matematika;érettségi;

Illusztráció

- Mértani sorozattal, vektorokkal, gráfokkal folytatják az érettségizők

Matematikával folytatódnak az írásbeli érettségi vizsgák.

Mértani sorozat, módusz és medián, vektorok, százalékszámítás, geometria, gráfok, halmazok – többek között ilyen témájú feladatokat kaptak a diákok a középszintű matematikaérettségi első részében - tudta meg az Eduline

A második, hosszabb és összetettebb feladatokból álló részben egyenlőtlenség, koordinátageometria, sík- és térgeometria, gráfok, valószínűségszámítás szerepel. A korábbi évekhez hasonlóan több szöveges feladatot is kaptak, amelyek közül kettő aktuális témához: a Föld vízkészletéhez, illetve elektromos autókhoz kapcsolódik.

A matematikából középszinten vizsgázók először két feladatsort kapnak: az első 10-12 feladatot tartalmaz, amely alapfogalmak, definíciók, egyszerű összefüggések ismeretét ellenőrzi. Ebben a feladatlapban előfordulhat néhány igaz-hamis állítást tartalmazó vagy egyszerű feleletválasztós feladat is, de a feladatok többsége nyílt végű. Az első feladatlap megoldására 45 percet kapnak a diákok, ha letelik az idő, a felügyelő tanárok összeszedik a lapokat – derül ki az Oktatási Hivatal tájékoztatójából.

Ezeknek a feladatoknak a megoldásával 30 pontot lehet szerezni - több pontot ér a második, hosszabb, összetett feladatokból álló része, azzal maximum 70 pontot gyűjthetnek a vizsgázók.

A második feladatlap megoldására 135 percet kapnak a diákok. A II/A rész három, egyenként 9-14 pontos feladatot tartalmaz, mindegyik több részkérdésből áll. A II/B rész három, egyenként 17 pontot feladatból áll – ezek közül az érettségizőknek kettőt kell választaniuk, és csak annak a kettőnek a megoldását értékelik majd a tanárok. Mindegyik feladat összetett, több matematikai témakört érint.

Megengedett segédeszköz - közép- és emelt szinten is - a függvénytáblázat - egyidejűleg akár többféle is -, szöveges adatok tárolására és megjelenítésére nem alkalmas zsebszámológép, körző, vonalzó, szögmérő, amiről a diákoknak kell gondoskodniuk. Az eszközöket a diákok a vizsga során egymás között nem cserélhetik - írta az MTI.

De azért senki nem bánná, ha tudná, mit jelent a "diagnózis alapú felzárkóztatási stratégia".