A Magyar Kerékpárosklub arról kérdezte a főpolgármester-jelölteket, hogy mennyiben értenek egyet a szervezet céljaival, illetve hogy támogatják-e a 12+1 biciklis követelést írja a HVG.
A szervezet célkitűzései a következők (2024-ig):
Budapest belvárosának összekötése a külvárosokkal
Kerékpárút a pesti alsó rakparton
A Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy-Zsilinszky úton
Lakóövezetek tehermentesítése 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével
Kerékpáros-tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
Petőfi híd felújítása kerékpársávokkal
Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv
Induljon kerékpártároló-építési program
Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése
Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
Felhasználóbarát Bubi jobb minőségű kerékpárokkal, 21. századi ügyintézéssel, lakossági promócióval, az állomások sűrítésével, bővítésével,
valamint kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat szeretnének.
Tarlós azt válaszolta hajlandóságot mutat a fővárosi kerékpáros fejlesztések folytatására, az állammal történő költségvetési vita függvényében esetleges gyorsítására is, de
a Petőfi híd kerékpáros közlekedésbe történő bevonásától viszont nem zárkózik el.
Karácsony válaszában kiemelte, hogy messzemenőkig támogatja a 12+1 pont szellemiségét, emellett pedig budapesti bringasztráda-hálózatot, általános sebességcsökkentést,
Puzsér pedig azt reagálta hogy, ő maga nem kerékpáros, ezért nem is szeretné azt mutatni, hogy el tudja dönteni, hogy hol a legszükségesebb a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése a városban, egy tanácsadója azonban azt írta a Kerékpárosklub pontjairól, hogy