TASZ: A köztévé beismerte, hogy egyoldalúan tájékoztatott a híradójában

Publikálás dátuma
2019.05.21. 14:46

Fotó: Honéczy Barnabás / MTI
„A M1 riportere az üggyel kapcsolatban minket nem keresett meg, esélyt sem adott arra, hogy képviseljük álláspontunkat vagy cáfoljuk az Alapjogokért Központ vádaskodását” – közölte a jogvédő szervezet.
Ismét egyoldalúan tájékoztatott és hamis információkat közölt az M1 híradója – közölte a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ).  A közleményben felidézik: a köztévé május 14-i délelőtti híradójában szólaltatta meg az Alapjogokért Központ kutatási igazgatóját a mozsgói szociális otthonban történt bántalmazásokkal kapcsolatban. Törcsi Péter az interjúban azt állította, hogy a TASZ felelőtlenül járt el az üggyel kapcsolatban, és hogy az európai parlamenti választásokat szerette volna befolyásolni. „A M1 riportere az üggyel kapcsolatban minket nem keresett meg, esélyt sem adott arra, hogy képviseljük álláspontunkat vagy cáfoljuk az Alapjogokért Központ vádaskodását. Végül fellépésünknek köszönhetően mégis bekerülhetett a köztévé híradójába a mi álláspontunk is” – tették hozzá. Mint írták, többször emlékeztetettek arra, hogy egy napig sem tartották vissza a bántalmazásokról készült felvételeket. A felvételek 2018. augusztus 2-án egy pendrive-on kerültek hozzájuk, és még aznap el is küldték őket az ombudsmani hivatalnak. Ennek meg is volt az eredménye, hiszen az ombudsmani hivatal munkatársai két héten belül bejelentés nélküli helyszíni ellenőrzést tartottak. „Célunk a fogyatékossággal élő emberek jogainak védelme, az intézeti abúzusokkal szembeni rendszerszintű fellépés. Nem mi vagyunk azok, akik politikai célokra használják fel ezt az ügyet, hanem éppen ellenkezőleg, a kormány érdekeit képviselő Alapjogokért Központ és az annak álláspontját egyoldalúan közvetítő propagandamédia. A valótlan tények híresztelése és az egyoldalú tájékoztatás miatt álláspontunk közzétételét kértük az MTV-től” – közölte a TASZ. A közlemény szerint
az MTV helyt adott a kifogásuknak és a május 18-i reggel 10 órás Híradóban beismerték: egyoldalúan tájékoztatták a nézőket.

Szerző
Témák
TASZ MTVA

MSZP: Orbán nyakig benne van a Strache-botrányban

Publikálás dátuma
2019.05.21. 13:07

Fotó: Kisbenedek Attila / AFP
Több kérdésre is választ vár a párt a miniszterelnöktől.
Az MSZP arra szólítja fel Orbán Viktor miniszterelnököt: árulja el, hogy milyen szerepe van az osztrák kormányt „maga alá temető” Strache-botrányban. A szocialisták frakcióvezető-helyettese keddi, budapesti sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint kijelentette, hogy hiába próbálja a magyar kormány osztrák belügyként kezelni az esetet, a „napnál világosabb”, hogy Orbán Viktor „nyakig benne van” a botrányban. Heinz-Christian Strache volt osztrák alkancellár irigykedett a fideszes médiabirodalomra és zsíros állami megbízásokat ígért oroszoknak azért, hogy ennek fejében vásárolják össze a neki tetsző újságokat, televíziócsatornákat – fogalmazott Harangozó Tamás, hozzátéve, hogy az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) volt elnöke úgy akart egyeduralomra törni, ahogy hazánkban a Fidesz tette. Heinz-Christian Strache a médiumok megszerzéséhez ugyanazt az osztrák üzletembert, Heinrich Pecinát ajánlotta közvetítőnek, aki bezáratta a Népszabadságot, majd „átjátszotta” a Médiaworks Hungary nevű céget Mészáros Lőrincnek – jelentette ki. A politikus az MSZP nevében kérdéseket tett fel Orbán Viktornak. Azt mondta, a szocialisták választ várnak arra, hogy
  • mikor, hogyan és milyen körülmények között ismerte meg Orbán Heinrich Pecinát és ki hozta őket össze,
  • a kormányfő tudott-e arról, hogy az üzletembert gazdasági bűncselekményekért ítélték el,
  • mikor állapodtak meg a magyar sajtó egy részének átjátszásáról,
  • és a magyar miniszterelnök miről tárgyalt egy tavalyi találkozón Heinrich Pecinával és miről tárgyalt az azt követő napon Heinz-Christian Strachével,
A frakcióvezető-helyettes arra a kérdésre, hogy miért adta el az MSZP a Népszabadság egy részét Heinrich Pecinának, úgy válaszolt, hogy akkor „ilyen információk a mi rendelkezésünkre nem álltak”. Olyan dolgot nehéz számon kérni, amiről az ember nem tud – tette hozzá.
Szerző

Bejegyezték Tiborcz luxusszállós érdekeltségeinek összevonását

Publikálás dátuma
2019.05.21. 13:06

Fotó: Németh Dániel
A Dorottya Investment Zrt. 22,7 milliós, ugyancsak negatív vagyona ezzel a lépéssel 783 milliós pozitívumba fordulhat.
A Tatabányai Törvényszék Cégbíróságágának döntése értelmében a Fortuna Pince Kft., a Viona Projekt Kft. és az Apáczai 2005 Ingatlanhasznosító Kft. beolvadt a Dorottya Investment Zrt.-be. Utóbbi tulajdonosa a Tiborcz István többségében lévő BDPST Group, amely április 8-án kapta meg az engedélyt arra, hogy a Vörösmarty téren álló épületet átalakítsa – írja az mfor.hu. A portál információi szerint a cégjogi aktust az is indokolttá tette, hogy az érintettek közül három vállalkozásnak is negatív volt a saját tőkéje, a Viona Projekt Kft.-nek mínusz 204 millió, míg a Fortuna Pince Kft.-nek mínusz 52 millió, így azokat a törvényi előírások miatt mindenképpen rendezni kellett. A harmadik beolvadó, az Apáczai 2005 Ingatlanhasznosító Kft. viszont 3,2 milliárd forintos saját tőkével rendelkezett, amelynek eredményeként a triót befogadó Dorottya Investment Zrt. 22,7 milliós, ugyancsak negatív vagyona 783 milliós pozitívumba fordulhat. 
Az esztergomi székhelyű Dorottya Investment Zrt. szavazati jogainak többségét a Tiborcz többségi befolyása alatt álló BDPST Ingatlanforgalmazó és Beruházó Zrt. birtokolja.

Szerző
Témák
Tiborcz