Gyöngyösi megy Brüsszelbe, a Jobbiknak új frakcióvezetője lesz

Publikálás dátuma
2019.05.29. 14:28
Gyöngyösi Márton
Fotó: Illyés Tibor / MTI
A párt szerdai ülésén úgy döntött, nem változtat az európai parlamenti választási lista sorrendjén.
A Jobbik Országos Elnöksége úgy döntött, hogy nem változtat az Országos Választmány által elfogadott európai parlamenti választási lista sorrendjén – olvasható a párt közleményében. Ez azt jelenti, hogy a listavezető Gyöngyösi Márton megy ki az EP-be. Ebből viszont az következik, hogy új vezetője lesz a párt parlamenti frakciójának.
Szerző

Az ÉSZT is kiakadt az MTA bedarálásán

Publikálás dátuma
2019.05.29. 14:21

Fotó: Molnár Ádám / Népszava
A szakszervezet szerint a kormány visszaél parlamenti erőfölényével.
A magyar tudományos élet szabadsága nem lehet alárendelve rövidtávú aktuálpolitikai kérdéseknek – figyelmeztet az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés (ÉSZT) kiáltványa, amelyben a szervezet tiltakozik az akadémiai kutatóhálózat államosítása ellen. Szerintük a kormány visszaél parlamenti erőfölényével, amikor a Nemzeti Tudománypolitikai Tanács létrehozásával meghatározza a támogatott kutatások irányát. Ez a kutatói szabadság lábbal tiprása, mely ellene megy az európai értékeknek – figyelmeztet a szakszervezet. Ezért fogalmazzák meg kérésüket, hogy keressen kompromisszumos megoldást a technológiai miniszter a kutatóhálózat átszervezése előtt.
Témák
MTA ÉSZT

Eldőlt: lesz dugódíj

Publikálás dátuma
2019.05.29. 13:57

Fotó: Népszava
A dugódíjra 2015-ben már pontos fővárosi elképzelések voltak.
Gyorsan lezajlott a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése, az MSZP és a DK képviselői ugyanis az ülés elején elhagyták a termet, tiltakozásul, hogy a fideszes többség nem vette napirendre a patkányhelyzetet kivizsgáló bizottság felállítására vonatkozó javaslatukat – írja az Index.
A napirendi vita után szinte ellenvetés és hozzászólás nélkül elfogadták a képviselők a 70 előterjesztést, többek között a dugódíj majdani bevezetését tartalmazó mobilitási tervet.

A most elfogadott Budapesti Mobilitási Terv a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazza, méghozzá fontossági sorrendben, különböző finanszírozási keretekkel számolva. Ebből a tervből kiderül, mi épülhet Budapesten a következő 6–11 évben. A három (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kidolgozott javaslatok mindegyike számol a dugódíj bevezetésével 2025-ig.
Szerző
Témák
dugódíj
Frissítve: 2019.05.29. 16:02