Csoportos leépítést jelentettek be a Mercedes egyik legnagyobb beszállítójánál

Publikálás dátuma
2019.03.04. 17:59

Fotó: Németh András Péter
A múlt héten csoportos leépítést jelentettek be Kecskeméten az Antolin Hungarynál, ami a helyi Mercedes egyik legnagyobb beszállítója.
Az Index információi szerint a leépítés védett korú munkavállalókat és többféle pozíciót is érint, és legalább 100 embernek mondanak fel. A leépítést a megrendeléseik csökkenésével indokolták, ami miatt átszervezés lesz a cégnél. A hírportál a leépítés pontos részleteivel kapcsolatban megkereste a céget és a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztályt.
A vállalkozást 2010-ben Magna Automotive Hungary Kft. néven alapították, majd átkerült a spanyol Grupo Antolin tulajdonába, és 2012-ben kezdte meg a gyártást. A Mercedes-Benz gyár stratégiai beszállító partnereként szőnyeget, illetve csomagtartó-burkolatot készítettek, 2013-tól ajtópaneleket is szállítottak a kecskeméti autógyárba, valamint partnerüknek, a német Intier Automotive Eyblnek. 2016-ban 5,5 milliárd forintos beruházással úgy gyártócsarnokot hoztak létre, amit az Európai Unió és a magyar állam 967,9 millió forinttal támogatott.  
Szerző

315,87 forinton az euró

Publikálás dátuma
2019.03.04. 08:32
Illusztráció: Shutterstock
Erősödött a forint a hét végén a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben.
Az eurót a péntek esti 316,25 forint után hétfő reggel fél nyolckor 315,87 forinton jegyezték. 
A dollár és a svájci frank forintjegyzése szintén csökkent, a dolláré 278,28-ról 277,98 forintra, a svájci franké 278,50 forintról 278,06-ra.
Szerző
Frissítve: 2019.03.04. 08:46

Aggódik a Volán újabb átszervezése miatt a szakszervezet

Publikálás dátuma
2019.03.03. 19:18

Fotó: Népszava
A KMSZ szerint a mostani integráció nyílt beismerése a 2015-től működő regionális modell kudarcának.
Aggályosnak tartja a Volán-társaságcsoport újabb átszervezését a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ), úgy vélve, hogy az események hátterében a Volánok szerepe csökkentésének szándéka húzódik meg. A szakszervezet vasárnapi közleményében a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter csütörtöki bejelentésére reagált, amely szerint egy Volán-társaságba vonják össze a hét régiós közlekedési társaságot. A KMSZ szerint a mostani integráció nyílt beismerése a 2015-től működő regionális modell kudarcának. Úgy vélik, a szakma ilyen mértékű átszervezéseket nem tud markáns színvonalcsökkenés nélkül átvészelni. Egyben jelezte, hogy létszámleépítés esetén a „lélektani határt”, az 1-1,5 százalékot meghaladó mértéket már nem fogja támogatni, és kész bármilyen törvényes eszközt igénybe venni a megakadályozására. Az érdekképviselet sérelmezi, hogy csak sajtóhírekből értesülhetett az átszervezésről, és mielőbbi érdemi egyeztetést sürget az átszervezésről.
Szerző
Frissítve: 2019.03.05. 18:51