Forma-1;

- Forma1: Az erőviszonyok változhatnak, a pontrendszer nem

A Forma–1-es világbajnokság egyéni- és csapatbajnoki címeit 2014 óta zsinórban begyűjtő, minden bizonnyal az idei pontversenyt is megnyerő Mercedes istálló motorsport-igazgatója, Toto Wolff úgy véli, hogy a következő évtől életbe lépő aerodinamikai változások akár komoly hatással is lehetnek az eddigi erőviszonyokra. „Ez mindent a feje tetejére állíthat majd. Lehet, hogy valaki talál egy kiskaput, vagy egy innovatív megoldást, de az is előfordulhat, hogy pusztán csak előbb megérti ezeknek az autóknak a működését, mint a többiek” – nyilatkozta az osztrák.

A következő idénytől tervezett módosítások értelmében a versenyautók első szárnyai 200 miliméterrel szélesebbek, és 25 miliméterrel mélyebbek lesznek, tervezésüket tekintve pedig a szabályok szerint sokkal egyszerűbbé válnak majd – mindezt annak érdekében, hogy könnyebben lehessen előzni.

„Több variációs lehetőséget tartogatnak a jövő évi szabályok és lehet, hogy lesznek olyan csapatok a mezőny elején, melyek ma még nincsenek a mi radarunkon” – mondta Toto Wolff.

Bár a szabályok változnak, az Autosport című szaklap úgy tudja, hogy a pontrendszer nem módosul 2019-től. Noha az F1-es csapatokat tömörítő Stratégiai Csoport vizsgálta a lehetőséget, hogy akár minden célbaérőt jutalmazzanak – ezzel felélénkítve a mezőny végén zajló csatákat – az érintettek egyelőre elvetették az ötletet. A jelenleg is érvényes, nyolc éve bevezetett szisztéma szerint a győztesnek 25, a második helyezettnek 17, a harmadiknak pedig 15 pont jár, de még a 10. helyezett is kap egyet.

Az egyéni győzelme után a vívók vegyescsapat-versenyében is nyert az európai 1-es válogatott tagjaként Pusztai Liza és Rabb Krisztián a harmadik nyári ifjúsági olimpián Buenos Airesben.