Újraindulhat a Metropol, összevonhatják a Borsot és a Ripostot, bár a tulajdonos szerint nem

Publikálás dátuma
2019.04.12. 11:30

Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI
A Válasz Online szerint emellett megszűnhet a Lokál és konszolidálhatják Habony Árpád egykori lapját.
Megszűnhet a Lokál és újraindulhat a Metropol, összevonhatják a Borsot és a Ripostot, „konszolidálhatják” Habony Árpád egykori lapját – a Válasz Online azt írja, hogy többek között ezekről a tervekről hallottak az utóbbi napok médiaügyi háttérbeszélgetésein. A portál az újjáélesztett Metropolról szóló pletykáról három, egymástól független forrásból is értesült. A magyarázat, hogy egyrészt a Mediaworks-központban túl silány terméknek tartják az eredetileg a Habony Árpád-féle Modern Media Group Zrt.-ben megszületett Lokált, másrészt nehéz a fizetős bulvár (például a szintén KESMA-csoportos Bors) felé terelni az olvasókat, ha megkapják ingyen is. A Lokál persze nagy, hatásos felület (napi több százezer példányban terjesztik a legforgalmasabb közlekedési csomópontokon), de sokak szemében taszító is, és nem olyan jó brand, mint a tizennyolc évig működő, 2016-ban bezárt Metropol volt.  Kérdés, hogy adottak-e a feltételek a feltámasztásához, vagyis kinél vannak a Metropol kiadói jogai. A válaszért Hivatal Péterhez, a lap utolsó kiadóvezetőjéhez – a Magyar Reklámszövetség ügyvezetőségi tagjához – fordultak, aki elmondta: az újságot kiadó MTG Metro Gratis Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t még 2011-ben szerezte meg a Megapolis Zrt., melynek egyszemélyi tulajdonosa Fonyó Károly, Simicska Lajos üzlettársa és bizalmasa volt. Bár a Metropol nemzetközi brand, Hivatal Péter szerint Fonyó időközben kivásárolta a trademark tulajdonosi jogait a központtól. Tehát a 2016-os bezáratáskor a Metropol mindenestül a Megapolis Zrt.-é volt. És ahogy a Válasz Online januárban elsőként megírta: Mészáros Lőrinc körénél landolt a teljes Simicska-hagyaték, így többek között a Megapolis is. A Ripost és a Bors összevonásáról szóló pletykáról már megjegyzik, hogy ez valamivel gyengébb lábakon áll: hallottak olyat is, hogy már a közeljövőben bekövetkezhet, de olyat is, hogy csak az önkormányzati választások után lépik meg. Mint írják, a semmilyen hivatalos módon nem auditált, forrásaik szerint 5-7000 példányban fogyó, de bőven – több tízezer példányban – túlnyomott Ripost nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, vagyis azt, hogy a Blikk és Bors „váltólapja” legyen. Emellett a Liszkay-kör állítólag nincs kibékülve Ómolnár Miklós módszereivel sem. A Bors – tavalyi MATESZ-számok alapján – még mindig 50 ezer feletti értékesített példányt tud, és sokkal erősebb brand. Mint írják, március végén ismét felröppent, hogy hetilap formában is megjelenhet a Mandiner. A portál szerint biztos, hogy a terv létezik, ezt több forrás is megerősítette, de most éppen a szeptember-októberről lehet hallani. Az a pletyka viszont információik szerint alaptalan, hogy az előállításra kiszemelt stáb a Figyelőből kiszorult Lánczi Tamás-kör lenne. Végül megjegyzik: arról is hallani, hogy némileg konszolidálhatják az egykor a Lokálhoz hasonlóan a Modern Media Group Zrt.-ben megszületett 888-at. 

Mediaworks: nem igaz

A Mediaworks közleményben reagált a hírre. Azt írják: A Válasz Online honlapján megjelent szenzációhajhász cikk állításaira reagálva a Mediaworks szükségesnek tartja kijelenteni: 1. Nem szűnik meg a Lokál. 2. Nem indul újra a Metropol. 3. Nem lesz összevonva a Bors és a Ripost. 4. Nem lesz „konszolidálva" a 888.hu (értsen a „konszolidáció" alatt bármit is a Válasz Online).  

