A rabszolgatörvény az Unión belüli politikai játszma része lehet a kormány számára

Publikálás dátuma
2019.02.03. 10:01

Fotó: Vajda József / Népszava
Legalábbis Csaba László erre jutott, és arra, hogy a néppárt szeretheti ezt a jogszabályt.
Azt gondolom, hogy a rabszolgatörvénnyel a kormány azt üzente a befektetőknek, a multinacionális vállalkozásoknak, hogy eddig is a ti pártotokon álltunk, és ezután is a ti pártotokon fogunk állni - nyilatkozta a Magyar Hangnak Csaba László. A közgazdász szerint látni kell, hogy valójában a 40 órás heti munkaidőt már sok területen felváltotta egy hosszabb időkeret, úgyhogy a törvénymódosításnak egyetlen célja volt: a kormány így jelzi a nyugati politikusoknak, hogy a külföldi cégeket nem bántják. Márpedig Csaba László szerint ez a legfontosabb az olyan politikusoknak, mint Manfred Weber, az Európai Néppárt (EPP) elnöke és jelöltje az Európai Bizottság elnöki posztja.     És Csaba László úgy látja, a kormány nem sokat kockáztat ezzel az üggyel, ugyanis hosszú távon nem mozgat meg akkora tömeget, hogy az elégedetlenségtől a kabinetnek valódi félnivalója legyen.  Sokkal inkább aggódhat a gazdaság miatt a kormány. Eddig ugyanis minden kedvezett a hazai helyzetnek, az alacsony olajár segítette a termelést, illetve mindenhol laza volt monetáris politika. Utóbbi viszont már keményedik: Amerikában a Fed már megkezdte szigorítását és kamatemelési ciklusát, az Európai Központi Bank is hamarosan meglépi ezt. Így Csaba László azt állítja: Varga Mihály pénzügyminiszter túl optimista, amikor 4-4,5 százalékos növekedést vár hosszútávon is. Mert ha a válság még nem is kopogtat, a gazdaság mindenképp lassul.
Szerző

Milliárdok mennek e-autókra

Publikálás dátuma
2019.02.02. 13:56
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Az elmúlt három év során körülbelül ezer elektromos autó hazai vásárlását támogatta az állam egyenként mintegy másfélmillió forinttal.
A 2018 nyarán lezárt első, 2,3 milliárd forintos keretű elektromosautó-vásárlás-támogatási körben mintegy 1600 gépkocsira érkezett kérelem – közölte Weingartner Balázsra, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fenntarthatóságért felelős államtitkárára hivatkozva a szaktárca. (Az állam az elektromos autók bruttó vásárlási értékének 21 százalékára ad legfeljebb másfélmillió forintot, magánszemélyeknek, cégeknek, önkormányzatoknak egyaránt. Számításunk szerint a 2600 gépjármű támogatási igénye pont lefedi a közzétett keretet.) Decemberig mintegy ezer esetben ki is fizették a kért támogatást. Mint figyelmeztetnek, a már lezárt pályázat feltételei szerint a pénzt utólag, a saját zsebből kifizetett számlák ellenében biztosítják. Az első körös, még függőben lévő igénylések esetében az elszámolás benyújtásának határidejét 2019 június 30-ig meghosszabbították. Korábbi híradások tanúsága szerint eme pályázati kiírást még 2016-ban hirdette meg az akkori nemzetgazdasági tárca. A tavaly októberben könnyítésekkel újranyitott, hárommilliárd forint keretű körben eddig 368 pályázó 414 elektromos autóra igényelt támogatást. Újdonság, hogy az összeget már vásárlás előtt utalják, nem kell hozzá bemutatni a kifizetett számlát. Úgyszintén különbség, hogy a gépjármű összértékének engedélyezett felső határát 15 millióról 20 millióra emelték. E körben már 183 esetben született kedvező döntést. (Ez számításunk szerint mintegy 260 millió forint forrást igényel.) Tavaly év végéig 23 önkormányzat 50 elektromos töltőt létesített – teszik hozzá.
Szerző

Már épül a bicikliút a magyar–szlovén határon

Publikálás dátuma
2019.02.02. 08:20
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Tavasszal fejeződhet be a kivitelezés.
Ütemterv szerint épül több mint 370 millió forintból közel két kilométeres kerékpárút a magyar–szlovén határon – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az MTI-vel. A Lendvadedes, Dedeskecskés és az országhatár között készülő új kerékpáros összeköttetés kivitelezése tavaly áprilisban indult és a tervek szerint 2019 tavaszán fejeződhet be. Jelenleg a földárkok készítése, az árkok és záportározók burkolása folyik, illetve elkezdődött az árkon túli tereprendezés is. Az időjárás függvényében február végén vagy március elején megtörténhet az aszfaltozás. A kivitelezés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, a Vértes-Út Építő és Szolgáltató Kft. kivitelezésében, nettó 371,4 millió forintért valósul meg. 
Szerző
Témák
kerékpárút NIF