Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP

Rekord hosszú alagútban, szupergyors vonat száguld majd Lyonból Torinóba

Olaszországot és Franciaországot köti össze az az útvonal, ahol a világ leghosszabb vasúti alagútja épül. A Mont d’Ambin-bázisalagút néhány száz méterrel kőrözi le a Gotthárd-alagutat.

Szerző

Megosztás
A Mont d’Ambin-bázisalagút az útvonal legjelentősebb műtárgya lesz
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
2002-ben kezdődtek a kutatófúrások, majd Saint Martinnál 2003-ban és La Praznál 2005-ben folytatódtak
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az alagútban egyaránt fognak nagysebességű személyszállító és tehervonatok is közlekedni
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az alagút francia bejárata Saint-Jean-de-Maurienne városnál, az olasz bejárata pedig Susa városánál lesz
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az építkezés költsége 9 975 millió euró (2010-es januári árakon)
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Piergiuseppe Gilli építésvezető
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
A költségeket a francia kormány, az olasz kormány és az Európai Unió állja
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
A két ország közötti vasútvonal várható költsége több, mint 25 milliárd euró
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
A kétcsöves vasúti alagút teljes hossza 57,5 kilométer
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az alagútban az engedélyezett sebesség 220 km/h lesz
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az építkezés kezdete előreláthatólag 2018, várható átadása 2030
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
A teljes vasútvonal össz hossza 270 kilométer
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Sokan megkérdőjelezik az új vasútvonal fontosságát, ugyanis a két város között az utóbbi időben a forgalom csökkent
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP