Budapest;kerékpár;

Illusztráció

- Ez a terve a budapesti főpolgármester-jelölteknek a biciklisekkel

A Magyar Kerékpárosklub arról kérdezte Tarlóst, Karácsonyt és Puzsért hogy támogatják-e a 12+1 biciklis követelést.

A Magyar Kerékpárosklub arról kérdezte a főpolgármester-jelölteket, hogy mennyiben értenek egyet a szervezet céljaival, illetve hogy támogatják-e a 12+1 biciklis követelést írja a HVG.

A szervezet célkitűzései a következők (2024-ig): 

  • Budapest belvárosának összekötése a külvárosokkal

  • Kerékpárút a pesti alsó rakparton

  • A Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán

  • Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy-Zsilinszky úton

  • Lakóövezetek tehermentesítése 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével

  • Kerékpáros-tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között

  • Petőfi híd felújítása kerékpársávokkal

  • Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv

  • Induljon kerékpártároló-építési program

  • Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése

  • Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek

  • Felhasználóbarát Bubi jobb minőségű kerékpárokkal, 21. századi ügyintézéssel, lakossági promócióval, az állomások sűrítésével, bővítésével,

  • valamint kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat szeretnének.

Tarlós azt válaszolta hajlandóságot mutat a fővárosi kerékpáros fejlesztések folytatására, az állammal történő költségvetési vita függvényében esetleges gyorsítására is, de 

a Lánchíd átalakítására részben forgalomszervezési, részben műszaki okokból nem lát reális lehetőséget,

a Petőfi híd kerékpáros közlekedésbe történő bevonásától viszont nem zárkózik el.   

Karácsony válaszában kiemelte, hogy messzemenőkig támogatja a 12+1 pont szellemiségét, emellett pedig budapesti bringasztráda-hálózatot, általános sebességcsökkentést,

az összes Duna-híd kerékpározhatóvá tételét, BKK-bérlettel használható kiterjesztett Bubit, és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését ígérte.

Puzsér  pedig azt reagálta hogy, ő maga nem kerékpáros, ezért nem is szeretné azt mutatni, hogy el tudja dönteni, hogy hol a legszükségesebb a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése a városban, egy tanácsadója azonban azt írta a Kerékpárosklub pontjairól, hogy 

a Sétáló Budapest programjába egyébkét is beépítették a szervezet javaslatait, ami pedig nem volt benne, azt most beépítik.

Középiskolások, egyetemisták, tanárok és szülők gyűltek össze a készenléti rendőrök által védett Országház előtt, hogy tiltakozzanak a felvételi szigor ellen.