Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO

Rekord hosszú alagútban, szupergyors vonat száguld majd Lyonból Torinóba

Olaszországot és Franciaországot köti össze az az útvonal, ahol a világ leghosszabb vasúti alagútja épül. A Mont d’Ambin-bázisalagút néhány száz méterrel kőrözi le a Gotthárd-alagutat.

Szerző

Megosztás
2018.12.10 16:11
A Mont d’Ambin-bázisalagút az útvonal legjelentősebb műtárgya lesz
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
2002-ben kezdődtek a kutatófúrások, majd Saint Martinnál 2003-ban és La Praznál 2005-ben folytatódtak
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
Az alagútban egyaránt fognak nagysebességű személyszállító és tehervonatok is közlekedni
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
Az alagút francia bejárata Saint-Jean-de-Maurienne városnál, az olasz bejárata pedig Susa városánál lesz
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
Az építkezés költsége 9 975 millió euró (2010-es januári árakon)
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
Piergiuseppe Gilli építésvezető
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
A költségeket a francia kormány, az olasz kormány és az Európai Unió állja
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
A két ország közötti vasútvonal várható költsége több, mint 25 milliárd euró
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
A kétcsöves vasúti alagút teljes hossza 57,5 kilométer
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
Az alagútban az engedélyezett sebesség 220 km/h lesz
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
Az építkezés kezdete előreláthatólag 2018, várható átadása 2030
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
A teljes vasútvonal össz hossza 270 kilométer
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
Sokan megkérdőjelezik az új vasútvonal fontosságát, ugyanis a két város között az utóbbi időben a forgalom csökkent
Fotó: AFP/ MARCO BERTORELLO
A terminál mólói egy központi térben találkoznak
Fotó: AFP/ GREG BAKER

Az utolsó simításokat végzik Kína új óriásrepterén

2019 utolsó negyedévében várható a Tahszing (Daxing) nemzetközi repülőter átadása, ahol kezdetben 45 millió utast fogadnának évente, de 2025-ig 100 milliós kapacitásúra bővülne.

Szerző

Megosztás
2019.03.26 17:26
A hatágú terminált Zaha Hadid tervezte
Fotó: AFP/Xinhua
A terminál mólói egy központi térben találkoznak
Fotó: AFP/ GREG BAKER
Sajtóbejárás a csaknem kész épületben
Fotó: AFP/ GREG BAKER
A beruházás 70 milliárd jüan, körülbelül 11,2 milliárd dollár költségvetésből épül
Fotó: AFP/ GREG BAKER
Az építkezés 2014-ben kezdődött
Fotó: AFPImaginechina/ Qianlong
Ellenőrzőrobot az elektromos ellátóközpontban
Fotó: AFP/Imaginechina/ Xiao ma
A végleges tervek szerint nyolc futópályán évi száz millió utas és négymillió tonna áru fordul majd meg a légikikötőben
Fotó: AFP/Imaginechina/ photox
Az épületet úgy tervezték, hogy a legtávolabbi beszállókapu se legyen hatszáz méternél messzebb az épület központjától
Fotó: AFP/Sputnik/ Anna Ratkoglo
A kínai főváros déli, Tahszing peremkerülete és a Hopej tartománybeli Langfang város közötti területen fekszik a retér
Fotó: AFP/Imaginechina/ Stringer
A 2016-ban elfogadott ötéves terv részeként a polgári repterek számát ötvenre kell növelni az országban
Fotó: AFP/ GREG BAKER
Kilencezer munkás dolgozik az építkezésen
Fotó: AFP/ GREG BAKER
Gyorsvasúttal fél óra lesz az út Peking belvárosából
Fotó: AFP/Imaginechina/ Pan zhiwang
Már terheléses próbaüzemen tesztelik a szerelvényeket
Fotó: AFP/XINHUA
2019 utolsó negyedévében várható az átadás
Fotó: AFP/XINHUA/ Ju Huanzong