WizzAir;

Shutterstock illusztráció

- 30 embert a bécsi repülőtéren hagyott a Wizz Air

Állítólag olyan család is volt, akit „szétszakítottak”: az édesanya a gyerekekkel felszállhatott a gépre, az apa azonban már nem.

Június 8-án szombaton 15:20-kor indult Bécsből Tenerifére a WizzAir egyik járata, azonban 30 embert egyszerűen csak a repülőtéren felejtettek - írja egyik posztjában az Utazómajom, amit elsőként az Index vett észre.  Az utasok hiába érkeztek meg a repülőtérre több mint két órával a járat indulása előtt, akkor már olyan hosszú sor volt, hogy többen csak a terminál ajtaján kívül tudtak beállni a várakozók közé, a gép pedig elindult nélkülük.

A blognak az egyik levélíró arról számolt be, egy óra várakozás után még csak a sor közepén voltak. A sor pedig azért haladt lassan, mert csak egy ideig működött két poggyászfeladó pont, később már csak az egyik pultnál ült ember.

Ez után az ott ülő egyetlen ember is felállt és távozott, a helyére egy ideig nem jött senki.

15 perc elteltével jelent meg egy újabb fiatalember, aki újra elindította a folyamatot. Ekkor a három járatnyi utas próbált beállni abba a két sorba, ahol ügyintéző volt, hátha sikerül feladni a csomagokat. Azonban a munkafolyamat pár percig tartott csupán, mivel hamar tönkrement a csomagokat szállító futószalag. Az Indexnek az egyik utas arról számolt be hogy, fél órával a gép indulása előtt olyan hangerővel közölték a várakozókkal, hogy ott már nem lehet bőröndöt feladni, és inkább induljanak el a kapukhoz a nagy táskákkal, hogy azt legfeljebb a sorban álló első két utas hallhatta. 

Hiába rohantak a beszálló kapuhoz, többen már nem engedték felszállni őket a gépre. Sőt, a portálnak egy olyan esetről is írt egy utas, hogy egy családot „szétszakítottak”:

az édesanya a gyerekekkel felszállhatott a gépre, azonban az apa már elkésett. A család egyik fele a repülőn, úton Tenerifére, kocsikulccsal a táskában, az édesapa pedig a bécsi reptéren maradt az autóval.

A reptéren maradt utasok folyamatosan hívták a Wizz Airt, de 2 órán keresztül nem lehetett elérni őket. Mikor végre felvették a telefont, a vonal másik végén azt mondták:

nem értesültek a történtekről, nagyon sajnálják, de nem tudnak új járatot biztosítani. Legközelebb keddre ígértek egy járatot, de arra saját költségen kellett volna jegyet venni.

Az embereknek ezután saját költségükön kellett hazautazniuk.

Az Utazómajomnak a légitársaság a következő válasszal szolgált:

„A Wizz Air június 8-án délután öt darab utasfelvételi pultnál várta a bécsi repülőtérről, több úti célra induló utasait és a szokásosnál tovább tartotta azokat nyitva, hogy biztosítsa, minden utas fel tudja adni a poggyászait.

Helyi földi kiszolgálóink jelentése szerint minden feltétel adott volt, hogy utasaink időben elvégezhessék az utasfelvételt. Sajnálattal értesültünk róla, hogy mindennek ellenére több utas lekéste a járatát.

Ezúton is szeretnénk felhívni kedves utasaink figyelmét, hogy minden esetben legalább két órával járatuk indulása előtt érkezzenek meg a repülőtéri utasfelvételi pulthoz, hogy elegendő idejük legyen kényelmesen feladni poggyászaikat és átmenni a repülőtéri biztonsági ellenőrzésen.”

Sretko Pavicot egy öttagú család meggyilkolásában találták bűnösnek.