Félreszabályozott e-autózás

Publikálás dátuma
2019.07.23. 08:00
Végrehajtási rendeletek híján leállhat az engedélyezés
Fotó: Molnár Ádám / Népszava
Személyautók helyett inkább az ételszállító robogókat kellene - kamatmentes hiteltámogatással - elektromosra cserélni - javasolja a Levegő Munkacsoport. Bár a napokban módosultak az e-töltés szabályai, végrehajtási rendeletek híján befagyhat az engedélyezés.
A villanyautó-támogatások átcsoportosítását javasolja a Levegő Munkacsoport. A magánszemélyek villanyautó-vásárlási támogatása a közpénzfelhasználás igen alacsony hatékonyságú módja – fogalmaz Vargha Márton közlekedési témafelelős. Kétségtelen: azok, akik megkapták a másfél milliós támogatást, jól jártak vele, de attól, hogy néhány száz villanyautóval több fut útjainkon, a magyar városok levegője még nem lett tisztább – teszik hozzá. Megoldás lehetne, ha az éttermi házhoz szállítást végző pizzafutárok igencsak szennyező robogói fél-egymillió forint kamatmentes kölcsönt kaphatnának a cserére. Úgyszintén segítséget jelentene szerinte egy, az érintett vendéglátók által bérelhető villanyrobogópark. Ezzel egyidejűleg kezdeményezi a robbanómotoros robogók kitiltását a városi forgalomból. Mindez a civil szervezet közleménye szerint „kenterbe verné” a személyautó-vásárlási támogatás hatékonyságát. Számításaik szerint 2016 óta a magyar állam közel tízmilliárd közpénzt költött „a villanyautó-gyártók támogatására”. Üdvözlik a taxik és a Posta terítő járműveinek cseréjét villanyautóra (és nem hibridre). Célszerűnek tartanának hasonló lépést az állami, önkormányzati szervek nagy futásteljesítményű gépjárművei esetében is. Szorgalmazzák csak az e-autók által használható, ingyenes parkolók, megfelelő, nyilvános töltőállomások és elszámolási rendszer kialakítását is. Üdvözlik, hogy Palkovics László innovációs és technológiai miniszter hasonló irányú módosításokra tett ígéretet. „Ha nem is verték nagydobra”, de néhány hete módosultak az e-töltés szabályai – hívja fel a figyelmet a Villanyautosok.hu. Ez különválasztja az (engedélyköteles) üzemeltetési és szolgáltatói feladatot. A hálózati cég egyik szerepet sem töltheti be. A jövőben a használat nem köthető tartós regisztrációhoz: azt eseti jelleggel is biztosítani kell. A lap szerint a mostani módosítások, ha akaratlanul is, de „felboríthatnak mindent”. Amíg ugyanis a kormány nem áll elő a részletszabályokkal – amikre legutóbb másfél évet kellett várni -, szerintük a hatóság nem adhat ki új engedélyeket. Augusztus 1-ig az Elmű-ÉMÁSZ valamennyi töltőoszlopán kilowattóránként 99 forintos tarifát vezet be – tudtuk meg a szolgáltatótól. 
Szerző

325,33 forinton az euró

Publikálás dátuma
2019.07.23. 07:07
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Vegyesen mozgott a forint kedd reggel a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben hétfő estéhez képest.
Az euró árfolyama a hétfő esti 325,23 forintról 325,33 forintra erősödött röviddel fél hét előtt. A dollár jegyzése a hétfő esti 289,91 forintról 290,66 forintra emelkedett, a franké viszont 295,48 forintról 295,23 forintra gyengült. Az euró gyengült a dollárhoz képest, hétfő este 1,1219 dolláron, kedd kora reggel 1,1193 dolláron jegyezték.
Szerző
Témák
forint euró dollár

Na, ki nyerte meg a MÁV biztonsági rendszereire kiírt pályázatot?

Publikálás dátuma
2019.07.22. 19:41

Fotó: illusztráció / Népszava
Kis segítség: az, aki nemrég megvette a T-Systemset, és 19 milliárdért fejleszt a BKV-nak is.
A 4iG Nyrt. nyerte a Magyar Államvasutak Zrt. által kiírt „Keretmegállapodás a MÁV Zrt. vagyonvédelmi rendszereinek telepítésére, üzemeltetésére, karbantartására és javítására” megnevezésű, uniós, nyílt eljárás keretében lefolytatott közbeszerzést - jelentette be hétfőn a 4iG Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. A  bejelentést a távirati iroda is idézte.
A 4iG ezzel egy nettó 900 milliós tendert húzott be: közleményük szerint a három éves és adott esetben egy évvel meghosszabbítható projekt célja, hogy „támogassa” az egységes kártyás beléptető rendszer kiépítését a MÁV Zrt-nél, és „szükség esetén” önálló hálózati infrastruktúrát fejlesztenének a MÁV meglévő intranet hálózatához is. A nyertes válllalat a Mészáros-cégflotta új zászlóshajója: a vállalat tavaly került a NER legnagyobb oligarchájának érdekeltségébe – kisebb részben Mészáros Lőrinc, nagyobb részben a Mészárossal remek kapcsolatot ápoló Jászai Gellért tulajdona –  azóta  pedig elképesztő ütemben terjeszkedik és hasít az állami pályázatokon. Többek között: 
  • megvásárolták a Telekomtól a T-Systemset
  • A T-Systems megszerzésével megkerülhetetlenné váltak a magyar közigazgatásban, az állami és önkormányzati cégeknél, de a Mészáros kör felügyelheti a Nemzeti Választási Iroda elektronikus választási rendszerét és a NAV hálózatbiztonsági fejlesztéseit
  • 19 milliárd forint értékű informatikai tenderen futottak be a BKV -nál
  • Több mint kétezer iskolába szállíthatnak interaktív táblákat 4 milliárd forint értékben a Klebelsberg Központ megbízásából
  • de 800 millióért újítják fel a BKV telefonhálózatát is
A BÉT prémium kategóriájában jegyzett 4iG Nyrt. részvényeinek árfolyama hétfőn 4,05 százalékkal 996 forintra gyengült az újabb nyertes tender hírére. Az elmúlt egy évben a részvények legmagasabb árfolyama 1184 forint, a legalacsonyabb 67,2 forint volt. A Mészáros-féle informatikai cégről írt cikkeinket itt találják meg.
Szerző
Frissítve: 2019.07.22. 20:57