26 órás késéssel ért haza a Tunéziában rekedt magyarok második csoportja

Publikálás dátuma
2019.07.01. 13:16
Képünk illusztráció!
Fotó: FETHI BELAID / AFP
A szerencsésebb csapatnak „csak" 18 órát várnia.
„Tegnap éjjel, 26 órás késéssel ért Budapestre a második magyar csoport, amelyik Tunéziában ragadt a nyaralása végén. Egy másik, valamivel szerencsésebb csapat „csak" 18 órát várt a tunéziai reptéren, mire szombaton végre felszállt a gép" – hangzott el a köztévén.
A gép utasai vasárnap hajnalban, fél 1-kor érkeztek meg Budapestre. Nekik menetrend szerint több mint egy nappal korábban, péntek este kellett volna leszállniuk.

A Tunisair szerint műszaki hiba miatt nem tudott időben felszállni a gép. A csúszás miatt azonban azok az utasok sem tudtak elindulni a befizetett nyaralásra, akik ugyanezzel a géppel repültek volna Tunéziába. Közben szombaton a légitársaság újra és újra későbbre tolta az indulás időpontját – számolt be a csatorna.
Szerző
Témák
késés

Népszerű iskolaigazgató lesz az ellenzék miskolci polgármesterjelöltje

Publikálás dátuma
2019.07.01. 13:11
Illusztráció
Fotó: Népszava
Veres Pál már többször fennakadt a hatalom torkán.
Köztiszteletben álló, kemény ellenfelet kap az őszi önkormányzati választásokra a jelenlegi fideszes városvezetés Miskolcon: Veres Pál a Földes Ferenc Gimnázium igazgatója ma egy Facebook-videóban jelentette be, hogy elfogadta a Függetlenek a Szinva Városáért Egyesület (röviden: Függetlenek SZIVE) felkérését, és megméretteti magát polgármesterjelöltként. Akár a jelenlegi fideszes polgármester, Kriza Ákos, akár más indul a kormánypárt színeiben a posztért, kihívójuk reputációját ismerve, egyáltalán nem lesz egyszerű dolguk. Veres Pálba már többször beletört a bicskájuk. Elsőként hat évvel ezelőtt, amikor 2013-ban – miként az azóta megszüntetett Népszabadság megírta - példátlan döntést hozott a fideszes többségű miskolci önkormányzat, amikor a város patinás intézménye, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatói pályázata ügyében nem a tantestület és a szülői munkaközösség által elsöprő többséggel támogatott igazgatót – jelesül Veres Pált –, hanem az evangélikus gimnázium igazgatóhelyettesét támogatták. Ez hatalmas felháborodást váltott ki a borsodi megyeszékhelyen, tüntetést is szerveztek az igazgató melletti kiállásként, akit végül az EMMI kinevezett az intézmény élére. Nem sikerült a fideszes városvezetés azon kezdeményezése sem, hogy a „kommunista” Földes Ferenc helyett Széchenyi Istvánéra változtassák az iskola nevét. Az MTA állásfoglalása szerint „mivel Földes már 1943 elején meghalt, a második világháborút követően hazánkban kiépülő kommunista diktatúra kiépítőjeként vagy fenntartójaként természetesen nem jöhet szóba” - írták, s mindez találkozott a szülők és tanárok véleményével is. A hatalom azonban „megorrolt”, amiért nem sikerült keresztülverni az akaratát – részben ennek tudják be a miskolciak, hogy az igazgatói pályázatot majd egy évig húzták, méltatlan helyzetbe kényszerítve az intézmény vezetését. 
Szerző

Waldorf Szövetség: rendkívül aggályosak a köznevelési törvény tervezett módosításai

Publikálás dátuma
2019.07.01. 11:04

Fotó: NORBERT FOERSTERLING / AFP
Ha az alternatív tanterveket érintő javaslatok elfogadásra kerülnek, ellehetetlenül a Waldorf-pedagógia szerinti működés.
A Waldorf-iskolák szempontjából rendkívül aggályosnak találjuk a köznevelési törvény tervezett változtatásait. Amennyiben a módosítások elfogadását követően alkalmazásra kerülnek, azok lényegében ellehetetleníthetik az iskoláinkban a Waldorf-pedagógiai szerinti működést – közölte megkeresésünkre Szabó Zoltán, a Magyar Waldorf Szövetség ügyvezetője.
Megírtuk: A köznevelési törvényhez beterjesztett módosító javaslatok nemrég újabb passzusokkal bővültek, az egyik szigorítás az államitól eltérő oktatást kínáló alternatív iskolák tanterveit érintik:
az alternatív kerettantervek legfeljebb 30 százalékban térhetnének el az oktatásért is felelős miniszter által kiadott központi kerettantervektől. Ez lényegében az alternatív tantervek kiüresítését jelentené

- Az elmúlt hetekben folytatott érdekképviseleti tevékenységünk során számos egyeztetést folytattunk a témában a döntéshozókkal és szakmai szervezetekkel – írta Szabó.  Hangsúlyozta: szövetség részéről a következő időszakban is folyamatosan egyeztetni fognak az Oktatási Államtitkársággal annak érdekében, hogy egy 
olyan megoldást találjanak, amely minden érintett fél számára elfogadható és már a következő tanévtől garantálja a Waldorf-működés folytatásának lehetőségét.

Mi a Waldorf-pedagógia?

A Waldorf típusú alternatív pedagógiai irányzat lényege, hogy a gyermekek életkori sajátosságai határozzák meg a tanítási módszert és a tananyagot. Ennek célja, hogy a gyermekeket koruknak megfelelően, testi és szellemi fejlődésüket elősegítve oktassa. Magyarország 40 Waldorf-iskolájába és 54 óvodájába jelenleg több mint 8 100 gyermek jár. A 94 intézményben közel 1000 pedagógus dolgozik. A szakmai munkát 7 önálló Waldorf-pedagógus képzés támogatja. (Forrás: waldorf.hu)

Szerző
Frissítve: 2019.07.01. 15:27