Az Adidas egymillió olyan edzőcipőt gyártott, amelyekhez felhasználta az óceánokban lebegő műanyagot. A Parley-val együttműködve, az utóbbi által kifejlesztett eljárással dolgoztak, amely polimerré változtatja ezeket a hulladékokat – olvashatjuk a Business Insiderben.
Az egymillió ugyan nem sok ahhoz viszonyítva, hogy ezt a nagyságrendet 2 év alatt érte el és a hagyományos anyagú cipőkből évente több milliót vásárolnak, de a jövőre nézve mégis reményt keltő. A német cég a kezdeti korlátozott gyártásból máris áttért a sorozatgyártásra. Minden pár cipőhöz 11 műanyag-palackot használtak fel a cipőfűzőkhöz, a felsőrészekhez, és azoknak a részeknek a béléséhez, amelyek érintkeznek a zoknival.
Ebben a törekvésben az Adidas nincsen egyedül. A kényelmes, gyapjúból készült lábbelijeiről ismert Allbirds is piacra vitte az eukaliptusz rostokkal készített sportcipőit, mintegy ellensúlyozva ezzel a bőrből gyártottakat. Az új alapanyagú Treeből is eladott már egymilliót.
Nem akar lemaradni ebben a versenyben a világ jelenlegi legnagyobb sportcipő gyártója, a Nike sem. Az ő új alapanyaga a reciklált bőr. A Flyleather a bőrhulladékok kombinációja. A Nike szerint a bőr feldolgozása hagyja a legkisebb karbonlábnyomot és Flyleather olyan, mint a legjobb minőségű bőr.
Biztató ez azokra az időkre nézve, amikor az olajárak emelkedni fognak, ugyanakkor a sportcipők iránti igény talán még a mostaninál is nagyobb lesz – írja a nemzetközi gazdasági lap.