kikötő;Trieszt;

- Kikötőnek lényegében alkalmatlan partszakaszt sikerült vennie a kormánynak

Egy ipari placc, sekély vizű parttal - ez Magyarország új tengeri bázisa.

A magyar szállítmányozási szakma értetlenül áll a kormány kikötő-projektje előtt, írja a hvg.hu. Emlékeztetőül: Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében, hogy a magyar vállalkozások innen bonyolíthassák le tengeri exporttevékenységüket.

A tengeri export ugyanis szinte teljes egészében konténerizált: magyarországi telephelyükön a cégek konténerekbe rakják az árujukat, majd elszállíttatják abba a kikötőbe, ahol a célországba tartó konténerhajó horgonyoz – bárhol is legyen az. A Triesztben létesítendő terminál fizikailag nem alkalmas nagy konténerhajók fogadására: partszakasza 300 méter hosszú, vize 13 méter mély. De még ha fogadhatna is méretesebb hajókat a magyar terminál, ahhoz le kellene szerződni hajótársaságokkal is, amelyek kegyeiért a kikötők kemény harcot vívnak, a magyar export pedig alig számít valamit e cégek forgalma felől nézve.

Ráadásul a megvásárolt ipartelepen egyelőre se kikötő, se logisztikai központ nincsen. 

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság fellebbezett, nyolc napig a felperes tehet észrevételeket. A gyors döntést hátráltatja az ítélkezési szünet.