Budapesti Történeti Múzeum;új főigazgató;

2019-03-26 19:52:46

Leváltják a Budapesti Történeti Múzeum főigazgatóját

A hírek szerint a főváros vezetése semmiképp sem akarta posztján tartani az előző igazgatót, a neves művészettörténész Farbaky Pétert. Utódját, Népessy Noémit még Bús Balázs polgármester "fedezte fel" Óbudán.

Az intézményt eddig vezető Farbaky Péter helyett Népessy Noémit javasolja Tarlós István főpolgármester a Budapesti Történeti Múzeum (BTM) főigazgatójának - tudta meg a hvg.hu. A portál szerint a tisztségért kiírt pályázaton a 11 tagú bíráló bizottságból heten Népessyt, az Óbudai Múzeum igazgatóját támogatták így a Fővárosi Közgyűlés előtt álló előterjesztés az ő kinevezését javasolja, ezt minden bizonnyal meg is szavazzák.

A fővárosi vezetés a hvg.hu információi szerint az előző igazgatót, a neves művészettörténészt, Farbaky Pétert semmiképp sem akarta ismét főigazgatónak, ezért még a határidőt is meghosszabbították. Mint írják, nem tudni, miért nem támogatták a poszton maradását, hiszen mandátuma alatt növekedett a látogatószám, és volt néhány érdekes időszaki kiállítás is, mint például a Moszkva tér történetét feldolgozó. Farbaky ráadásul ügyesen lavírozott a kormány és a főváros szorításában, így látszólag politikai kifogás sem merülhetett fel vele szemben.

Nem lesz könnyű dolga, mert az önkormányzat épp most adja el a Bálnát, így a BTM elveszíti a Budapest Galéria ott található korszerű, 800 négyzetméteres kiállítóterét, amit a Klotild-palota privatizációja következtében elveszített Kossuth Lajos utcai galéria helyett kapott.

Népessyre a hírek szerint még az Óbudai Múzeum muzeológusaként figyelt fel Bús Balázs polgármester, így lett az önkormányzat kulturális referense. 2008-ban már szakmai igazgatóként került vissza a múzeumba, ahol négy évvel később igazgató lett. Nagy szerepe volt abban, hogy Óbuda átvette a kerületben lévő, gazdátlanná vált textilipari gyűjteményt, és korszerű múzeumot hozott létre, amiért több szakmai díjat is kapott.

A HVG birtokába jutott pályázatában Népessy azt írta, a BTM-ben látszólag "megállt az idő", stratégiát, korszerű marketinget, dinamizmust ígért - igaz, konkrétumok nélkül.