energiahatékonyság;

2019-07-28 18:54:00

Még mindig az egyik legfontosabb vásárlói szempont a teljesítmény

Európában a legtakarékosabb, A+++ és A++ címkékkel ellátott termékcsoportok aránya a 2012-es 24 százalékról 2018-ig 62 százalékra nőtt – közölte a GfK nevű piackutató intézet.

A fenntartható üzemelésű műszaki cikkek kínálata a környezetvédők nyomására is bővül. A fogyasztók számára ugyanakkor még mindig a termékek teljesítménye és kifinomultsága a döntő szempont – írják. Míg a mosógépek piacán gyakori, a hűtők és fagyasztók között még ritka a legjobbnak kijáró A+++-címke.

A kínálat bővüléséhez részint az vezetett, hogy a folyamatos műszaki újítások miatt a gyártók egyre olcsóbban képesek magas energiahatékonyságú háztartási gépek előállítására. Emellett a vevők környezetvédelmi aggodalmai is hatnak a fenntartható cikkek keresletére. Három év alatt 37 százalékról 45 százalékra nőtt a környezetkímélő magatartás támogatottsága. Ezt a hirdetések szemlélete is segíti.

A legfontosabb vásárlói szempont ugyanakkor változatlanul a teljesítmény és a kifinomultság. Az erőteljesebb működés viszont gyakran az energiatakarékosság kárára megy. A két igény e téren „csap össze” egymással – fogalmaz a piackutató.

Magyarországon leginkább az A+++-os mosógépek aránya nőtt, mégpedig a 2014-es 20,6 százalékról a 2018-as 67,8 százalékra. Ebben szerepet játszottak a kormány csereprogramjai is – jegyzi meg a GfK.