“Hajnalban lett rosszul a kisfiam, reggel a háziorvos vírusfertőzést diagnosztizált nála. Mivel a tüneteket ennél komolyabbnak éreztem, vérvételre vittem a gyereket. Közben a rosszullét egyre erősödött, két gyermekkórháztól is próbáltam telefonon tanácsot kérni, azonban nem sikerült orvossal beszélnem” - idézte fel Varga Edina a néhány héttel ezelőtti eseményeket.
Az alkalmazás segítségével indított hívás során Laczkó Katalin gyermekorvos beazonosította az agyhártyagyulladás jellemző tüneteit és javasolta, hogy azonnal vigyék kórházba a kisfiút, a mentők megérkezéséig pedig a magas láz csillapítására adott tippeket.
A "doktor Google" jelenség ellen küzdő MediCall nevű mobilalkalmazás azoknak kínálnak alternatívát, akik egy egészségügyi probléma megjelenésekor valódi szakemberektől szeretnének gyors és szakszerű választ kapni.
Bár az applikáció történetében ez volt az első életmentés, a legtöbb esetben találtak megoldást a problémákra. A legtöbben szezonális betegségekhez kapcsolódó kérdésekkel fordulnak az orvosokhoz, a leggyakrabban előforduló problémák között vannak a légúti fertőzések, influenza, allergia, nyáron pedig a bőrbetegségekkel és napszúrással kapcsolatos megkeresések jellemzőek. Az elmúlt két év tapasztalatai alapján tízből nyolc esetben gyermekekkel kapcsolatos kérdéseket kapnak az alkalmazáson keresztül elérhető orvosok. A statisztikáik alapján a telefonos beszélgetés elegendőnek bizonyul, a telefonálók mindössze 20 százalékának volt eddig olyan problémája, amely személyes vizsgálatot is igényelt. Az alkalmazás felhasználói megspórolhatják az orvoshoz utazás idejét, ráadásul az esetleges fertőzés-veszélyt is elkerülhetik.