BKK;troli-megállók;

A kép illusztráció

- Költözik az Arany János utcai trolitároló

Park lesz a korábbi végállomásból, a trolihálózat fejlesztése viszont a kínálkozó lehetőség ellenére is elmarad.

Átépítik Budapesten az Arany János utcai trolivégállomást, másik nevén a Podmaniczky Frigyes teret, így a helyi troli végállomás is megszűnik, a járműveknek menniük kell – írja a hvg.hu.

A portál a BKK-nál rákérdezett, hogy mi lesz a 72-es és 73-as járatok sorsa – a közlekedési cég szerint a tér rekonstrukciója már meg is kezdődött, a trolik közlekedése pedig nem változott. Február közepétől annyi mégis módosul, hogy a felsővezeték-rendszer átalakításával a trolibuszok a tér megkerülése helyett a Bajcsy-Zsilinszky úton fordulnak majd vissza, de így is elérik az Arany János utcai metróállomást.

A végállomás kiköltöztetése tökéletes alkalom lenne a trolihálózat fejlesztésére, ami a BKK-nál már rendelkezésre álló önjáró trolik miatt egy méter új felsővezeték építése nélkül is lehetséges lenne – teszi hozzá a lap.

Korábban a Szabadság híd lezárásakor hétvégente meg is hosszabbították a 72-es trolit a Fővám térig. Sokan azt hitték, hogy ez lesz a 72-es trolibusz meghosszabbításának első lépése, de a próbát később nem folytatták.

Pedig novemberben a Közlekedő Tömeg, és éppen kedden a Budapesti közlekedésről blog is arról írt, mennyit lehetne fejleszteni a budapesti trolihálózaton, ha a semmiben levő Arany János utcánál végállomásozó 72-es trolit összekötnék a szintén belváros szélén végetérő 83-assal.

Kárelhárításra hivatkozva újabb 640 millió forinttal drágult a kaposvári, úgynevezett intermodális csomópont, derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből. Így már 12,5 milliárd forintba kerül a beruházás első üteme.