MÁV-nál

Publikálás dátuma
2018.09.15. 10:57
Képünk illusztráció
Fotó: Hegedűs Márta
A vasúttársaságot is sújtja a munkaerőhiány, ezért ha meg akarja tartani az embereit, a korábban kialkudottnál jóval nagyobb béremelésre lenne szükség.
Újra kellene gondolni azt a hároméves béremelési megállapodást a MÁV-nál, amelynek részeként idén legalább 5 százalékkal növelik a fizetéseket. Ez ugyanis már nem tartható minden területen, vannak olyan térségek – elsősorban Budapest környékén vagy Nyugat-Magyarországon –, ahol a munkaerőhiány és más cégek elszívó hatása miatt ennél jóval nagyobb, akár 10–30 százalékos béremelésre is szükség lehet, hogy ne menjenek máshová dolgozni a vasutasok. Erről beszélt a Vasárnapi Híreknek Halasi Zoltán, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSzSz) elnöke. Mint kifejtette, nem felbontani akarják az egyezséget (amely 2017-re átlagosan 13, az idei évre 12, jövőre pedig legalább 5 százalékos bérnövelésről szólt), hanem csak az „élethez igazítani”. Vagyis az érdekvédők szerint a legalább 5 százalékos emelést minden dolgozónak biztosítani kell, és el kell érni, hogy a minimálbért, illetve a garantált bérminimumot mindenki megkapja, viszont ahol a munkaerő-piaci helyzet indokolja, ott még többre van szükség. „Egy piacgazdaságban a piac dönti el, hogy mennyi bért kell adni, hiszen ha senki nem jön ide dolgozni, akkor az a bér nem elég” – fogalmaz az elnök. Itt nem kizárólag bérre gondolt Halasi Zoltán, hanem olyan egyéb juttatásokra is, mint például a lakás vagy különféle kedvezmények. Bár a szakszervezetek a korábbi évek bértárgyalásain azért küzdöttek, hogy minden dolgozónak nagyjából azonos szinten emelkedjen a jövedelme, ezt Halasi Zoltán szerint „lehet, hogy újra kell értékelni”. Ráadásul a Munka törvénykönyve is lehetőséget ad arra, hogy a munkaerő-piaci helyzetnek megfelelően eltérően bérezzenek különböző munkaköröket. „Ez nekünk is új kihívás” – ismeri el. Arra a szakszervezeti vezető nem vállalkozott, hogy konkrét számokat mondjon a bérekről heteken belül megkezdődő tárgyalások előtt, mert sok függ attól is, hogy a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán (VKF) mekkora jövő évi minimálbérről és garantált bérminimumról állapodnak majd meg. Lehet azonban, hogy erre még várni kell, mivel a jelenlegi menetrend szerint csak november végére vagy decemberre lehet megegyezés a jövő évi legkisebb bér összegéről. „Vissza kell vonulni a jelenlegi pótlékrendszerből” – nyit újabb frontot a szakszervezeti vezető. Jelenleg számtalan pótlék van a vasúttársaságnál (például budapesti vagy fejpályaudvari pótlék). Ezt nem elvennék a dolgozóktól, hanem az alapbér részévé tennék, hogy a munkaerőpiacon alapkeresetként tudjanak magasabb bért kínálni. Természetesen azokat a pótlékokat, amelyeket külön törvény ír elő például az éjszakai munkavégzésért vagy a túlmunkáért, azt megtartanák, de a többit „alapbérré konvertálnák”. És az így kialakult összegben már lehetnek eltérések, mondjuk, egy vésztői vagy egy keleti pályaudvari váltókezelő között – fogalmaz Halasi Zoltán, hozzátéve, hogy ebből a szempontból strukturális változásnak kell bekövetkeznie a MÁV-nál. Az ügyben kerestük a vasúttársaságot is, a MÁV-nál röviddel lapzártánk előtt azt közölték: magas a különböző pótlékok aránya, ami egyes munkakörökben elérheti akár a 35-37 százalékot is. „Mivel a toborzási eseményeken a potenciális jelöltek egyértelműen az alapbér alapján döntenek, ezért a mi érdekünk is az, hogy minél kevesebb pótlékrésze legyen a munkabérnek.” Ezen jelenleg is dolgoznak az érdekképviseletekkel közösen. A béremelésekkel kapcsolatban ugyanakkor kiemelték, hogy a 2017–2019-es bérmegállapodást a tulajdonos és a MÁV Zrt. is maradéktalanul betartotta, és ezt várják el a másik féltől is. „A jövőre nézve természetesen továbbra is a tárgyalásos egyeztetéseket tartjuk indokoltnak és lehetségesnek” – tették hozzá.
Szerző