Fucsovics címvédőként kikapott az első meccsén Genfben

Publikálás dátuma
2019.05.22. 14:26

Fotó: FABRICE COFFRINI / AFP
A címvédő Fucsovics Márton első mérkőzésén, a nyolcaddöntőben kiesett az 525 ezer euró (171,2 millió forint) összdíjazású genfi salakpályás férfi tenisztornán.
Fucsovics Márton, aki a viadal negyedik kiemeltje volt, erőnyerőként nem lépett pályára a nyitókörben, szerdán pedig az argentin Federico Delbonisszal találkozott. A 84. helyen álló dél-amerikai előzőleg a selejtezőből érkezett bolgár Grigor Dimitrovot (47.) búcsúztatta.
Első találkozójuk rosszul indult Fucsovics számára, ugyanis salakspecialista ellenfele kétszer is elvette az adogatását, és 20 perc elteltével már 4:0-ra vezetett. Az MTK teniszezője 2:5-nél a hatodik bréklabdáját már kihasználta, majd 3:5-nél játszmalabdát hárított. A balkezes argentin ezután viszont már kiszerválta a szettet, amely 46 percig tartott.
A folytatásban a 27 éves Fucsovics 1:1-nél hetedik kettős hibájával elbukta az adogatását, majd Delbonis - aki salakon már Roger Federert is megverte - meg sem állt 5:1-ig. Ezt követően a nyíregyháziak büszkesége már csak egy gémet tudott hozni, a találkozó 1 óra 15 percig tartott. 
A magyar játékos így egyesben címvédőként nyert mérkőzés nélkül távozik Genfből, és legközelebb a vasárnap elrajtoló Roland Garroson szerepel. A világranglistán jelenleg 38. játékos a vereséggel a 49-re csúszik vissza.
Fucsovics később párosban is pályára lép a japán Daniel Taro oldalán.

Eredmény:

 nyolcaddöntő: -------------- Federico Delbonis (argentin)-Fucsovics Márton (4.) 6:4, 6:2

Szerző

Kiderült, ki kommentálja ezentúl a Forma 1-et

Publikálás dátuma
2019.05.21. 19:44

Fotó: Molnár Ádám
Szujó Zoltán helyére a korábbi szakkomenntátort ültette a köztévé, így már ő közvetítheti a Formula 1 monacói nagydíját.
Csütörtökön kezdődik minden Formula-1-es szezon egyik csúcspontja, a legendás monacói nagydíj. Az M4 Sport a teljes hétvégét élőben közvetíti, méghozzá egy új, minden korábbinál modernebb koncepcióval – idézi az MTI a köztévé bejelentését. A csatorna a kommentátori székbe az eddigi szakkommentátort, az autósportot kedvelők körében rendkívül népszerű Wéber Gábor ülteti, aki két évtizede szerves része a magyarországi F1-es adásoknak.
„Az elmúlt 18 év alatt számos párosításban dolgozhattam, így tudom, hogy vezető kommentátornak lenni nem egyszerű műfaj, amihez köszönöm a bizalmat. Az autósportért gyerekkorom óta rajongó egykori autóversenyzőként továbbra is az a célom, hogy mindenki számára a lehető legközérthetőbbé tegyem a versenyhétvégék történéseit, kihasználva ehhez az újfajta koncepcióban rejlő lehetőségeket” - nyilatkozta a döntésről Wéber.
Az M4 közleményében egy szóval sem említi, hogy a napokban szerződést bontott Szujó Zoltánnal, aki szintén 18 éve kommentálta az F1-futamokat. A televízió korábban szerződésszegéssel vádolta Szujót, aki viszont szakmai és emberi okokra hivatkozott, és hozzátette, ő maga adta be felmondását az MTVA-nak, ami később bejelentette a döntést. 
A csatorna kiemeli, hogy Wéber Gábor mellett nem egy, hanem több hanggal találkozhatnak a nézők a hétvégéken. A szabadedzésekre az M4 Sport utazó riporterei: Ujvári Máté, Szeleczky Ádám és Bobák Róbert ülnek be a stúdióba, akik helyszíni élményeikkel hozzák még közelebb a rajongókhoz az ország egyik legnépszerűbb sportágát. Az egyik szabadedzés továbbra is interaktív marad, vagyis a szurkolók a Boxutca Facebook-oldalán tehetik fel kérdéseiket a kommentátoroknak.    A legtöbb időmérőt és futamot a magyar autósport két kiválósága: a túraautó-világbajnokság korábbi ezüstérmese, a nyolcszoros futamgyőztes Michelisz Norbert, valamint a kétszeres kamionos Európa-bajnok Kiss Norbert közvetíti majd Wéber Gáborral.  A vasárnapi futamon a Wéber-Michelisz páros debütál.
Szerző

