Nagyra nőttek az önkormányzati autóflották

Publikálás dátuma
2019.01.02 10:00
12 millióért vették a jól felszerelt, bivalyerős Volvót Pécs fideszes vezetőjének, Páva Zsoltnak, aki kék lámpával is „felturbóz
Fotó: Facebook/Páva Zsolt
Több mint évi 155 millió forintért 207 kocsit üzemeltet a 23 megyei jogú város – tudta meg a Népszava. A folyton adóssággal küzdő Pécs luxus Volvója ma is kilóg a sorból.
November végén fordult lapunk közérdekű adatigényléssel a 23 megyei jogú város önkormányzatához, hogy megtudjuk, milyen és mekkora autóflottát tartanak fenn. Húsz település érdemben válaszolt, Sopron, Győr és Szombathely viszont közölte, nincs önkormányzati tulajdonú autójuk – arról pedig nem adtak tájékoztatást, hogy magának a polgármesteri hivatalnak, a városnak hány járműve van. A válaszokból kiderült, hogy a legtöbb önkormányzati autót Miskolc üzemelteti, a borsodi megyeszékhely saját flottája 25 tagú, a második legtöbb városi autó Szeged utcáin fut, míg a harmadik helyen Debrecen és Szekszárd osztozik 18-18 kocsival. A legszerényebb ebből a szempontból elvileg Kecskemét, ahol csak egy autó önkormányzati, gyanítható persze, hogy a többi a hivatal tulajdonában van. A legrégebbi autó miskolci, az 1997-es Opel Corsa már jó néhány hivatali dolgozót kiszolgált, hat megyei jogú város viszont az idén is vásárolt vagy lízingelt új kocsit. A legnépszerűbb márka a legnagyobb vidéki városokban a Volkswagen. Ebből 41, a második legnépszerűbb Skodából 30, Suzukiból 24 szolgál az érintett városokban. Hondából, Hyundaiból, Audiból, Volvóból és Mercedesből egy-egy akad az önkormányzati flottákban. A polgármesterek többsége is a VW-t és a Skodát preferálja, a városvezetők közül öten – Debrecenben, Dunaújvárosban, Székesfehérváron, Szolnokok és Veszprémben – a Passatot favorizálják, míg Hódmezővásárhelyen, Kaposváron, Nagykanizsán és Szekszárdon a Skoda Superb-et kedvelik. Skoda Kodiaq-ot használ Érd első embere, az adóssággal állandóan harcoló Pécs fideszes vezetője, Páva Zsolt Volvo S80-ban utazhat – három éve, sajtóhírek szerint mintegy 12 millióért vették a luxusautót. Salgótarjánban egy Kia Niro, Nyíregyházán viszont Audi A6 a polgármester szolgálati autója. Kilenc település azt is közölte, milyen autót használnak az alpolgármesterek: VW Passat, Skoda Octavia, Ford Mondeo, Mazda 6, VW Jetta és Golf segíti a munkájukat. Az önkormányzati autók többségét persze a hivatali dolgozók használják, ezek jellemzően közép vagy alsó középkategóriás kocsik, legtöbbjük Opel Astra és Suzuki SX4, a közterület-felügyeletesek általában Daciával járnak. A megyei jogú városok autóinak körülbelül negyede valamilyen szállítójármű, nagyjából tizedüket pedig önkormányzati intézmények – könyvtárak, múzeumok, orvosi ügyelet – használják. A települések több mint 150 millió forintot költenek évente az adófizetők pénzéből az autóflották fenntartására, ami átlagosan 7,5 millió városonként. A legtöbbe elvileg Szekszárdon kerülnek a kocsik, igaz, a tolnai megyeszékhely nemcsak az autó adóját, biztosítási és javítási költségeit, útdíjait, de az éves üzemanyagdíjat is megadta, mások viszont utóbbit kihagyták, noha messze ez a legnagyobb költség a kocsikkal kapcsolatban. Az egy autóra jutó éves költségeknél így jelentős a különbség, hiszen míg Kecskeméten, Nagykanizsán, Salgótarjánban vagy Egerben ez csak 250-350 ezer forint, addig azokban a városokban – Dunaújvárosban, Kaposváron, Nyíregyházán, Pécsen, Székesfehérváron, Szekszárdon, Zalaegerszegen – ahol az üzemanyag-költség is szerepel a fenntartási összegben, ott ez a tétel az 1,1-2 millió forintot is eléri.
Frissítve: 2019.01.02 10:00

Itt vannak a lottószámok - darabonként több mint 600 millió forintot érnek

Publikálás dátuma
2019.03.23 19:44
Illusztráció/Shutterstock
Minden idők harmadik legnagyobb nyereményét lehet szakítani, ha valaki egyedül találja el a helyes számokat, akkor menthetetlenül milliárdos lesz.
Szóval tessék a szelvényegyeztetésre felkészülni, és:
7;17;42;53;76
Témák
lottó

Novák Katalin: ha balra tolódik a Néppárt, nincs helyünk benne

Publikálás dátuma
2019.03.23 19:33

Fotó: kormany.hu/ Botár Gegely
A magyar emberek érdekeire hivatkozva sasszézna ki pártcsaládjából a Fidesz, ha nem tudja rendezni konfliktusait - derül ki a Novák Katalin által adott interjúból.
Szétköltözésként, de nem válásként jellemezte a Fidesz és a Néppárt konfliktusát a Magyar Hírlapnak nyilatkozva Novák Katalin, aki két fideszes társával (Varga Judittal és Szájer Józseffel) magyar részről próbálja kezelni az EPP és a Fidesz konfliktusát.
Novák szerint Manfred Weber három, Fidesznek számára szabott feltételéből a a plakátkampány befejezése és a bocsánatkérés is teljesült, a CEU Magyarországon maradása pedig még döntés kérdése. „Ami a CEU-t illeti, nem tekintem olyan kérdésnek, ami a Néppárt és a Fidesz kapcsolatában sorsdöntő lenne, de ott is megvizsgáljuk a javaslatukat” - fogalmazott Novák; igaz, Weber alapvetően nem az ő álláspontjára volt kíváncsi az ügyben.
Az államtitkár kitért arra is, hogy a Néppártból háromtagú bizottság ellenőrzi majd, hogy teljesültek e a weberi követelések; ennek fogadására alakult a Varga-Novák-Szájer -féle delegáció, a helyzetet ugyanakkor párbeszédként és nem alá-felé rendeltségként jellemezte az interjúban. Novák Katalin szavaiból kitűnik az is, hogya Fidesz felkészült a pártcsaládból való kiválására. Mint fogalmazott, „megnézzük, mire számíthatunk május után, várhatóan hogyan alakul át a politikai színtér. (...) A kérdés az, melyik lesz az a politikai közösség, ahol a leginkább tudjuk képviselni a magyarok érdekeit” (...)
"Mindenképpen lesz átrendeződés, nagy kérdés, a tagpártok rádöbbennek-e végre, hogy vesztes pálya a balra tolódás. A Néppártnak csak akkor van jövője, ha jobbközép pártszövetség marad. Ha tovább tolódik balra, akkor nekünk nincs helyünk benne."
Novák szerint egyébként sokan a Fidesz győzelmének tekintették, amikor a Néppártban 190 igen és 3 nem voks, valamint 70 tartózkódás mellett döntöttek a párt felfüggesztéséről. Ezt a kommunikációs panelt ismételték itthon  felfüggesztés után a kormányközeli lapok, így a metróban ingyenesen terjesztett Lokál is.