Jön a nyár, és hozza magával a BKK menetrend szerinti káoszát

Publikálás dátuma
2019.02.18. 15:27

Fotó: Vajda József / Népszava
Idén nyáron sem megy végig villamos a budapesti körúton, és még sok más vonalon sem: felújít a Budapesti Közlekedési Központ.
A 4-es és a 6-os villamos vonalának két végén is felújítás lehet az idén nyáron, de elkészül az 1-es pályájának a meghosszabbítása, és a 3-as metró északi szakasza is, írja az infostart.hu a BKK kommunikációs osztályának tájékoztatása nyomán. A következőket jósolják az iskolai nyári szünet idejére:
  • a Széll Kálmán tér és a Mechwart liget, illetve a Margit utca között felújítják a 4-es és a 6-os villamos pályáját;
  • ezzel egyidejűleg leállhat a közlekedés a körúti villamosvonal másik végén, az Üllői út és a dél-budai végállomások között is
  • elkezdődhet az M3-as metró rekonstrukciója a déli szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között;
  • az 1-es villamos meghosszabbítása Kelenföld vasútállomásig szintén 2019 nyarán fejeződhet be.
Tavasszal folytatódnak az Orczy tér és a Teleki tér közötti villamosvágány-felújítási munkák, várhatóan másfél hónapig, írják még. Akadálymentesítik az 50-es villamos több megállóját, és még pár villamosmegállót a Bécsi úton is, illetve az 50-es pályáján is valószínűleg dolgozni fognak. Sikeres közbeszerzés esetén nekiállnak a Bosnyák tér és a Zugló kocsiszín villamosvágány-hálózat felújításának is.
5 új CAF villamost is ígér a BKK idénre, valamint 21 Škoda-Solaris trolibuszt. Tendert írnak ki 200 buszra is, ami ha összejön, 20 már idén forgalomba állhat.
Szerző

"A Suzuki a Fidesz partnere" - nem tárgyalt a cég vezetése az ellenzéki képviselőkkel

Publikálás dátuma
2019.02.18. 15:26

Fotó: Facebook/Jobbik Magyarországért Mozgalom
Két embert fogadtak volna a cégnél, de több ellenzéki politikus is be akart menni, ezért nem jött össze a találkozó a Suzuki vezetőivel az esztergomi gyárban. Felháborodott az ellenzék, de nem akarják annyiban hagyni, tárgyalni akarnak az autóipari vállalattal.
Cikkünk folyamatosan frissül.

"A Suzukival eggyel több dolgunk van"

Az ellenzéki politikusok szerint bebizonyosodott, hogy a Suzuki nem a magyar adófizetők, hanem a Fidesz stratégiai partnere. Többen is hangsúlyozták, hogy a dolgozóknak alapvető joguk szakszervezetet alapítani. Szabó Tímea azt mondta, nem hagyják annyiban a dolgot, meg fogják keresni a cégvezetést, mer tárgyalni akarnak a rabszolgatörvényről és a kirúgott szakszervezeti vezetőről. Szél Bernadett pedig úgy fogalmazott: "a Suzukival eggyel több dolgunk van, mint előtte". Az ellenzéki akció ezzel befejeződött, a képviselők visszaindultak Budapestre. 

Egyre népszerűbb a szakszervezet a Suzuki-dolgozók körében

Bő egy hét alatt legalább az ötszörösére duzzadt a Magyar Suzuki Zrt.-nél létrehozott új szakszervezet taglétszáma – tudta meg a 24.hu László Zoltántól, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnökétől. (Az esztergomi gyárban létrehozott szakszervezet a Vasasnak a helyi alapszervezeteként alakult meg.) Február 7-én 42-en alapították meg az érdekvédelmi szervezetet, és a cég drasztikus lépése – másnap az amúgy munkajogi védettsége élvező alapszervezeti vezetőt azonnali hatállyal kirúgták – ahelyett, hogy elbizonytalanította volna a munkásokat, még elszántabbá tette őket. László Zoltán elmondása szerint naponta 20-30 Suzuki-dolgozó kéri a felvételét az új szakszervezetbe, amelynek taglétszáma már túllépte a kétszázat. 

"Méltánytalan bunkóság!" - felháborodott az ellenzék

Több képviselő - Csárdi Antal (LMP), Szél Bernadett és Szabó Tímea (függetlenek, de utóbbi a Párbeszéd tagja), a DK-s Varju László és Gréczy Zsolt, Z. Kárpát Dániel a Jobbikból - megpróbált bejutni a gyárba, de a biztonsági őrök nem engedték őket. A személyzet egyik tagja megígérte, hogy megkérdezi, bemehetnek-e. A képviselők háborogtak, hogy nem fogadják őket. Aztán ismét megjelent a cég kommunikációs vezetője, aki közölte: mivel nem éltek azzal az ajánlattal, hogy ketten bemehettek volna, nincs miről beszélni. Szabó Tímea szerint ők 3 millió választópolgárt képviselnek. "Méltánytalan bunkóság"! - mondták. A kommunikációs vezető azt is mondta, a cég sajnálattal vette tudomásul, hogy az ellenzékiek nem éltek az ajánlattal. Most éppen újabb rögtönzött sajtótájékoztató szerveződik.

Ketten mehetnének csak be

A Suzuki kommunikációs vezetője kijött a képviselők elé, és felolvasta azt a nyilatkozatot, mely szerint a cég nem fogja alkalmazni a rabszolgatörvényt. A frakcióvezetők szerettek volna bemenni tárgyalni, de közölték velük, mindössze két embert engednének be. Ezt visszautasították az ellenzékiek. Most azt szeretnék elérni, hogy valaki jöjjön le hozzájuk, a kommunikációs vezető pedig azt ígérte, megpróbál közvetíteni. 

