Hajósnak is kiképezték a helyettes államtitkárokat - így mindenki képes például kisebb luxusjachtot is vezetni

Publikálás dátuma
2019.03.28. 06:00

Fotó: Shutterstock
Állami pénzből tehetett kishajóvezetői vizsgát az agrártárca több vezető tisztségviselője, noha munkakörükhöz nemigen van szükség motorcsónak-vezetői jogosítványra.
Miközben a kormány a köztisztviselői létszámcsökkentésre hivatkozva márciusban több kishajózási vizsgaközpontot is bezárt, egy, a Népszavához eljutott dokumentumból kiderült: agrárminisztériumi vezetők - köztük jelenlegi és volt államtitkár-helyettesek – ingyenesen végezhettek el kishajó-vezetői tanfolyamot, sőt, a vizsgadíjukat is a magyar adófizetők állták. Informátorunk szerint az Agilis-Pákász Bt.-vel kötött vállalkozási szerződés alapján ingyen szerezhette meg a hajóvezetői vizsgát Szinay Attila jogi és igazgatási helyettes államtitkár, Ugron Ákos Gábor volt helyettes államtitkár, jelenleg a Veszprémi Erdőgazdaság Zrt. vezérigazgatója, de a listán ott találjuk a tárca környezetvédelmi és titkársági referensét is. Megkérdeztük az agrártárcát, vajon milyen keretből finanszírozták a minisztériumi tisztségviselők kishajó-vezetői kiképzését, s milyen jellegű munkakörük teljesítéséhez volt szükség erre a vizsgára, illetve hogy a felsoroltakon túl hány további állami agráralkalmazott kishajóvezetői képzése történt állami pénzből, s közülük hánynak a munkájához szükséges e vizsga, de lapzártánkig nem kaptunk választ. Elértük azonban az egyik volt minisztériumi vezető tisztségviselőt, aki szintén rajta van a listán, de már nem dolgozik a tárcánál. Ő elismerte: valóban az állam fizette a tanfolyami és vizsgadíját, de ezt azzal magyarázta, hogy annak idején ő felelt a halőrök munkájáért, s mivel a halőröknek is kellett ilyen vizsgát tenniük, így természetesnek tűnt, hogy őt is „beiskolázzák”. Hozzátette: távozásakor nem merült fel, hogy a tanfolyam díját vissza kellene fizetnie, de – közölte – ha érkezett volna ilyen kérés, akkor természetesen visszafizeti a díjat. Egy másik forrásunk emlékeztetett: egy ilyen jogosítvánnyal nemcsak halőri motorcsónakot, de akár kisebb jachtot is lehet vezetni, így egy ilyen papír ilyen járműveket használó körökben is jól jöhet, pláne, ha annak megszerzését az állam fizeti. Arról, hogy mennyibe kerül egy kishajóvezetői tanfolyam és vizsga, különféle adatokat találtunk. Egy kelet-magyarországi cég 65 ezer forintér hirdetett kurzust, és közel negyvenezer forintra taksálta a vizsgadíjat, ami mellé különféle dokumentumokra és orvosi vizsgákra további 30 ezer forintot is beszednek. Az állami alkalmazottakat képző Agilis-Pákász Bt. ennek több mint duplájáért vállalta a kiképzést: őket ugyan a megadott telefonszámukon nem sikerült elérnünk, de az interneten fellehető egy, a Balaton-felvidéki Nemzeti Park igazgatóságával kötött szerződésük, amely szerint 840 ezer forintért vállalták el három igazgatósági alkalmazott kiképzését, vizsgadíjjal együtt: náluk tehát fejenként 280 ezer forintot kóstált egy ilyen vizsga megszerzése. Ugyancsak ebben a dokumentumban olvasható, hogy a megbízó nemzeti park e munkák elvégzésére támogatói szerződést kötött a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, a munkák pénzügyi fedezete pedig uniós pályázati támogatásból biztosított.
Szerző
Témák
hajózás

