2018-ban a válaszadók 78 százaléka többször is utazott valahová. Ennél is nagyobb arányban utaztak többször egy évben a fővárosiak, közülük 82 százaléknak volt egynél több alkalma utazni. A kérdőív készítői összefüggést találtak az iskolai végzettség és az utazások száma között: az általános iskolai végzettségűeknek mindössze ötöde utazott egynél többször, egyszer a 60 százalékuk, míg a felsőfokú végzettséggel rendelkezők 87 százaléka utazott több alkalommal is.

Magyarország vonzó úti célnak bizonyult, ugyanis a legtöbben (82 százalék) az országhatárokon belül maradtak. A szomszédos országokba való utazást – egy-egy belföldi kirándulás mellett – a válaszadók több mint fele engedhette meg magának, 44 százalék európai, de nem szomszédos országban járt. Amerika a 18-29 évesek, míg Afrika az 50 éven felüliek körében volt különösen népszerű a GKI Digital és a Bónusz Brigád adatai szerint.
Úgy tartják, a kikapcsolódáshoz legalább két hétre van szükség, de valódi pihenést és kikapcsolódást három hét alatt lehet elérni. Ezt azonban kevesen tehetik meg; a válaszadók negyede utazott egész évben összesen 21 napnál többet. A legtöbben (31 százalék) egy-két hetet töltöttek összesen pihenéssel. Ha tehetné minden harmadik ember több mint három hetet töltene távol az otthonától, de erre reális esélyt csak minden ötödik válaszadó lát.

Aki egyszer belekóstol az utazás ízébe, rá is kap. Így vannak ezzel a kérdőív kitöltői is: 65 százalékuk nem is csak egyszer, hanem többször is szeretne idén útra kelni. A célpontokat tekintve kétféle irányt mutatott a kutatás: a többség (66 százalék) "bakancslistás" helyre menne, a többiek pedig újra elutaznának oda, ahol jól érezték magukat. A 30-39 évesek még nagyobb arányban (62 százalék) térnének vissza ismerős helyre, a 18-29 éves fiatalok 76 százaléka pedig inkább új helyet fedezne fel.
A válaszadók 81 százaléka azt tervezi, idén belföldön fog pihenni, de 58 százalékuk európai, nem szomszédos országba is tervez utazást. A kutatásban részt vevők fele szomszédos országba megy. A városlátogatás, a wellnessezés és a vízparti nyaralás továbbra is a három legnépszerűbb programelem – mindháromra 60 százalék körüli arányban voksoltak a megkérdezettek. A válaszadók több mint fele oda menne, ahová jó ajánlatot kap, azaz nincs konkrét elképzelése arról, hol tölti majd a szabadságát.

A megkérdezettek kétharmada hotelben, 56 százaléka apartmanban, minden ötödik válaszadó pedig magánházban tervez megszállni. Három emberből kettő a párjával utazik, arra a kérdésre, hogy ha nyerne egy nyaralást, az emberek harmada vinné csak el a családját is, a legtöbben kettesben mennének. A nyereményút célpontja a válaszadók 28 százaléka számára európai ország lenne, de közel ugyanennyien választanának ingyenes amerikai utazást is.
A rengeteg fapados járat ellenére továbbra is legszívesebben autóval kelnek útra az emberek. Sokak számára ez biztosít kellő szabadságot: nem kell menetrendekhez igazodni, reptereken várakozni, és nem csak egy bőröndbe lehet csomagolni. A válaszadó 73 százaléka autós útra készül, repülős útra pedig 64 százalék vállalkozna. Nem tűnnek népszerűnek az utazási irodák szervezett útjai: csupán minden negyedik ember bízza magát rájuk, a válaszadók 68 százaléka mindent maga szervez: önállóan keres programokat. Az információk beszerzésének fő forrásai a blogok, internetes turisztikai oldalak. A válaszadók 10 százaléka lazán utazik: a helyszínen dönt mindenről.