Fotó: AFP

Amikor még egy kéményseprő is nyerhetett - képek a Tour de France hőskorából

Henri Desgrange 1903-ban az újonnan alapított újságja reklámozására találta ki a mára leghíresebb kerékpáros körversenyt, akkor még hat, maratoni hosszúságú szakasszal. 2019-ben a 106. verseny stratolt el, de mi most megmutatjuk, hogyan csinálták anno, egyedül, váltó nélkül.

Szerző

Megosztás
Az első versenyt az olasz Maurice Garin nyerte. Kéményseprőként dolgozott Párizsban. Egy évvel később, 1904-ben ismét nyert, azonban az egyik szakaszt részben vonattal teljesítette, ezért kizárták
Fotó: AFP
1919-ben bevezették az összetettben élen álló versenyző megkülönböztetésére a sárga trikót. A képen Hector Heusghem és Firmin Lambot, a 19-es győztes
Fotó: AFP
Leon Scieur Dunkerque-ben
Fotó: AFP
A két háború között a szakaszok száma és a táv is tovább nőtt, 1926-ban elérve a rekordnak számító 5745 km-t
Fotó: AFP
Amerre vonul a mezőny a Tour máig az év eseménye
1927-ben tesznek először kísérletet a csapatonkénti indításra, azaz a csapatidőfutamra, ám a terv nem válik be
Fotó: AFP
Biscot, a 30-as évek híres komikusa gyúrja Charles Pélissiert Brestben
Fotó: AFP
A hőskorban a versenyzők nem használhattak külső segítséget
Fotó: AFP
1930-ban a márkák csapatait nemzeti csapatok váltják fel
Fotó: AFP
Rádióközvetítésen is 1930-tól lehetett követni a versenyt
Fotó: AFP
André Leducq-et bátorítják a 32-es verseny 5. szakaszán
Fotó: AFP
A verseny népszerűségét a kezdeti botrányok, a rettentő hosszú távok sem törték meg
Fotó: AFP
A versenyzők cipeltek magukkal mindent, a frissítéstől a szerszámokig
Fotó: AFP
1934-ben a verseny átlagsebessége először lépi át a 30 km/h-t
Fotó: AFP / AFP
Federico Ezquerra teker váltó nélküli kerékpárjával az Alpokban a Col du Galibier hágón
Fotó: AFP
Bukás a Touron. 1935-ben egy bukást követően meghalt a körverseny első áldozata
Fotó: AFP
A rossz utak miatt sokkal nagyobb kihívás volt egy felhőszakadás, mint manapság
Fotó: AFP
1936-ban Antonin Magne még kézzel vált áttételt, a váltós kerékpárok még nem terjedtek el igazán
Fotó: AFP
Roger Lepébie (jobbról) volt az első, aki váltós kerékpárral nyerte meg a versenyt
Fotó: AFP
Kezdetben a verseny 2428 kilométeres távját hat szakaszban, idén 3500 kilométert húsz szakaszban teljesítenek a versenyzők
Fotó: STAFF / AFP
Fotó: Markoszov Szergej

Búcsú a Hableány magyar áldozataitól

Katonai tiszteletadás mellett emlékeztek meg Lombos Lászlóról, a Hableány kapitányáról és Pethő János matrózról. A szertartás végén felbőgtek a hajókürtök.

Szerző

Megosztás
Frissítve: 2019.07.12. 15:31
Hableány magyar áldozatok búcsúztatása
Fotó: Draskovics Ádám
Koszorúval búcsúztatják a Hableány magyar áldozatait
Fotó: Draskovics Ádám
Hableány magyar áldozatok búcsúztatása
Fotó: Draskovics Ádám
Hableány magyar áldozatok búcsúztatása
Fotó: Draskovics Ádám
Hableány magyar áldozatok búcsúztatása
Fotó: Draskovics Ádám / Népszava