Hatvankilenc fát kell majd kivágni természetvédelmi területen a Gellért-hegyre tervezett sikló építése miatt – tudta meg az RTL Híradó.
Az Erzsébet-híd budai hídfőjénél, a Hegyalja út – Krisztina körút találkozásánál épülhet meg a Gellért-hegyre tervezett sikló egyik végállomása, a csatorna információi szerint a szükséges régészeti munkák már megtörténtek a területen. A híradóban elhangzott, hogy a tervek szerint a sikló egy földalatti végállomásról indulna a Gellért-hegyre, a járatok az Orom utcáig alagúton át, onnan pedig a felszín felett közlekednének a Citadella sétányig – vagyis mintegy 180 méteres szakasz a felszínen halad majd, ezen a részen biztosan ki kell majd vágni egy sávban a fákat.
A sikló projektgazdája a Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgáltató Kft., amelyben 25 százalékos részesedése van a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK), míg a cég háromnegyede két magánbefektető érdekeltsége. A társaság ügyvezetője, Walton Imre az RTL híradó kérdésére közölte: 69 fa kivágására van engedélyük, cserébe más természetvédelmi területen 421 fát kell ültetniük. Hozzátette, hogy a fákat csak a sikló melletti legszűkebb védőzónában vágják ki. Az ügyvezető szerint a beruházás épp környezetvédelmi okokból fontos, jelenleg ugyanis naponta 200-300 turistabusz megy fel a Gellért-hegyre, ám ha megépül a sikló, ezt kiválthatja.
A BKK a csatorna kérdésére közölte: sem ők, sem a főváros nem vesz részt aktívan a beruházás megvalósításában, annak költségét a magánbefektetők állják. A Levegő Munkacsoport szerint felháborító, hogy a természetvédelmi területre tervezett siklóról nem volt társadalmi egyeztetés.