Az ügyészség visszaszólt a PestiSrácoknak

Publikálás dátuma
2019.03.27. 22:10

Fotó: Vajda József / Népszava
A kormánylap egy súlyos baklövése miatt a Polt Péter vezette szervezetre próbálta meg ráverni a balhét.
"A mai napon mind a hvg.hu, mind a PestiSrácok.hu minden alapot nélkülöző megállapításokat tett az ügyészséggel kapcsolatban a Dr. Czeglédy Csaba és társai ellen folyamatban levő ügyben" - írja szerdai közleményében az ügyészség. Majd a hvg.hu cikkéről lényegében több szót nem is ejtve, a PestiSrácok főszerkesztőjének állításainak cáfolatába kezd a közlemény.
A hvg.hu egyébként azt írta: a kormánybarát portál egyik munkatársa kiadta a neki súgó MSZP-s informátort, miközben igyekezett a Czeglédy ügy "politikai szálait" megteremteni. Válaszul Huth Gergely egy publicisztikában esett a Polt Péter kommandírozta ügyészségnek, mondván, az "elképesztően hanyagságával" "súlyosan megsértette a büntetőeljárásokról szóló törvény rendelkezéseit", hiszen szerzője nyomatékosan kérte személyesen Poltot, hogy személyes adatait és bejelentését zártan kezeljék.
"Az ügyészség az ügyben folytatott nyomozás felügyeleti tevékenysége során mindvégig a hatályos büntetőeljárási törvény rendelkezései szerint járt el és ezért visszautasít minden ezt megkérdőjelező állítást"

- fogalmaz a közlemény. A PestiSrácok szerzőjét írásbeli bejelentése nyomán tanúként hallgatta ki a nyomozó hatóság, részletezik a történteket. A tanú a személyi adatai zártan kezelését nem kérte. Az újságíró ezt követően újabb beadványt küldött. Beadványát az ügyészség a nyomozó hatóságnak továbbította, amely azt kivizsgálta.
A beadvány tartalmaz ugyan egy olyan megjegyzést, hogy a beadvány benyújtója ezen okiratot és annak tartalmát zártan kéri kezelni. Ezen kérelem ugyanakkor sem a beadvány benyújtása idején, sem a jelenleg hatályos büntetőeljárási szabályok szerint nem értelmezhető, és nem teljesíthető, tekintettel arra, hogy az két gyanúsítottra, a gyanúsítottak befolyásolására, továbbá egy, az eljárás során kihallgatott tanú szavahihetőségére, és az eljárás során érkezett számos, és több bűncselekmény megvalósulását állító beadvány valóságtartalmára vonatkozó adatokat tartalmaz.
Szerző
Témák
PestiSrácok.hu

Tárgyalnának a Volán szakszervezetei - információkat követelnek a minisztertől

Publikálás dátuma
2019.03.27. 21:59

Fotó: Népszava
Érdemi egyeztetést akarnak és tájékoztatást kérnek a zalai volános szakszervezetek a Bártfai-Mager Andrea tárca nélküli miniszternek címzett nyílt levelükben a Volán társaságok nemrég bejelentett összevonásáról.
  A Munkástanácsokhoz tartozó Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) és a Zalai Személyközlekedési Szakszervezet (ZSZSZ) vezetői azt kifogásolják a szerkesztőségünkbe is megküldött levélben, hogy tájékoztatás hiányában a busztársaságok dolgozói bizonytalan helyzetben vannak, mert nem tudják, lesznek-e megyei vagy regionális irányító pontok, vagy sokan utcára kerülnek, ahogy azt sem látni még, kik és milyen kollektív szerződést köthetnek. Arra emlékeztetik a minisztert, hogy nem érdemes egyes feladatok kiszervezésében gondolkodni az összevonás után, mert szerintük az eddigi kísérletek kudarcot vallottak. A központi alkatrészbeszerzés lassú és körülményes, emiatt a buszok napokat vesztegelnek a műhelyekben – írják, s ugyanígy melléfogásnak látják a központosított járműbeszerzést is. Óvatosságra intik a kormány nemzeti vagyon kezeléséért felelős tagját a párhuzamos MÁV és Volán járatok tervezett felszámolása miatt is, mondán, hogy aprófalvas területeken nem szűnhetnek meg buszjáratok
Szerző