A Suzukihoz ért az autókaraván

Megérkeztek az ellenzéki képviselők az esztergomi Suzuki-gyárba, ahol Kunhalmi Ágnes (MSZP) tartott rögtönzött sajtótájékoztatót. Felidézte, hogy Gyurcsány Ferenc kormányzása idején 300 órás túlórakeretet akart a cég, de ezt a szocialista kormány nem engedte. Most viszont egy jobboldali kabinet emelte meg a túlórák számát. Közben a gyár előtt tanácskoznak a frakciók vezetői, akik szeretnének tárgyalni a cégvezetéssel a rabszolgatörvényről.

Behajtani tilos

"Az esztergomi Suzuki gyár vezetői megijedtek a közeledő ellenzéki képviselőktől, és egy behajtani tilos táblával lezárták a parkolót. Nem baj, akkor is bemegyünk a gyárba!" - ezt írta ki Facebook-oldalára Szabó Tímea, a Párbeszéd képviselője. Fotót is mellékelt hozzá:

A Suzuki állítja: nem fogja alkalmazni a rabszolgatörvényt

Stabil létszámú munkaerő-állománnyal zajlik a termelés, így biztosított a 140-nél is több országban a hazai és európai piacokról érkező megrendelések kiszolgálása - közölte a vállalat a Portfolio.hu-val. A lap pont azért kereste meg a céget, mert az ellenzéki képviselők délután a Suzukival akarnak tárgyalni.   "A jelenlegi rendelésállomány alapján a már évek óta érvényben lévő 250 órás éves túlórakeretet sem használjuk ki" - emelte ki válaszában a vállalat. 

Akcióban a kormánymédia

A jobbikos képviselők egy része szópárbajt vív a kormánymédia embereivel, akik azt kérdezgetik tőlük, együttműködnek-e a nácik a baloldallal. Ezt a mantrát, amit egyébként Orbán Viktor dobott be évértékelőjén, a baloldali képviselőktől is megkérdezik úgy, hogy együttműködnek-e a nácikkal, vagyis a Jobbikkal.

A rendszer egyik bástyája

Hadházy arról is beszélt, azért az MTVA-tól indulnak a Suzuki-gyárba, mert az állami tévé a rendszer egyik bástyája, amelynek le kell omlania a rendszer bukásához. A helyszín tehát, amit gyülekezőhelyül választottak, szimbolikus.

Kijött az MTVA-székházból Hadházy, Szél és Szabó Tímea

Mint azt Hadházy Ákos az akció végeztével elmondta, Papp Dániel vezérigazgatóval akartak beszélni, de csak a sajtóosztály vezetőjével tudtak. Megtudták, hogy ő nem illetékes tartalmi kérdésekben. A képviselők egyébként arról akartak meggyőződni, hogy az állami televízió hírt ad-e arról, a teljes ellenzék lemegy Esztergomba a Suzuki-gyárba.

Bemennek az MTVA épületébe

Közben megpróbált bejutni az MTVA épületébe két független képviselő, Hadházy Ákos és Szél Bernadett. Próbálkozásukat fotósok és operatőrök hada figyeli.

Nem volt Orbán, nem maradtak az ülésteremben

Az épület előtti parkolóban Tordai Bence (Párbeszéd) tartott sajtótájékoztatót, melyen azt emelte ki, azért vonultak ki az Országgyűlés üléséről, mert nem volt ott Orbán Viktor, így nem látták értelmét, hogy "biodíszletként" maradjanak az ülésteremben. Tordai szerint a kormányfő szakított azzal a hagyománnyal, hogy az év első parlamenti ülésén bent legyen az Országgyűlésben a mindenkori miniszterelnök. Lapunknak elmondta azt is, Esztergomban a Suzukinál a frakcióvezetők a cégvezetéssel fognak tárgyalni a rabszolgatörvényről.
Szerző
Frissítve: 2019.02.18. 18:28

Milliárdokkal drágult az újpesti jégcsarnok, mikor Mészáros cége megnyerte a közbeszerzést

Publikálás dátuma
2019.02.18. 15:12

Fotó: Népszava
Mióta a felcsúti vállalkozóhoz került a ZÁÉV Zrt., drámaian nő az ára a beruházásoknak, amiken dolgozik a cég.
Az európai közbeszerzési értesítő hétfői számában megjelent hirdetmény szerint a Mészáros-féle ZÁÉV Zrt. a becsült ár duplájáért épíheti az UTE jégcsarnokát, szúrta ki a 444.hu. A Szilágyi utcai telepre álmodott kétezer négyzetméteres jég- és curlingpálya kivitelezését
a tender kiírói 2,18 milliárd forintra becsülték. A ZÁÉV pedig 4,69 milliárdra.

Az UTE jégcsarnokának látványterve
A ZÁÉV Építőipari Zrt. januárban került az ország leggazdagabb emberének érdekeltségébe. Aztán a cég már februárban elkezdte pakolni a milliárdokat a közbeszerzések árára:
  • az eredetileg becsült 5,6 milliárd forint helyett 8,8 milliárd forintért építi fel az új uszodát Zalaegerszegen;
  • 45 százalékkal, 640 millió forinttal drágult a kaposvári "intermodális" csomópont építése;
  • a kaposvári Csiky Gergely Színház rekonstrukciójára pedig 9 milliárd mellé még 508 milliót kapott a ZÁÉV a kormánytól.
Ezek mellett a ZÁÉV dolgozhat az új Néprajzi Múzeum 26 milliárdos kivitelezésén is. A vállalat tündöklése azonban nem most kezdődött - például építi még a lassan 190 milliárd közpénzt felemésztő Puskás Stadiont -, mint ahogy azt is pletykálják, Mészárossal is komoly már a közös múltja.
Szerző