"A Suzuki a Fidesz partnere" - nem tárgyalt a cég vezetése az ellenzéki képviselőkkel

Publikálás dátuma
2019.02.18 15:26

Fotó: Facebook/Jobbik Magyarországért Mozgalom
Két embert fogadtak volna a cégnél, de több ellenzéki politikus is be akart menni, ezért nem jött össze a találkozó a Suzuki vezetőivel az esztergomi gyárban. Felháborodott az ellenzék, de nem akarják annyiban hagyni, tárgyalni akarnak az autóipari vállalattal.
Cikkünk folyamatosan frissül.

"A Suzukival eggyel több dolgunk van"

Az ellenzéki politikusok szerint bebizonyosodott, hogy a Suzuki nem a magyar adófizetők, hanem a Fidesz stratégiai partnere. Többen is hangsúlyozták, hogy a dolgozóknak alapvető joguk szakszervezetet alapítani. Szabó Tímea azt mondta, nem hagyják annyiban a dolgot, meg fogják keresni a cégvezetést, mer tárgyalni akarnak a rabszolgatörvényről és a kirúgott szakszervezeti vezetőről. Szél Bernadett pedig úgy fogalmazott: "a Suzukival eggyel több dolgunk van, mint előtte". Az ellenzéki akció ezzel befejeződött, a képviselők visszaindultak Budapestre. 

Egyre népszerűbb a szakszervezet a Suzuki-dolgozók körében

Bő egy hét alatt legalább az ötszörösére duzzadt a Magyar Suzuki Zrt.-nél létrehozott új szakszervezet taglétszáma – tudta meg a 24.hu László Zoltántól, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnökétől. (Az esztergomi gyárban létrehozott szakszervezet a Vasasnak a helyi alapszervezeteként alakult meg.) Február 7-én 42-en alapították meg az érdekvédelmi szervezetet, és a cég drasztikus lépése – másnap az amúgy munkajogi védettsége élvező alapszervezeti vezetőt azonnali hatállyal kirúgták – ahelyett, hogy elbizonytalanította volna a munkásokat, még elszántabbá tette őket. László Zoltán elmondása szerint naponta 20-30 Suzuki-dolgozó kéri a felvételét az új szakszervezetbe, amelynek taglétszáma már túllépte a kétszázat. 

"Méltánytalan bunkóság!" - felháborodott az ellenzék

Több képviselő - Csárdi Antal (LMP), Szél Bernadett és Szabó Tímea (függetlenek, de utóbbi a Párbeszéd tagja), a DK-s Varju László és Gréczy Zsolt, Z. Kárpát Dániel a Jobbikból - megpróbált bejutni a gyárba, de a biztonsági őrök nem engedték őket. A személyzet egyik tagja megígérte, hogy megkérdezi, bemehetnek-e. A képviselők háborogtak, hogy nem fogadják őket. Aztán ismét megjelent a cég kommunikációs vezetője, aki közölte: mivel nem éltek azzal az ajánlattal, hogy ketten bemehettek volna, nincs miről beszélni. Szabó Tímea szerint ők 3 millió választópolgárt képviselnek. "Méltánytalan bunkóság"! - mondták. A kommunikációs vezető azt is mondta, a cég sajnálattal vette tudomásul, hogy az ellenzékiek nem éltek az ajánlattal. Most éppen újabb rögtönzött sajtótájékoztató szerveződik.

Ketten mehetnének csak be

A Suzuki kommunikációs vezetője kijött a képviselők elé, és felolvasta azt a nyilatkozatot, mely szerint a cég nem fogja alkalmazni a rabszolgatörvényt. A frakcióvezetők szerettek volna bemenni tárgyalni, de közölték velük, mindössze két embert engednének be. Ezt visszautasították az ellenzékiek. Most azt szeretnék elérni, hogy valaki jöjjön le hozzájuk, a kommunikációs vezető pedig azt ígérte, megpróbál közvetíteni. 

A Suzukihoz ért az autókaraván

Megérkeztek az ellenzéki képviselők az esztergomi Suzuki-gyárba, ahol Kunhalmi Ágnes (MSZP) tartott rögtönzött sajtótájékoztatót. Felidézte, hogy Gyurcsány Ferenc kormányzása idején 300 órás túlórakeretet akart a cég, de ezt a szocialista kormány nem engedte. Most viszont egy jobboldali kabinet emelte meg a túlórák számát. Közben a gyár előtt tanácskoznak a frakciók vezetői, akik szeretnének tárgyalni a cégvezetéssel a rabszolgatörvényről.