Szerző
Témák
média LOKÁL Ripost
Frissítve: 2019.04.12. 18:55

Sokba kerül a fideszes blogbirodalom az adófizetőknek

Publikálás dátuma
2019.04.12. 11:11

Fotó: Népszava
2015 és 2019 márciusa között csaknem 56 millió forintot fizetettek ki a szerzőknek. Az Átlátszó összeszedte, mennyibe kerül ez az adófizetőknek, ugyanis a kormánypárti bloggereket a közmédia fizeti.
Csaknem 56 milliót fizetett a fideszes blogbirodalom szerzőinek az MTVA az elmúlt három évben – írja az Átlátszó. A portál az MTVA-tól közadatigénylésben kikért adatok alapján közölte: Lánczi Tamás bloggerként 2017-ben 6,3 millió forintot, 2018-ban több, mint 6,2 millió forintot számlázhatott az MTVA-nak. A blogbirodalom szerzőinek 2015 és 2019 márciusa között közel 56 millió forintot fizetett ki az éves szinten körülbelül 90 milliárd forintnyi közpénzt elemésztő médiakonglomerátum. A portál szerint a közpénzből, az MTVA által működtetett blogok a következők:
  • Alaptörvény Blog – Ifj. Lomnici Zoltán a Civil Összefogás Fórum (CÖF) szóvivője,
  • Caparetto Blog – Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója,
  • Családban Marad (FICSAK) – Király Nóra, Újbuda alpolgármestere (Fidesz),
  • Gazda Blog – Papp Gergely, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara főigazgató-helyettese,
  • Látószög Blog – Schmidt Mária, a Terror Háza Múzeum igazgatója,
  • Médiahorizont Blog – Daru Gábor, stratégiai vezető, Duna Médiaszolgáltató,
  • Messzelátó Blog – Prőhle Gergely, a Petőfi Irodalmi Múzeum volt igazgatója,
  • Mozgástér Blog– Lánczi Tamás, a Századvég Csoport vezető elemzője
  • és Urbánus Blog – Szita Károly, Kaposvár polgármestere.
Szerző
Témák
blog MTVA
Frissítve: 2019.04.12. 11:20

További felvonók beépítését tervezi a BKV az Árpád hídnál

Publikálás dátuma
2019.04.12. 10:56
Lift a Gyöngyösi utcánál, az Árpád hídnál is van, csak kevés
Fotó: Máthé Zoltán / MTI
Erre az északi vonalszakasz átadását követően kerül majd sor.
Nemrég a Közlekedő Tömeg közzétett egy videót arról, hogy az Árpád hídnál 16 percre van szükségük a kerekesszékes utasoknak, hogy az Óbudáról érkező 1-es villamosról átjussanak az Újpest felé tartó metró peronjára. Sok száz métert kerülhetnek a Váci út és a Róbert Károly körút keresztezéséhez, és többször kell leliftezniük az aluljáróba. Pedig – mint írták – az M3-as metró másfél évig tartó lezárása után az utasok számára az egyetlen érdemi változást az állomások akadálymentesítése jelentette volna. A Magyar Hang megkereste ezzel kapcsolatban a BKV-t, és azt a választ kapta: tervezik a helyzet megoldását.
„Az Árpád híd metróállomáson korábban – az M3 metróvonal rekonstrukciója előtt – létesített felvonók az aluljáró és az 1-es villamos peronja között segítették a közlekedést. További felvonók beépítését tervezzük, ami teljes körű akadálymentes közlekedést biztosít majd az aluljáró és a felszín között”

– tudatták a lappal.

A BKV közlése szerint az infrastruktúra rekonstrukciójának tervezésekor részleges akadálymentesítésről született döntés. Ezért a 2017. november 6-án elkezdődött korszerűsítés tervei alapján az Árpád hídnál nem épültek felvonók a már létezőkön kívül. Viszont az akadálymentesítés tekintetében kedvező változás történt – tette hozzá a BKV.
„Az 1580/2018. (XI. 17) Korm. határozat alapján a metrófelújítás támogatását 80 milliárd forinttal növelték, amelynek terhére az Árpád híd metróállomás utólagos, teljes körű akadálymentesítése megtörténik. Az utólagos jelen esetben azt jelenti, hogy az északi vonalszakasz átadását követően kerül majd sor felvonók beépítésére – a teljes vonal rekonstrukciójának ideje alatt, várhatóan 2022 végéig – amely lehetővé teszi az aluljáró szint és az utca szint közötti akadálymentes közlekedést”

– közölte a BKV Zrt.

Szerző