Tömeges rosszullét miatt zárva tart két lábatlani óvoda

Publikálás dátuma
2019.02.04. 12:31
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
A tisztifőorvos állásfoglalásától teszik függővé a további intézkedéseket.
Tömeges rosszullét miatt hétfőn zárva tart két óvoda Lábatlanban. Ráczné Fülöp Erzsébet, az intézmény vezetője az MTI-nek elmondta: a lábatlani Zengő Óvodába és tagintézményébe járó gyermekek és a dolgozók közül 80-an, valamint több szülő is rosszul lett szombat reggelre, ezért hétfőre szünetet rendeltek el. Tájékoztatása szerint a rosszullét a gyermekek és a dolgozók felét érintette. A vezető hozzátette: többen arra gyanakodtak, hogy az étel okozta a tüneteket, de ez nem egyértelmű. Olyanok is megbetegedtek ugyanis, akik nem kerültek kapcsolatba az étellel, illetve azok között is vannak tünetmentesek, akik abból fogyasztottak. Az óvodában jelenleg az egészséges dolgozók fertőtlenítenek és a tisztifőorvos állásfoglalásától teszik függővé a további intézkedéseket. Az MTI információi szerint a megyei tisztifőorvos hétfő délelőtt vizsgálatot kezdett az intézményekbe ételt szállító vállalkozásnál. 
Az Index vasárnap arról számolt be, hogy a LábatlaNEWS nevű Facebook-csoportba a helyi védőnő azt írta: egy hányós/hasmenéses vírus péntek éjjel végigment az ovis és iskolás gyermekeken és pedagógusokon, ami az addigi számolások alapján már 130 főt érintett. Dinnyés István polgármester pedig közleményében azt írta: felvette a kapcsolatot az intézményvezetőkkel, és amint lehetséges, a Népegészségügynél is tájékozódik.
Szerző
Témák
óvoda Lábatlan

Sokan akarják Tarlós távozását

Publikálás dátuma
2019.02.04. 12:11

Fotó: Vajda József
A relatív többség azt szeretné, ha új főpolgármestert választana Budapest.
A Pulzus reprezentatív fővárosi mérése – amelyet a szavazás hetében vettek fel – azt mutatja, hogy a budapestiek 32,9 százaléka (mintegy 460 ezer ember) hallott az előválasztásról, és követte az eseményeket. A felmérésből az is kiderült, hogy a relatív többség, 44,8 százalék azt szeretné, ha Tarlós István helyett új főpolgármestert választana Budapest. Az előválasztás múlt hétfőn indult, és vasárnap hirdettek eredményt. Eszerint összesen 34 133-an voksoltak, a párbeszédes Karácsony Gergely 28 598 szavazatot kapott, az MSZP-s Horváth Csabát pedig 6535-en támogattak.
Szerző

"Megoldások" munkaerőhiányra: kimaradó vonatok és főállású tanár a volán mögött

Publikálás dátuma
2019.02.04. 11:30
Van, akinek döntenie kell: vállalja, hogy betegen vezet vagy munka nélkül marad - FOTÓ: SZALMÁS PÉTER
Jelentős problémát okoz a közlekedési vállalatoknak a kelleténél alacsonyabb dolgozói létszám. A toborzás, fűt-fát ígérve, folyamatos, de így is sok kényszermegoldásra van szükség a "lyukak betömködéséhez".
"Egy ismerősöm főállásban tanárként keresi a kenyerét, de szabadidejében buszsofőrként dolgozik a BKV-nak". Ezt az elsőre elég meghökkentő történetet Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke osztotta meg az atv.hu-val, hogy ezzel is illusztrálja, a fővárosi közlekedési vállalatnál nincs meg a szükséges dolgozói létszám. Annak ellenére sem, hogy a BKV az utóbbi időben a járatain kihelyezett hirdetésekkel is "kemény" toborzó kampányt folytat, az átlagos bérekhez képest figyelemreméltó javadalmazást ígérve:
Bruttó 400 ezres fizetéssel és egyéb előnyökkel igyekszik toborozni a BKV
Fotó: BKV
A portál az ügyben meg is kereste a céget, ahonnan azt a választ kapták, a létszámhiány folyamatosan csökken, ám konkrét számokat nem árultak el. Egy októberi nyilatkozatában viszont Dr. Környei Éva a BKV jogi és humánpolitikai igazgatója még azt mondta, hogy
300 sofőr hiányzik a budapesti járatokról.

Ezzel nagyjából egybecseng Naszályi számítása is, szerinte tavaly ilyenkor 3-400 járművezető hiányzott, ez mostanra 200-250-re mérséklődhetett. Ezek után nem meglepő, folyamatos a felvétel ezekbe állásokba. A közlekedési szektorban egyébként is hiányszakmának számít a képzett járművezető, hiszen fentebb hiába írtunk beígért figyelemreméltó fizetésekről, sokan a magasabb bérek reményében inkább elhagyják Magyarországot. Éppen ezért a BKV úgynevezett besegítői állományt foglalkoztat, akár cégen belülről, akár kívülről - utóbbi módon ülhetett a volán mögé például a cikk elején említett pedagógus is. Ezzel a cég munkaerőhiánya csökken, a besegítők pedig egy kis plusz pénzre tesznek szert, vagyis nem rossz konstrukció, de az ideálistól azért messze van.

A MÁV is küzd létszámgondokkal, Meleg János, Vasutasok Szakszervezetének elnöke szerint onnan nagyjából 700 fő hiányzik. Mindez elmondása alapján a gyakorlatban is érzékelhető, hiszen a váci vonalról már most olyan jelzések érkeznek, hogy vonatjáratok maradnak ki, vagy, hogy éppen jegyvizsgáló, netán mozdonyvezető nincsen a vonaton. Szakszervezeti vezetők szerint ráadásul nem is a kelleténél alacsonyabb létszám a legnagyobb gond, hanem- ezzel nyilván szoros összefüggésben -, hogy a meglévő dolgozók túl vannak hajszolva. Sokat mondó minden esetre, hogy amint azt Meleg János, Vasutasok Szakszervezetének elnöke korábban lapunknak elmondta, a MÁV-nál a dolgozók leterheltsége miatt tartósan beteg munkavállalók teszik ki a létszámhiány harmadát.
Szerző