Lankadatlan az építőipari lendület

Publikálás dátuma
2019.04.23. 19:18
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Az első negyedévben az elmúlt év végéhez képest 15 százalékkal ismét rekordszintre, 1523-ra nőtt az újonnan alapított építőipari vállalkozások száma – közli az Opten nevű céginformációs szolgáltató.
A termelési mennyiség februárban 48 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – idézik a KSH-t. Igaz, míg az épületek szerződésállománya 50 százalék felett bővült, addig egyéb építmények esetében már visszaesés mutatkozik. Pertics Richárd céginformációs vezető szerint aggodalomra ad okot, hogy míg a korábbi évek a cégtörlések száma beállni látszott, addig az év első három havában az 1182-es érték 17 százalékos növekedés az előző negyedévhez képest. A hosszú távú egyensúly függ a hatékonyságnövelési lehetőségektől, a 2020 utáni csökkenő EU támogatásoktól, valamint a súlyos munkaerőhiány és a lakásáfa hosszú távú megoldásától is.
Szerző

A tervezettnél hétmilliárddal drágábban építenek árapasztót Mészárosék

Publikálás dátuma
2019.04.23. 15:33
Tiszai árvíz Szolnoknál
Fotó: H. Szabó Sándor / AFP
Az egykori felcsúti polgármester konzorciuma 25,9 milliárd forintért vállalta el a munkát.
A Felső-Tisza országhatárhoz közeli szakaszán a szükséges árvízvédelmi biztonság megteremtése érdekében az Országos Vízügyi Főigazgatóság árapasztó tározót készül építeni. A beruházás árát eredetileg 19 milliárdosra tervezték, Mészáros Lőrinc konzorciuma pedig végül majdnem 7 milliárddal drágábban, 25,9 milliárd forintért vállalta el a munkát – vette észre a 444.hu a Közbeszerzési Hatóság honlapján.  A nyílt eljárásban volt két másik ajánlattevő is, de a felcsúti Mészáros és Mészáros Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t és a nyíregyházi KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt.-t bízták meg a gátépítéssel.
Szerző

Lejtmenetben a hazai fuvarozók

Publikálás dátuma
2019.04.23. 14:54
Képünk illusztráció
Fotó: GUILLERMO ARIAS / AFP
Azonnali, hatékony együttműködést kér a kormányzattól az ágazat piacainak védelme érdekében a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.
A fuvardíjak emelése, és a kormányzat együttműködő beavatkozása nélkül akár tömeges csődök, az ellátási lánc összeomlása várható. Az útdíjak drasztikus, a hivatalosan bejelentett 5,8 százalékot többszörösen meghaladó mértékű emelése, az üzemanyagárak növekedése, a kgfb-díjak irreális mértéke, a megállíthatatlan munkabérspirál és munkaerőhiány, valamint a hazai közúti áru- és személyszállítási piac védelmének súlyos hiányosságai miatt összeomlás közeli helyzet alakult ki az ágazatban – írja az ágazat helyzetéről kiadott közleményében a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). A kevésbé tőkeerős családi- és mikrovállalkozások után már a legnagyobb cégeket is elérte a recesszió: tisztességes árrés híján tömegesen állnak le a nehéztehergépjárművek, amelyek helyét – hatékony ellenőrzés hiányában – gyakran az EU-n kívülről érkező, a szürkegazdaságban tevékenykedő fuvarozók veszik át. Az MKFE ezért felszólítja a hazai logisztikai szektor minden szereplőjét, hogy mérlegelje: a pillanatnyi haszonszerzés céljából érdemes-e kockáztatni egy megbízható rendszer működését, már rövid távon is komolyan veszélyeztetve a teljes hazai, sőt az Európai Unió egészének ellátási láncát? Az MKFE egyben azonnali, és hatékony együttműködést kér a kormányzattól a magyar fuvarozói ágazat piacainak védelme érdekében, mert miközben az EU Mobilitási Csomagja is súlyos csapást mér a kelet-közép európai fuvarozókra. A magyar vállalkozásokat pedig senki nem védi meg a szabályok alól kibúvó, etikátlan üzleti magatartást tanúsító, elsősorban harmadik országból jövő fuvarozóktól.
Szerző