Behajtani tilos

"Az esztergomi Suzuki gyár vezetői megijedtek a közeledő ellenzéki képviselőktől, és egy behajtani tilos táblával lezárták a parkolót. Nem baj, akkor is bemegyünk a gyárba!" - ezt írta ki Facebook-oldalára Szabó Tímea, a Párbeszéd képviselője. Fotót is mellékelt hozzá:

A Suzuki állítja: nem fogja alkalmazni a rabszolgatörvényt

Stabil létszámú munkaerő-állománnyal zajlik a termelés, így biztosított a 140-nél is több országban a hazai és európai piacokról érkező megrendelések kiszolgálása - közölte a vállalat a Portfolio.hu-val. A lap pont azért kereste meg a céget, mert az ellenzéki képviselők délután a Suzukival akarnak tárgyalni.   "A jelenlegi rendelésállomány alapján a már évek óta érvényben lévő 250 órás éves túlórakeretet sem használjuk ki" - emelte ki válaszában a vállalat. 

Akcióban a kormánymédia

A jobbikos képviselők egy része szópárbajt vív a kormánymédia embereivel, akik azt kérdezgetik tőlük, együttműködnek-e a nácik a baloldallal. Ezt a mantrát, amit egyébként Orbán Viktor dobott be évértékelőjén, a baloldali képviselőktől is megkérdezik úgy, hogy együttműködnek-e a nácikkal, vagyis a Jobbikkal.

A rendszer egyik bástyája

Hadházy arról is beszélt, azért az MTVA-tól indulnak a Suzuki-gyárba, mert az állami tévé a rendszer egyik bástyája, amelynek le kell omlania a rendszer bukásához. A helyszín tehát, amit gyülekezőhelyül választottak, szimbolikus.

Kijött az MTVA-székházból Hadházy, Szél és Szabó Tímea

Mint azt Hadházy Ákos az akció végeztével elmondta, Papp Dániel vezérigazgatóval akartak beszélni, de csak a sajtóosztály vezetőjével tudtak. Megtudták, hogy ő nem illetékes tartalmi kérdésekben. A képviselők egyébként arról akartak meggyőződni, hogy az állami televízió hírt ad-e arról, a teljes ellenzék lemegy Esztergomba a Suzuki-gyárba.

Bemennek az MTVA épületébe

Közben megpróbált bejutni az MTVA épületébe két független képviselő, Hadházy Ákos és Szél Bernadett. Próbálkozásukat fotósok és operatőrök hada figyeli.

Nem volt Orbán, nem maradtak az ülésteremben

Az épület előtti parkolóban Tordai Bence (Párbeszéd) tartott sajtótájékoztatót, melyen azt emelte ki, azért vonultak ki az Országgyűlés üléséről, mert nem volt ott Orbán Viktor, így nem látták értelmét, hogy "biodíszletként" maradjanak az ülésteremben. Tordai szerint a kormányfő szakított azzal a hagyománnyal, hogy az év első parlamenti ülésén bent legyen az Országgyűlésben a mindenkori miniszterelnök. Lapunknak elmondta azt is, Esztergomban a Suzukinál a frakcióvezetők a cégvezetéssel fognak tárgyalni a rabszolgatörvényről.
Frissítve: 2019.02.18 18:28

Mindjárt kiderül, hogy a Fidesznek erkölcsi kötelessége kizuhanni az Európai Néppártból

Publikálás dátuma
2019.03.20 09:58

Fotó: AFP/ Dursun Aydemir
A kormánysajtó ezerrel festi a látszatot, hogy legfőbb ideje kiugrással büntetni a migránssimogató konzervatív pártcsaládot.
Minden kormánypárti médiatermék dinamikus elszakadásban van (ez a visszavonulás eufemisztikus fedőneve), magyarán a hatalom minden orgánuma arra készíti fel olvasóit, hogy ma esetleg kizárják a Fideszt az Európai Néppártból.