Eltávozott a legenda - családja körében tért örök nyugovóra Niki Lauda

Publikálás dátuma
2019.05.21. 16:59

Fotó: Sergio del Grande / AFP
A háromszoros Forma–1-es világbajnok osztrák pilóta februárban töltötte be 70. életévét.
„Nincs konkrét halálok, ez egy hosszú folyamat volt, melynek ez lett a vége” – nyilatkozta Walter Klepetko, a bécsi Általános Kórház szakorvosa, aki múlt nyáron az életmentő műtétet is elvégezte az osztrákon. Niki Lauda kezdetben jól reagált a tüdőátültetésre, azonban az év végén újra influenzás lett, emiatt pedig ismét kórházba került.
Másfél hete egy zürichi klinikára vitték, ott dialízisen esett át, gépekre kötötték, volt, hogy lélegeztetni is kellett. Lauda kétszer, 1997-ben és 2005-ben is új vesét kapott, ez megnehezítette a gyógyszeres kezelését.
„Tudtam, hogy nincs jól, ennek ellenére igazi sokként ért a halálhíre”- nyilatkozta a Red Bull tanácsadójaként dolgozó, az 1970-es években szintén az F1-ben versenyző Helmut Marko, aki tartotta a kapcsolatot honfitársával. – Ez nagy csapás, nagyon nehéz most. A humort és az egyenességet tekintve nincs még egy olyan, mint ő. Nagyon kellemetlen ez most nekem, mert én vagyok az idősebb. Gyakran beszélgettünk a halálról és arról, hogy ki fog előbb elmenni és hasonlók. Ez az elnyúló, egyre nehezebbé váló gyengülés nem illett Lauda személyiségéhez, biztos vagyok benne, hogy nem is ezt akarta” – tette hozzá.
„Nagyon sajnáljuk és óriási veszteség érte az egész Forma-1-es világot, nagyon nagy űrt hagy maga után, hiszen ő valóban egy igazán meghatározó alakja volt a sorozatnak – mondta a Népszavának Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Ha valaki látta a filmet róla, akkor nyilvánvalóan kialakult róla egy kép. Valóban nagyon határozott, karakteres figura volt” – tette hozzá Gyulay, aki nemzetközi versenyeken többször találkozott Laudával, ám szoros személyes kontaktusba nem került az osztrák legendával.
„Gerstl Péterrel és Frank Tamással volt baráti viszonyban, akik szintén Ausztriában éltek. Laudának nagyon különleges kapcsolata volt a mogyoródi pályával is, a kezdetektől támogatta, hogy Magyarországon legyen Forma-1-es pálya, illetve azt a vezetéstechnikai centrumot is, amelyet Gerhard Berger (10-szeres futamgyőztes osztrák pilóta – szerk.) adott át. Minden Magyar Nagydíjon itt volt, programjainkon örömmel vett részt. Ő volt az, aki néhány éve hangsúlyozta, hogy ne változtassuk meg a pálya vonalvezetését, mert az úgy jó, ahogy van."
Gyulay szerint Lauda halálhíre nem fogja befolyásolni a Mercedes teljesítményét a hétvégi Monacói Nagydíjon, ugyanis az osztrák szakember már lassan egy éve nem volt aktívan jelen a csapat mellett, ráadásul a német istálló hihetetlenül profi. „Biztos vagyok benne, hogy minden csapat méltóképpen megemlékezik majd róla” – zárta szavait.
Laudát felesége, Birgit, valamint négy gyermeke, Maxt és Mia, továbbá az első házasságából született Lukas és Matthias gyászolja. A család közleményében azt írta: „Az utolsó tíz hónapban minden percben ott voltunk mellette. Együtt nevettünk és sírtunk, reménykedtünk és szenvedtünk, de végül Nikit elhagyta az ereje.”

Névjegy

Andreas Nikolaus „Niki” Lauda 1949. február 22-én született Bécsben. Az egyetlen pilóta a Forma-1 történetében, aki a két legsikeresebb csapat, a Ferrari és a McLaren színeiben is csúcsra ért a királykategóriában, összesen háromszor nyert világbajnoki címet. 1976-ban a Nürburgringen rendezett német nagydíjon egy ütközés során életveszélyes égési sérüléseket szenvedett, és nagy mennyiségű mérgező gázt lélegzett be, miután Ferrarija lángra kapott. Túlélte a balesetet és hatalmas akaraterővel visszatért a pályára, a hat héttel később megrendezett olasz nagydíjon újra autóba ült.
Visszavonulása után két légi közlekedési vállalatot alapított, majd üzletemberként tért vissza a Forma–1-be. Előbb a Ferrari majd a Jaguar tanácsadójaként tevékenykedett, utóbbi csapatnak két évig csapatmenedzsere is volt. Haláláig a Mercedes 10%-os résztulajdonosa és ügyvezető elnöke, valamint a német RTL televízió szakkommentátora volt. Életéről 2013-ban film készült, a Hajsza a győzelemért (Rush) címmel vetítették a mozikban.

Szerző
Témák
Niki Lauda
Frissítve: 2019.05.21. 19:50