Vásárlás előtt az egyik legfontosabb kérdés az, hogy egy töltéssel hány kilométert tud megtenni egy elektromos autó. A gyártók általában csak az ideális körülmények közötti maximális hatótávot adják meg, ami papír szerint manapság már elérheti a 300-450 kilométert is. Hidegben és hőségben azonban ennél jóval kevesebbet mennek – írta a G7.
Mivel ritkák az ideális körülmények, a hideg pedig köztudottan nem kedvez az akkumulátorok teljesítményének, az amerikai AAA a zord telet kihasználva öt elektromos autót tesztelt. A vártnál sokkal kedvezőtlenebb eredmény szerint a megtehető kilométerek száma tartósan mínusz 7 Celsius-fokban átlagosan 41 százalékkal csökkent. Igaz, ezt az eredményt fűtéssel kapták, amikor nem kapcsolták be, a hatótáv 12 százalékos esését mérték.
Az autók fűtött garázsban tartása sokat javít a helyzeten, és a szakemberek azt is javasolják, hogy ha az autós teheti, hideg időben hagyja töltőn a kocsiját, mert a legtöbb modell úgy van beállítva, hogy a teletöltés után is szív még energiát az akkumulátor melegen tartására. Az elektromos autók egy részénél arra is van lehetőség, hogy a fűtést mobilos applikációból távolról is be lehessen kapcsolni, és ha az autó töltőn van, akkor ezt is érdemes megtenni indulás előtt, mert így a fűtést egy darabig még nem kell az akkumulátorról táplálni.
Az akkumulátorok a nagy meleget sem szeretik, az AAA tesztje szerint 35 Celsius-fokban a hatótáv 4 százalékkal kisebb, ha a klímát nem kapcsolják be. 21 fokra állított klímával azonban a megtehető kilométerek száma már 17 százalékkal csökken.
A CNBC beszámolója szerint ez volt az első olyan eset, amikor egységes és megismételt próbáknak vetették alá a járműveket, vagyis az egyszeri kivételes eseteket igyekeztek kiszűrni. A hatótávot a hőmérséklettől függetlenül befolyásolja a vezetési stílus, a domborzati viszonyok, a fényszóróhasználat is.