Az origo.hu például „a fideszes hátország szerint itt az ideje kilépni a Néppártból” címmel közöl vezető anyagot, amelyben többek között azt állítja: „a kérdés egyre erősebben az, hogy a Fidesz akar-e maradni egy egyre inkább bevándorláspárti irányba tartó Néppártban. Sőt: szabad-e maradnia.” Ezután hosszan ekézik a pártcsaládot, amelyben „ha a bevándorláspárti erők végérvényesen átveszik a hatalmat a Néppárton belül, akkor már tényleg semmi nem marad, ami a pártcsaládot megkülönböztetné a zöldektől, a liberálisoktól, a kommunistáktól, és a szocialistáktól.” (Több megyei lap úgy ítélte meg, hogy ennél mívesebb helyzetelemzéssel nem szolgálhat, így egy az egyben átvette az origo.hu cikkét.) A az újrafideszesített Magyar Nemzet is bőségesen foglalkozik a témával, Szentesi Zöldi László kora délelőtti vezető anyaga egyszerűen "A szakítás ideje" címet kapta. A szerző szerint Az Európai Néppárt eredeti hivatását, küldetését percenként eláruló Weber, Daul, Juncker és a többiek életrajza már régóta hamisan csillog: ők nem kereszténydemokrata, jobboldali politikusok, hanem a globalistákat és a bevándorláspártiakat kiszolgáló politikai hobbisták. A kormánylap egy másik cikkében "politikai elemzőket" kérdeznek, akik természetesen egyöntetűen azt állítják: a Fidesz számára új lehetőségek nyílhatnak az esetleges szakítással.

Üdítő kivételt a hirado.hu jelentett, amelyik visszafogottan csak annyit közölt, hogy ma tárgyal az Európai Néppárt a Fidesz tagságáról.
Frissítve: 2019.03.20 10:11

Red Bull Air Race: miután Tarlós kirakta, most a balatoni civilek tiltakoznak ellene

Publikálás dátuma
2019.03.20 09:53
Tarlós kirakta a versenyt Budapestről
Fotó: Népszava
A verseny levegő- és vízszennyezéssel jár, ráadásul a tó természetes úton nem tud úgy megtisztulni, mint a Duna - többek között ezzel érvelnek, akik nem szeretnék, ha Zamárdiban rendeznék meg a repülős futamokat.
 Ha a napokon át, ismeretlen mértékű zaj-, lég- és vízszennyezéssel járó rendezvény veszélytelenségét nem bizonyítják előre, akkor a gazdasági előnyök és érvek nem mérlegelhetők, vagyis sem a bevétel, sem az országimázs növelése nem érv a környezeti veszélyeztetés ellenében – hivatkozik a Legfelsőbb Bíróság 1999. május 13-i ítéletére a Nők a Balatonért Egyesület. A civil szervezet szerint ugyanis a Red Bull Air Race zamárdi futama sokkal több kárt okoz, mint hasznot hoz, s emiatt tiltakoznak a verseny balatoni megtartása ellen. Március elején vált biztossá, az idén Zamárdiban rendezik meg a Red Bull Air Race repülőverseny magyarországi futamát. A lakossági panaszok miatt Tarlós István tavaly nyáron jelentette ki, amíg ő a főpolgármester, nem lesz több futam Budapesten, az idén február elején pedig hivatalossá vált, a főváros nem engedélyezi a futam megtartását.
A szervezők ezek után kezdtek új helyszínt keresni az eseménynek, s a tárgyalások után végül Zamárdi lett a befutó. Csákovics Gyula, a somogyi kisváros polgármestere lapunknak elismerte, nem egyeztettek előzetesen a helyiekkel, illetve az üdülőtulajdonosokkal a rendezvény befogadásáról, de a településnek hatalmas reklámot, s komoly bevételt jelent majd az esemény, melyre százezer vendéget várnak.

- A zöld ombudsman a budapesti versennyel kapcsolatban megállapította, a környezeti terhelés miatt a rendezvény megtartása belvárosban, sűrűn beépített, lakott területen egészséges környezethez való joggal nem egyeztethető össze – áll a NABE közleményében, mely megjegyzi: nemcsak Zamárdiban, de a tó környékén is hatalmas zaj lesz, s nemcsak a verseny idején, hanem már előtte, az edzések alatt is. A verseny levegő- és vízszennyezéssel jár, ráadásul a tó természetes úton nem tud úgy megtisztulni, mint a Duna. – Amíg ezekre a kérdésekre nincs érdemi, hatósági válasz – jelenti ki a közlemény –, addig az Alaptörvényre és más jogforrásokra alapozva az egyetlen lehetséges jogkövető magatartás a légi parádé elleni tiltakozás.