Fotó: CHANDAN KHANNA / AFP

Nem így képzelne egy szent helyet, ahova a hinduk újjászületni járnak

Varanaszi a Gangesz folyó partján fekszik, a hinduizmus hét szent városának egyike, ahol az élet és halál körforgása a nap 24 órájában tetten érhető.

Szerző

Megosztás
Váránaszi a Hindusztáni-alföld egyik legrégibb városa, egyidős lehet Ninivével és Babilonnal
Fotó: Sergi Reboredo / AFP
A hindu legenda szerint Benáresz a világ teremtése előtt is létezett, és fenn fog maradni a világ pusztulása után is, mert Siva
Fotó: DOMINIQUE FAGET / AFP
A hinduk szerint a Gangesz vize megtisztít a bűnöktől
Fotó: DOMINIQUE FAGET / AFP
A hívők szerint a folyó vize megszabadít az örökös újjászületéstől
Fotó: DOMINIQUE FAGET / AFP
Varanaszi ezért fontos temetkezési hely
Fotó: CHANDAN KHANNA / AFP
A halottmáglyák szinte egész évben égnek
Fotó: Sergi Reboredo / AFP
A hamvakat és maradványokat a Gangeszbe söprik
Fotó: CHANDAN KHANNA / AFP
A fakereskedők hajói folyamatosan szállítják a máglyákhoz szükséges utánpótlást
Fotó: DOMINIQUE FAGET / AFP
Az erősen szennyezett vízben sokan pénzek és a holtak ékszerei után kutatnak
Fotó: PRAKASH SINGH / AFP
Több tízmillióan zarándokolnak évente a városba
Fotó: CHANDAN KHANNA / AFP
Az infrastruktúra nincs felkészítve ekkora embertömegre
Fotó: CHANDAN KHANNA / AFP
A folyóhoz vezető lépcsősorok fölött hindu templomok, paloták sorakoznak
Fotó: DOMINIQUE FAGET / AFP
A mérhetetlen mennyiségű emberi maradvány miatt évente kotorni kell a folyó ezen szakaszát
Fotó: DOMINIQUE FAGET / AFP
A vallási ünnepeket aszkéták kísérik, akik a földi javakról lemondva a megvilágosodást keresik
Fotó: DABADIE-ANA / AFP
Drónfotó a Antananarivóban található telepről
Fotó: MARCO LONGARI / AFP

Madagaszkáron él tovább a legendás bakancs

Vannak olyan autók, amiket mindenki ismer a formája vagy története miatt, ilyen a Renault 1961-ben bemutatott kisautója az R4L. Lelkes madagaszkári szerelők tartják életben a bakancs becenevű kocsikat, amiket a taxisoktól a rendőrségig máig boldogan használnak a szigetországban.

Szerző

Megosztás
Az ország korábban francia gyarmat volt
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
Nem meglepő a francia autóhoz való ragaszkodásuk
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
Drónfotó a Antananarivóban található telepről
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
Elyse Rakotondrakonona műhelyében úgy dolgoznak, mint 40 éve
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
Az országba a 60-as években kezdték behozni az univerzális kisautókat
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
Számos darab taxiként közlekedik az R4L-ek közül
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
"Nem kérdéses egy üldözés kimenetele, de legalább keveset fogyaszt"
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
A típust 1994-ig gyártották
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
Több, mint 8 millió példányt gyártottak a modellciklus alatt
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
Könnyen javítható, egyszerű, elpusztíthatatlan
Fotó: IROZ GAIZKA / AFP
Az ideális autó a madagaszkári útviszonyokhoz
Fotó: MARCO LONGARI / AFP
Rajongói világszerte klubokba tömörülve vigyáznak a felújított veteránokra
Fotó: IROZ GAIZKA / AFP