A Friedman Ludwig néven Nagyszebenben született művész maga volt Erdély, négy nép, négy kultúra egy személyben való megtestesülése. Négy nyelven volt színész és egyformán maradandót alkotott mind a négy kultúrában. Gáspárik Attila, a marosvásárhelyi színház igazgatója búcsújában úgy fogalmazott, „a különböző kultúrákat úgy váltogatta, mint más a kalapjait. Csakhogy Anatol Constantin, nem váltogatta a kultúrákat. Ő valóban négy kultúrában élt, négy identitása volt. A színházban nem lehetett azt mondani, hogy román, aki magyarul beszél, sem azt, hogy magyar és németül beszél, vagy azt, hogy zsidó, aki sok nyelven beszél. Ő egyszerre volt zsidó, magyar, német, román. Hogy otthon a négy fal között mi volt, a családjával hogyan beszélt? Nem érdekes. Alkotó volt, nagyon nagy formátumú…”
Színészi pályája Bukarestben román színészként indult, 1947-ben már a marosvásárhelyi – akkor még Székely Színháznak nevezett – társulathoz került magyar színészként. Innen Kolozsvárra ment a magyar színházhoz, ahol színészként, majd 1957–59 között főrendezőként dolgozott. Időnként a román Nemzetiben is fellépett. Élete következő állomása a temesvári színház lett, ahol egyszerre volt magyar és német színész 1969-ig. Ekkor tért vissza Marosvásárhelyre, egészen 1980-ig, amikor szüleit követve Izraelbe települt át. A magyarországi nagyközönség András Ferenc Veri az ördög a feleségét és a Vadon, valamint Fábri Zoltán Plusz-mínusz egy nap című filmjeiből ismerhette meg.
A rendszerváltás után Marosvásárhelyre tért vissza, színészként, rendezőként dolgozott tovább.
Nyugodjon békében!